با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت توان داخلی برای رویارویی با بحران‌ها و مشکلات، گفت: حرکت های بسیار خوبی در استان و کشور آغاز شده که امیدواریم این حرکت، سریع تر و بهتر از گذشته استمرار یابد.
کد خبر: ۸۴۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 28 April 2020

 به گزارش تابناک تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی در آیین رونمایی از 15 محصول فناورانه مقابله با بیماری کرونا در پارک علم و فناوری استان، با قدردانی از تلاش های انجام شده در استان برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، گفت: فعالیت های چشمگیری توسط بیش از 300 واحد فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری در حال انجام است.

وی با اشاره به تلاش فناوران جوان استان برای ساخت محصولات کاربردی برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: بیشتر این محصولات توسط فناوران و مخترعان جوان مستقر در پارک علم و فناوری، ساخته شده است.

پورمحمدی افزود: تا چند هفته قبل در زمینه دسترسی به دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) مشکل داشتیم که خوشبختانه یکی از محققان استان، اقدام به ساخت و بومی سازی این محصول بسیار مهم و حیاتی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، به رغم محدودیت هایی که به همراه داشته باعث تقویت توان داخلی و بروز استعدادهای بالقوه جوانان شده است.

وی به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده اماکن عمومی و ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت استان حمایت خود را از محل اعتبارات استانی و ملی برای تامین هرچه بیشتر سلامت مردم با هدف توسعه و تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان اعلام می کند.

استاندار آذربایجان شرقی در این آیین از تمامی محصولات فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری استان، بازدید و از اپلیکیشن تگ یونیفای (سیستم آموزش واقعیت مجازی) رونمایی کرد.

سیستم ضدعفونی مکانیزه داخل کابین اتوبوس، دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاه ضدعفونی کننده اشخاص، تولید محلول ضدعفونی بر پایه نانو، دستگاه ضدعفونی کننده فضاهای صنعتی و کارگاهی، لباس ایزوله ضدویروس و جاذب رطوبت هیدروژلی، ماسک هیتردار و تب سنج حرارتی غیرتماسی نیز توسط استاندار آذربایجان شرقی رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :