استاندار ایلام با اشاره به ۹۷ درصد مردم ایلام در طرح غربالگری مشارکت کردند، گفت: از مردم ایلام تقاضا داریم طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۴۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 22 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگوی ویژه خبری از صدا و سیمای مرکز ایلام اظهار کرد: از مردم شریف استان به خاطر همراهی‌ها در کمپین‌ها و پویش‌های مردمی که خیلی قوی با حضور بزرگان جوانان و هنرمندان اصحاب رسانه و فضای مجازی و صدا و سیما در نه به چهارشنبه سوری، نه به پنجشنبه و جمعه اخر سال، نه به سفر، نه به چادر زدن در طبیعت و آری به درخانه ماندن و همراهی با طرح فاصله گذاری اجتماعی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان استان ایلام در طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی خوبی کردند، افزود: بعد از اقدامات مذکور ما شاهد نتیجه کار شدیم تا هم آمار مبتلایان و هم فوتی‌ها به طور معنا داری کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: چند روزی است که آمار مبتلایان کرونا استان بالا می‌رود چون رعایت نمی‌شود، در بازدید میدانی جمعه گذشته در مسیر ایلام تا چرداول داشتم قریب ۱۰۰۰ خودرو در طبیعت حضور داشتند و مردم دور هم جمع شده بودند و این وضعیت خطرناکی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون که صنوف کم ریسک بازگشایی شده‌اند باید طرح فاصله گذاری هوشمند با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود، بیان کرد: قریب ۹۷ درصد مردم در طرح غربالگری مشارکت کرده‌اند و این جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: افرادی که علائم بیماری دارند خود را به مراکز بهداشتی معرفی کنند و بدانند که بیماری عیب نیست.

استاندار ایلام گفت: از مردم ایلام تقاضا دارم در این چند روز تا ماه مبارک رمضان رعایت کنند و از خانه بیرون نروند و طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را به طور کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های بسیار خوبی تاکنون برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا جمع، وری شده است، افزود: بنیاد مستضعفان سه میلیارد تومان و از کمک خیرین، کمک‌های مردمی و اصناف و بازاریان و اتاق بازرگانی استان و کشور و … بالای پنج میلیارد تومان جمع آوری شده است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: کارگروهی برای تعیین مصادیق افراد آسیب پذیر از شرایط کرونا با مشارکت فرمانداران و ائمه جمعه تشکیل شده است.

وی افزود: سامانه‌ای نیز برای شناسایی افراد آسیب پذیر در دست اجرا است و در نهایت کمک‌های جمع آوری شده بین افراد توزیع می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
جناب استاندار محترم ، غربالگی به چه نوع ؟ یه خانومی از آنسوی خط با عجله و شتابزده فقط میپرسه گلوی شما ....و بقیه ماجرا به مخاطب برمیگرده که چه جوابی بده راست گفته یا دروغ .کسی راستی آزمایی کرده ؟ فقط جهت رفع تکلیف مثل همه موارد و مسائل ریز و درشت این مملکت ، مردم به حال خود رها شده اند عزیز جان و همین مردم مجبورن جهت تامین نان شکم زن و بچه خود بیرون بیان . چون مردم دلسوز ندارن که پشتشون بهش گرم باشه و غمی نداشته باشن . بانکها قرار بود اقساط رو نگیرن خودتون شخصا برین ببینین چجور از مردم قسط میگیرن و جریمه تاخیر کسر میکنن و قس علی هذا ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار