مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ۲۳ بیمارستان در سطح استان در راستای بی‌خطرسازی و مدیریت پسماند‌های پزشکی مجهز به سیستم غیرسوز هستند.
کد خبر: ۸۴۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،فریدون یاوری با تبریک روز زمین پاک به دوستداران محیط زیست، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در دنیا، رفت و آمد‌ها کم شده و مصرف سوخت پایین آمده، در نتیجه آلودگی‌های کمتری ایجاد شد.

وی اضافه کرد: امسال در فصل بهار به‌خصوص در روز طبیعت در راستای همکاری مردم برای قطع زنجیره انتقال حضور در طبیعت کمتر شده که این خود کمکی به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب هر چه بیشتر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در توضیح اقدامات این اداره در راستای مقابله با کرونا، اضافه کرد: پروتکل‌های در خصوص رعایت موارد بهداشتی در راستای حفظ سلامتی همکاران ابلاغ شده که تمهیداتی در اداره برای رعایت آن‌ها به کار گرفته شده است.

ماسک و دستکش را در فضای عمومی رها نکنید

یاوری به رسالت اداره‌کل محیط زیست استان در رابطه با بحث کرونا به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در این راستا کارگروه پسماند را در سطح استان در راستای مدیریت پسماند به خصوص مدیریت پسماند پزشکی و بیمارستانی تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به همکاریی‌های این اداره‌کل با دانشگاه علوم پزشکی، گفت: بحث ممنوعیت ورود به مناطق از طبیعت در راستای جلوگیری از ازدحام را داریم و بطوریکه راه‌های ورودی به مناطق به‌خصوص مناطق تحت مدیریت(‌161 هزار هکتار‌) در روز طبیعت بسته شد و از ورود ممانعت کردیم.

یاوری با بیان اینکه این محدودیت‌های ورود به مناطقی از طبیعت همچنان ادامه دارد، گفت: تعداد گشت‌های کنترل در سطح منطقه را بیشتر کرده‌ایم تا زمانی که قضیه عادی نشود از ورود افراد جلوگیری می‌شود.

این مسؤول در راستای مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی از مردم خواهش کرد که به هیچ وجه ماسک و دستکش‌های خود را در فضاهای عمومی رها نکنند و افزود: کرمانشاه جزء استان‌های پیشرو در بحث مدیریت پسماند است.

وی اضافه کرد: 23 بیمارستان در سطح استان در راستای بی‌خطرسازی و مدیریت پسماندهای پزشکی مجهز به سیستم غیرسوز هستند که در حال حاضر با استفاده از این سیستم‌های غیرسوز تمامی پسماندهای پزشکی که در بیمارستان‌ها،کلینک‌ها و مطب پزشکان تولید می‌شود، بی‌خطر‌سازی و بعد از این کار براساس پروتکل‌های بهداشتی دفع می‌شوند.

یاوری خاطرنشان کرد: در کارگروه مدیریت پسماند نیز مصوب شده اگر چنانچه زمانی حجم پسماندهای پزشکی تولیدی بر ظرفیت سیستم‌های غیرسوز بیشتر شود از سیستم‌های زباله‌سوز استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید و اصرار دوستداران مدیریت زیست بر بحث مدیریت زباله برای حفظ محیط زیست، گفت: شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه با مشارکت بخش خصوصی با شهرداری کرمانشاه، همچنان فعال است.

یاوری گفت: این پروژه جزء معدود پروژه‌های سطح کشور است که در زمینه مدیریت پسماندهای خانگی در جریان کرونا به‌دلیل استفاده از ابزارآلات و تجهیزات خاص و انجام کار به صورت مکانیزه تعطیل نشد و حدود 550 تا 600 تن زباله خانگی تولیدی کرمانشاه ت در این پروژه مدیریت می‌شود.

وی در خصوص استفاده از مواد ضدعفونی در راستای گندزایی مکان‌های عمومی، معابر و محلات و آلودگی آن بر محیط زیست، گفت: این مواد زیر نظر کارشناسان حوزه بهداشت رقیق می‌شوند، طبیعتا آثار و عوارض آن کمتر است اما بی‌اثر نیست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک سری موجودات میکروسکوپی و باکتری مفید در آب وخاک داریم همچنین یک‌سری چرخه‌های بیولوژیکی خاصی در این زیستگاه‌ها انجام می‌شود، طبیعتا این ترکیبات شیمیایی خیلی راحت قادر است این چرخه‌ها و تعادلات بیولوژیکی را به هم زند و بر هم زدن این تعادلات طبیعی می‌تواند به عوامل تحریک‌کننده تبدیل شوند.

 
 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار