کد خبر: ۸۴۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 03 May 2020

عجیب ترین مرزهای جهان

 مرز هر کشور، برای دولت و مردم کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از کشورهای همسایه بخاطر دلایل سیاسی و تاریخ، مرزهایی دارند که منطقه جنگ بوده هر کسی جرئت نزدیک شدن به آن را ندارد. اما برخی از کشورها هم هستند که صلح و آرامش حرف اول را می زند که به موجب آن، مرزهایی دارند که جزء عجیب ترین مرزهای جهان به شمار می روند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ده مرز عجیب جهان ، از دریاچه دمدمی در اروپا تا مرز بین کره شمالی و جنوبی آشنا شوید.
 

مرز 580 مایل دیوار  مرز آمریکا و مکزیک

اخیرا بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد بخاطر دلایل و قوانین سیاسی، دستور داد تا دیواری بین آمریکا و مکزیک کشیده شود. طول این دیوار 928 کیلومتر است که هزینه آن را هم دولت مکزیک پرداخت کرده است. مهم ترین هدف از این کار، جلوگیری از ورود غیرقانونی مکزیکی ها به خاک آمریکا بوده که در دنیا سر و صدا ایجاد کرد.
 
 

مرز چین و مغولستان

جاده ای 4677 کیلومتری وجود دارد که از سه کشور چین، مغولستان و روسیه عبور می کند و در 55 کیلومتر آخر، قزاقستان هم اضافه می شود. گردشگران تور چین این نکته را در نظر داشته باشند هنگامی که به دو مسجمه بزرگ دایناسور رسیدید بدانید وارد مرز بین چین و مغولستان شدید. 
 
 
 

مرز آلمان و هلند

در آلمان مرکز تجاری Eurode Business Center وجود دارد که کارهای تجاری و جلسات کاری در آن برگزار می شود. این مرکز تجاری هیچ چیز خاصی ندارد فقط درون آن، نوار فلزی قرار داده شده که مرز بین آلمان و هلند را نشان می دهد.
 
 
 
 

مرز سوئد و فنلاند

درصد مهمی از گردشگرانی که به سوئد سفر می کنند را علاقه مندان به گلف تشکیل می دهد. به دلیل زمین های سبز و سیع سوئد، گلف در این کشور محبوبیت بالایی دارد. در مرز بین سوئد و فنلاند زمین گلفی وجود دارد که نیمی از تعداد سوراخ های آن در خاک سوئد و نیمی دیگر در خاک فنلاند قرار دارد.
 
 
 

مرز هند و بنگلادش

نزدیک شدن به مرز بین هند و بنگلادش شاید باب میل هر کسی نباشد. مرز بین دو کشور تماماً حصار کشیده و تحت نظارت تدابیر امنیتی قرار دارد. اگر قصد دارید از مرز بین این دو کشور عبور کنید بایستی از گیتی بزرگ رد شوید.
جالب است بدانید در خاک هند، منطقه ای که جزء بنگلادش می باشد قرار دارد و در خاک بنگلادش هم منطقه ای که جزء هند است قرار دارد.
 
 

مرز بلژیک و هلند

تصور کنید در خانه ای زندگی می کنید که خاکش متعلق به یک کشور و خانه اش متعلق به یک کشور دیگر باشد. در مرز بین بلژیک و هلند خانه ای وجود دارد که مرز دو کشور از آن عبور می کند. همچنین در بیرون خانه هم مرز به صورت سنگ هایی با علامت مثبت سفید رنگ مشخصی شده است. جالب است بدانید برخی از خانه ها یا زمین ها واقع در خاک بلژیک مربوط به هلند، و برخی خانه ها یا زمین ها در خاک هلند متعلق به بلژیک هستند.
 
 
 
 

جزایر دیومد آمریکا و روسیه

در مرز بین آمریکا و روسیه دو جزیره وجود دارد که یکی متعلق به روسیه و دیگری متعلق به آمریکا است. فاصله این دو جزیر در نزدیک ترین نقاط، 2.4 مایل معادل 3.8 کیلومتر است اما اختلاف زمانی بین دو جزیره 21 ساعت می باشد که این موضوع باعث شده به جزیره واقع در خاک روسیه، جزیره فردا گفته شود.
 
 
 

مرز مصر و سودان

هر کشوری برای جاده ها و رانندگی در خاک آن کشور قوانین و مقرراتی دارد که برخی قانونی و برخی فرهنگی هستند. لذا ممکن است در سفر به شهر یا کشوری، هنگام تردد در خیابان ها و جاده ها با قوانینی روبرو شوید که برایتان جالب انگیز نباشد. اما در مرز بین مصر و سودان، زمینی به مساحت 800 مایل مربع معادل 1280 کیلومتر مربع و با نام بئر طویل قرار دارد که نه متعلق به کشور سودان است و نه متعلق به مصر. جالب است بدانید مرز بین این دو کشور در سال 1899 مشخص شد اما بنا به دلایل سیاسی، این زمین متعلق به هیچ کشوری نمی باشد. 
 
 
 

مرز واگاه هند پاکستان

واگاه، مرز بین کشور هند و پاکستان است. در این نقطه چی عجیبی وجود ندارد و خیابانی است که مردم عادی در آن تردد داشته و یا زندگی می کنند اما نکته جالب انگیز آن دو ساعت قبل از غروب آفتاب خود را نشان می دهد. هند و پاکستان برای اینکه نشان دهند بینشان صلح برقرار است هر روز دو ساعت قبل از غروب، مراسمی برگزار می شود که سربازان پاکستانی و مرزبانان هندی در کنار مردم دو کشور رقص ها و رژه هایی برگزار می کنند و در پایان مراسم، پرچم های دو کشور را پایین می آورند تا نشان دهند در این منطقه صلح برقرار است.
 
 
 

مرز کره شمال کره جنوبی

همه ما با کشور کره شمالی، دولتش و شرایط سخت زندگی در آن جا آشنا هستیم. مرز بین کره شمالی و جنوبی کوه و جنگلی سرسبز به طول 258 کیلومتر است و اگر از مرز کره جنوبی وارد کره شمالی شوید، با بالگرد به دنبالتان خواهند آمد و راهی جلسه دادگاه می شوید همچنین به دلیل شرایط نظامی کره شمالی، مرز بین دو کشور نظامی ترین مرز جهان می باشد
جالب است بدانید اگر یکی از شهروندان کره شمالی بتواند از مرز عبور کرده و وارد کره جنوبی شود به طور رسمی تابعیت کره جنوبی را دریافت کرده و می تواند زندگی خود را از این رو به آن رو کند.
 
 
 

مرز چین نپال

مرز بین چین و نپال شامل رشته کوه هیمالیا است. جالب است بدانید کوه اورست مرز بین این دو کشور را مشخص می کند که مرتفع ترین مرز دنیا نیز شناخته می شود. این مرز یکی از زیباترین مرز های جهان  و همچنین خطرناک ترین مرز های جهان نیز محسوب می گردد.
 
 
 
عبور خط مرزی از وسط هتل بین کشورهای سوئیس و فرانسه نیز از دیگر مرزهای عجیب دنیاست، همچنین مرز ماسه ای میان جنگل و دریا نیز از مرزهایی است که آدمی را شگفت زده می کند، با این که این مرز بین دو کشور نیست اما مرزی ماسه ای در میان جنگلی سرسبز و دریا یکی از عجیب ترین هاست و می تواند مورد توجه بسیاری قرار گیرد. به گردشگران تور فرانسه پیشنهاد می شود هنگام سفر به فرانسه از این مرز دیدنی و تماشایی بازدید کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار