استاندار ایلام گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مهمترین اصل خود مراقبتی برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا است لذا ضرورت دارد که مردم این موضوع را همچنان جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۴۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ 30 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در رزمایش پویش مومنانه، امید و همدلی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به ناشناخته و مرموز بودن ویروس کرونا در مقطع فعلی با توجه به اینکه درمان قطعی برای آن هنوز وجود ندارد تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن است.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی شامل ثبت نام دقیق در سامانه غربالگری سلامت همراه با راستی آزمایی، خود قرنطینگی خانگی و کاهش مراودات اجتماعی است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: ثبت نام مردم در سامانه غربالگری سلامت با دقت و همراه با حقیقت علائم سلامت فردی و خانوادگی باشد و در صورت محرز بودن ابتلای فرد یا داشتن علائم موضوع را از طریق این سامانه اعلام و از کتمان واقعیت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: این بیماری همانند دیگر بیماری ها است و نگاه مردم به این بیماری باید همانند دیگر امراض باشد تا مهار و کنترل آن تسریع یابد.

وی با بیان اینکه مردم و مسوولان در پویش همدلی حضوری ارزشمند داشتند، تاکید کرد: مهمترین پویشی که مردم در آن خوش درخشیدند پویش های قبل و ایام عید نوروز بود که در قالب این پویش ها مردم به مراسم هایی چون چهارشنبه سوری، جمعه و پنج شنبه آخر سال، چادرنشینی و تفرج در طبیعت، مسافرت رفتن و مسافر پذیرفتن، سیزده بدر نه گفتند و این آیین های سنتی و مرسوم را به خاطر شیوع کرونا انجام ندادند.

سلیمانی دشتکی گفت: بر اساس تحقیقات علمی هر فرد مبتلا به کرونا قابلیت ابتلای ۴۶۰ نفر را دارد، بنابرین برای جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس باید همگان فاصله گذاری اجتماعی هوشمندانه را در فعالیت های روزمره خود داشته باشند تا از شیوع ویروس کاسته و به تدریج کنترل و مهار شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار