مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در استان همه زیرساخت‌ها برای تحقق شعار جهش تولید آماده است و البرز در حوزه دارو، لوازم بهداشتی و مواد غذایی، ظرفیت بالایی برای جهش در تولید دارد.
کد خبر: ۸۴۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 29 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ پرویز زرگر گفت: با وجود توانایی کافی استان در بحث دارو  زیرساخت ها را برای جهش در تولید فراهم و پیش بینی می کنیم با این روند برای صادرات هم توفیقات خوبی حاصل خواهد شود.

وی افزود: در بخش تولید مواد غذایی و کشاورزی نیز البرز ظرفیت بالایی دارد و اتفاقات خوبی در اقتصاد سال ۹۹ استان رقم خواهد خورد.  

 مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری البرز اظهار کرد: پیشتر از این بیشتر داروها خارجی بود اما اکنون ۹۰ درصد دارو و لوازم بهداشتی و همچنین مواد غذایی موجود در بازار ایرانی است.

زرگر با تاکید بر اینکه همه چیز به طور ۱۰۰ درصد محقق نمی‌شود، گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مشکلات تولید را حل کنیم لذا صاحبان تولید درصدد افزایش تولید هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف اینکه انتظار می‌رفت و گفته می‌شد کرونا اقتصاد را به زانو درآورد اما در استان تولید کنندگان به دور از یاس و ناامیدی پای کار آمدند و در شرایطی که نیاز جامعه به ماسک و ژل بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده بالا بود، حتی برخی تولید کنندگان اقلام تولیدی خود را به سمت کالاهای مورد نیاز جامعه تغییر دادند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری البرز گفت: به همت تولید کنندگان استان اکنون ژل دست و مایع ضدعفونی کننده به وفور در بازار یافت می شود و در این شرایط حتی خیاطان پای کار آمده و اکنون در زمینه لباس بیمارستانی و گان هیچ کمبودی نداریم.

زرگر اظهار کرد: البرز یکی از استان های صنعتی کشور است و در سال ۹۸ توفیقات خوبی در حوزه تولید و افزایش صادرات داشتیم.

وی افزود: با زیرساخت هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی در استان آماده کردیم و فعالیت کارگروه های رفع موانع ۱۹۱۶ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد که نشان دهنده تحرک در تولید استان است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه ۹۷ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک به چرخه تولید بازگشت، گفت: برخی واحدهای تولیدی استان به دلیل تحریم، مشکلات اقتصادی و همچنین عدم مدیریت، تعطیل شده بود که با تسهیلات و حمایت های انجام شده واحدها به صاحبان تولید برگشتند تا مدیریت شوند و اینها همه نشان از فعالیت و تحرک در حوزه اقتصادی و اشتغال البرز است.

زرگر گفت: علیرغم تحریم ها و حملات اقتصادی و سیاسی دیگر کشورها و همچنین تلاش رسانه های غرب و فضای مجازی برای تضعیف کشور ما به ویژه از زمان شیوع بیماری کرونا و انتظار کمبود ملزومات زندگی و مواد غذایی و خوراکی در کشور، خوشبختانه نه در کشور و نه در استان این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: البرز در ایام کرونا که معین استان های دیگر هم بود نه تنها با کمبود در تامین اقلام و مشکل مواجه نشد بلکه بر خلاف سال های گذشته که با نزدیک شدن به عید و سال نو با افزایش قیمت و تورم مواجه بودیم سال گذشته نه تنها افزایش قیمت نداشتیم بلکه در برخی موارد مانند گوشت مرغ که یکی از اقلام ضروری خانوار است کاهش قیمت هم داشتیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز گفت: قیمت نان در استان افزایشی نداشت و با سیاست گذاری در این بخش هم مصرف کننده هم تولید کننده آسیب ندیدند و رضایت آن‌ها جلب شد و این مهم درحالی بود که در برخی شهرها قیمت نان افزایش و نارضایتی هایی برای مردم به دنبال داشت.

زرگر شرایط اقتصادی البرز را مناسب و خوب اعلام کرد و گفت: افتتاح پروژه های هفته دولت نشان از سرمایه گذاری، رونق تولید و اشتغال و عدم رکود در استان دارد که اینها نتیجه تصمیم گیری های منطقی و درست مدیران استانی است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۴۰ هزار نفر بیمه تامین اجتماعی اجباری در استان افزایش داشته و وقتی بیمه اجباری هست نشان از اشتغال و کار است .

مدیرکل اقتصادی استانداری البرز گفت: با توجه به تجربیات خوب و دستاوردهایی که در سال ۹۸ داشتیم و همچنین زیرساخت هایی که در استان فراهم کردیم امسال دستاورد و موفقیت هایمان بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

زرگر خاطر نشان کرد: در فضای مجازی و رسانه های معاند جوسازی های زیادی علیه مسئولان و با هدف تضعیف کشور انجام می شود که ما باید با هوشیاری و با تقویت زیرساخت ها و افزایش توانایی های تولید و...  به بهترین شکل از این مسائل بهره برداری کنیم.

وی بر توانایی بالای کشور در تولید تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دلسوز هستند و در شرایط سخت هم سریعا پای کار می آیند با مدیریت خوب و همدلی می توانیم چرخ تولید و صنعت را بچرخانیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری البرز افزود: این یک قاعده کلی است که همه کشورها نمی توانند همه چیز را تولید کنند و صادرات و واردات بخشی از نیاز و لازمه اقتصاد هر کشور است.

زرگر اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسائل اقتصادی به سیاست گره خورده و امیدواریم با کنار گذاشتن این مسائل و رفع موانع منجر به اتفاقات خوب در حوزه های اقتصادی و اجتماعی شویم.

وی در پاسخ به اینکه اعتبار تخصیص یافته به بخش تولید و صنعت چه مقدار است، گفت: هنوز در بخش اقتصادی اعتبارخاصی ندیدیم اما اعلام خواهد شد و قطعا بخش تولید و سرمایه گذار ما معطل نخواهد بود آن‌ها مسیر را پیش خواهند رفت ما هم حمایت لازم را می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار