به گفته مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه، شیوع بیماری کرونا تاثیری بر میزان تولید زباله در شهر کرمانشاه نداشته، اما ترکیب زباله‌های تولیدی را تغییر داده است.
کد خبر: ۸۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 15 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هایده شیرزادی، میانگین تولید روزانه زباله در کرمانشاه را 550 تا 580 تن اعلام کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا و در خانه ماندن، در مجموع تاثیری بر میزان زباله تولیدی شهر نداشته است.

وی ادامه داد: اگرچه با افزایش تولید زباله‌های بخش خانگی مواجهیم، اما از سوی دیگر زباله‌های تولیدی رستوران‌ها و مراکز تولید و فروش غذا که در گذشته سهم زیادی داشت، کم شده که افزایش زباله خانگی را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه از تاثیر شیوع این بیماری بر ترکیب زباله‌های تولیدی خبر داد و عنوان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد میزان تولید کیسه‌های نایلونی در بین سایر انواع زباله بسیار بیشتر شده، زیرا مردم در گذشته گاهی از یک کیسه چند بار استفاده می‌کردند، اما اکنون کیسه‌ها را فقط یکبار استفاده می‌کنند.

شیرزادی همچنین از افزایش قابل توجه زباله‌های ناشی از کنسرو و قوطی‌های فلزی کنسروی خبر داد.

وی درباره وجود زباله‌هایی مانند ماسک و دستکش بین پسماندهای خانگی نیز خاطرنشان کرد: اگرچه ما امکان تشخیص آلوده بودن این نوع زباله‌ها به ویروس را نداریم، اما چون تمام روند کار مکانیزه است، نیروی انسانی تماسی با این نوع زباله‌ها ندارد که در معرض آلودگی قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره اینکه جداسازی زباله‌ها توسط سیستم‌های مکانیزه انجام می‌شود، افزود: تمام نیروهایی که در شرکت بازیافت کار می‌کنند نیز مجهز به تجهیزات بهداشتی هستند و از گذشته همواره از این تجهیزات استفاده می‌شده است.

شیرزادی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وقتی حجم عظیم زباله‌ها که بیش از 500 تن در روز است روی هم دپو می‌شود، فعالیت خود مواد آلی دمای زباله‌ها را بالا می‌برد که می‌تواند به تضعیف ویروس کمک کند، همچنین زباله تا زمانی که به مرحله جداسازی در شرکت بازیافت برسد زمان زیادی را طی می‌کند که احتمال از بین رفتن ویروس در این زمان زیاد است.

وی معتقد است، مجموع این موارد باعث شده شرکت بازیافت کرمانشاه بر خلاف شرکت‌های دیگر استان‌ها که عمدتا از نیروی انسانی به جای تجهیزات استفاده می‌کنند در ایام شیوع بیماری کرونا حتی یک روز هم تعطیل نشود و هیچکدام از پرسنل نیز تاکنون درگیر بیماری نشده اند.

به گفته شیرزادی، فعال بودن شرکت بازیافت علاوه بر حفظ معیشت پرنسل، کمک کرده زباله‌های تولیدی شهر کرمانشاه مدیریت شود و شیرابه آن باعث آلودگی محیط زیست نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار