کد خبر: ۸۴۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 28 April 2020

 مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که حامی یابی برای ۱۰ هزار کودک یتیم و محسنین از برنامه‌ی کمیته‌ی امداد استان در ماه مبارک رمضان است، گفت: حامیان می‌توانند ماهانه کمک‌های نقدی را به حساب کودکان تحت پوشش خود واریز کنند.

محمد کلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان علاوه بر اقدامات قبلی خود در سه محور دیگر به طور گسترده فعالیت می‌کند، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان روزانه ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در قالب اطعام مهدوی بین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود و این امر تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: طی مکاتبات انجام شده با وزارت بهداشت، مقرر شده با نظارت وزارت بهداشت، تمامی مراحل پخت و پز غذاهای توزیع شده بین نیازمندان در پایگاه شکاری تبریز انجام شود و در حال حاضر نیز غذاها توسط مددکاران کمیته امداد و نیروهای بهداشتی ارتش به طور بهداشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: همزمان با توزیع غذاها، محل زندگی مددجویان کمیته امداد نیز توسط نیروهای ارتشی ضدعفونی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: همچنین بزرگ‌ترین برنامه‌ی اکرام و نیکوکاری کشور در قالب رزمایش بخشش ایرانیان با توزیع همزمان ۸۵۰۰۰ بسته‌ی غذایی خشک از ۱۳ ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حامی یابی برای۱۰ هزار کودک یتیم در ماه مبارک رمضان، گفت: برای جلوگیری از فقر بین نسلی، باید سرمایه گذاری ویژه‌ای روی کودکان یتیم انجام شده و آن‌ها را از لحاظ کاری و دانشی ارتقا دهیم تا نه تنها خود دچار فقر نشوند بلکه بتوانند خانواده‌های خود را نیز از فقر نجات دهند.

وی در خصوص نحوه‌ی حمایت از کودکان یتیم، گفت: هر فرد می‌تواند به دلخواه با انتخاب هر تعداد از کودکان، ماهانه مبلغی را جهت حمایت به شماره حساب کودکان واریز کند، حداقل مبلغ کمکی به کودکان ماهانه ۵۰ هزار تومان است.

کلامی افزود: کمیته امداد رابط مستقیم بین کودکان یتیم و افراد خیر است.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی سال گذشته و شیوع بیماری کرونا،  ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان طی چند ماه اخیر افزایش یافته که از این تعداد خانوار ۱۰ هزار کودک فاقد حامی هستند که امیدوارم در ماه مبارک رمضان بتوانیم حامیان خیر را برای کمک به این کودکان جذب کنیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه از ابتدای ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت مردم نزدیک به ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی از جمع آوری صندوق صدقات خودداری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنیم کمیته امداد استان را در ماه مبارک رمضان حمایت کنند تا بتوانیم برنامه‌ی‌توزیع ۸۵۰۰۰  بسته غذایی خشک برای خانوار تحت پوشش کمیته امداد  را در قالب بخشش ایرانیان به خوبی اجرا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگر سخنان خود از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا و افراد نیازمند غیر مددجوی کمیته امداد خبر داد و گفت: با انجام این کمک‌ها به افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، از فشار اقتصادی به افراد آسیب پذیر جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :