علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: مسیر تحقق افزایش و جهش تولید با توجه به مبارزه با قاچاق کالا، هموار می‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 02 May 2020

استاندار سمنان روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه تولید تنها تولیدات کارخانجات نبوده و این مهم بخش ها و ابعاد بسیار گسترده و مختلفی دارد‌، گفت: شعار "جهش تولید" برای سال جاری با توجه به شعار سال قبل که رونق تولید نام داشت، در دو مولفه مضاعف کردن تولید در کیمیت و کیفیت و همچنین افزایش سرعت تولید معنا می شود و مبارزه با قاچاق، قطعا و یقینا مسیر دستیابی به این‌ مهم را هموار خواهد کرد‌.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربات مهلکی را به تولید کشور با ورود اجناس بی کیفیت وارد میکند، افزود:جهش تولید، نیازمند تغییر در تمامی نگاه ها در دستگاه های اجرایی مختلف است و نیاز است تا دیدگاه ها نسبت به قوانین و مقررات قبلی تغییر پیدا کند، در غیر این صورت، شعار کلیدی جهش تولید که به درستی توسط مقام معظم رهبری تعیین گردید، به صورت کامل محقق نخواهد شد.
علیرضا آشناگر در ادامه گفت: در بخش کشاورزی و دامپروری تمام تصمیماتی که اتخاذ می شود باید منجر به بهبود عملکرد در تمامی سطوح باشد، میزان بهره وری از سطح زیر کشت افزایش یابد؛ کیفیت دام تولیدی ما افزایش پیدا کند و البته در این‌ مسیر نیز باید نیازمندی های کشاورزان و دامداران تامین شود.
آشناگر همچنین با بیان این مطلب که سوخت ، سرمایه کشور است و نباید اسرافی در این حوزه صورت بگیرد، تاکید کرد: تلاش کنید تا سوخت مورد نیاز کشاورزان و دامداران تامین و در موارد کمک و مساعدت، سختگیری بی مورد صورت‌ نگیرد، اما همچنین نیاز است تا این سهمیه اختصاص یافته برای بخش کشاورزی و دامپروری در موارد در نظر گرفته شده خود استفاده شود و انحرافی به وجود نیاید.
استاندار سمنان انرژی ، تفکر و بضاعت مضاعف را برای تحقق شعار سال و جهش تولید در شرایط خاص امروزی کشور حیاتی دانست و افزود: با تشدید تحریم ها و تاثیر کرونا و تحریم ها، رشد اقتصادی تاثیر می پذیرد و همگان باید بدانیم که کاهش رشد اقتصادی منجر به کاهش تولید، کاهش تولید منجر به افزایش بیکاری و افزایش بیکاری منجر به کاهش درآمد سرانه مردم و در نهایت به کوچک شدن اقتصاد کشور خواهد شد و باید تلاش کنیم تا با جهش تولید، اقتصاد کشور پویا تر، قوی تر و با رونق بیشتر به پیش برود.
وی همچنین افزود: تغییر نگاه مالی و سرمایه گذاری از بانکها به بازار سرمایه و بورس، یک نگاه بنیادی و هوشمندانه است تا بتوان از این بازار گسترده برای تامین مالی کارخانجات و شرکت ها استفاده و در نهایت به رونق و جهش تولید کمک کرد.
آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود در این‌ جلسه با بیان اینکه نیاز است تا یک نگاه ‌مشترک در بین تمامی ارکان مرتبط در بحث قاچاق کالا و ارز در خصوص اجرای بخشنامه ها و آیین نامه های ایجاد شود تا از اقدامات موازی و بی نتیجه جلوگیری شود، اذعان داشت: گزارش کار فرهنگی در آمار و اطلاعات ارائه شده ضعیف است اما پایه و اساس کار در مبارزه با قاچاق نیاز به تغییر نگرش مردم است.
وی گفت: مردم باید بدانند با استفاده از کالای ایرانی، کارگران و افراد خانواده هر ایرانی از محل این تولید منتفع شده و افراد خانواده ایرانی کسب روزی میکند و این مهم نیازمند کار فرهنگی قوی و مدوم است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد سال گذشته این کمیسیون گفت: فرمانداران تلاش خود را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کار گیرند تا با برگزاری جلسات بیشتر، ضمن هماهنگی بهتر و عملکرد مطلوب تر، شاهد کاهش هرچه بیشتر قاچاق کالا در سطح استان باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار