دکتر محمد کاظم زاده اظهار داشت: در این روز‌ها بسیاری از مردم سوال می‌کنند که آیا با وجود ترس از ابتلا به ویروس کرونا می‌توان روزه گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که افراد عادی و فاقد بیماری می‌توانند با رعایت بهداشت فردی و حفظ رژیم غذایی سالم روزه بگیرند.
کد خبر: ۸۳۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 15 April 2020
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و بیماران سرطانی جزء گروه‌های پرخطری هستند که برای روزه داری باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه چند روزی بیشتر تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی نمانده و از طرفی هم در دوران شیوع و گسترش کرونا ویروس قرار داریم و بسیاری از پزشکان مردم را به مصرف زیاد مایعات تشویق میکنند برای بسیاری جای سوال دارد که در شرایط کنونی چگونه میتوان به روزه داری پرداخت؟

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیحاتی را در باره روزه داری در ایام کرونا ارائه کرد.

دکتر محمد کاظم زاده اظهار داشت: در این روز‌ها بسیاری از مردم سوال می‌کنند که آیا با وجود ترس از ابتلا به ویروس کرونا می‌توان روزه گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که افراد عادی و فاقد بیماری می‌توانند با رعایت بهداشت فردی و حفظ رژیم غذایی سالم روزه بگیرند.

وی با بیان اینکه اولین علامت خطر در ابتلا به کرونا «مواجهه» است، ابراز کرد: یعنی هر فرد باید بداند از نظر رفتاری و حضور در اجتماعات چقد در معرض ابتلا به این ویروس قرار گرفته است.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به نقص ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند، تصریح کرد: قدم اول در پیشگیری از کرونا، «رعایت» است.

کاظم زاده با تاکید بر اینکه اگر بهداشت فردی رعایت شود و مردم در خانه بمانند خطر کرونا آن‌ها را تهدید نمیکند، اظهار داشت: روزه داری سبب ابتلا به کرونا نمیشود بلکه سهل انگاری در رعایت پیام‌های بهداشتی و بیرون رفتن‌های غیر ضروری خطر ابتلا به این ویروس را چند برابر می‌کند.

وی درباره مصرف مایعات در ایام روزه داری، ابراز کرد: بدن انسان روزانه به دریافت آب و مایعات نیاز دارد که این نیاز را در ایام روزه داری میتوان در فاصله افطار تا سحر جبران کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: متاسفانه برخی از مردم برای رفع تشنگی در ساعات روزه داری و تامین آب مورد نیاز بدن، اقدام به مصرف چای در وعده سحری میکنند در حالیکه مصرف چای سبب دفع ادرار بیشتر و در نتیجه تشنگی و کم آبی بدن می‌شود.

کاظم زاده با تاکید بر اینکه یک نسخه را نمیتوان برای همه بیماران پیچید، ابراز کرد: با توجه به اینکه بیماران قلبی عروقی، فشارخون بالا، بیماران سرطانی، نقص ایمنی ... که بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا هستند، پیش از اقدام به روزه داری با پزشک معالج خود مشورت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار