مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: بر اساس اقدامات کارشناسی، ۶۶ نقطه اولویت‌دار به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز در استان شناسایی و از این تعداد، ۵۰ نقطه ایمن‌سازی شده است.
کد خبر: ۸۴۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶ 04 May 2020

 

به گزارش تابناک قم، محمدحسن کلهری، افزود: نصب تابلو، تجهیزات ایمنی شامل استوانه‌های ارتجاعی، چراغ‌های چشمک‌زن و رفلکتورهای چشم‌گربه‌ای از جمله اقداماتی است که در نقاط حادثه‌خیز انجام ‌شده‌است.

وی اضافه کرد: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز باعث می‌شود توجه رانندگان به این نقاط جلب شود تا اگر برخوردی نیز صورت گرفت، قابل‌کنترل باشد.

وی ادامه داد: ۱۶ نقطه حادثه‌خیز باقی‌مانده است که نقاط کم‌هزینه و زودبازده تا پایان امسال ایمن‌سازی می‌شود.

کلهری در ادامه گفت: در سال ۹۷، سه هزار و ۳۰۱ تصادف در محورهای مواصلاتی قم رخ داد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۲ مورد خسارتی، ۶۴۰ مورد جرحی و ۱۰۹ مورد نیز تصادف منجر به فوت در صحنه بوده‌است.

وی افزود: در سال ۹۸ نیز سه هزار و ۴۴۲ مورد حادثه رانندگی رخ داده‌است که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۹۰ مورد خسارتی، ۵۸۶ مورد جرحی و ۶۶ مورد نیز منجر به فوت در صحنه تصادف شده‌است.

به گفته وی، تعداد تصادفات به وقوع پیوسته و خسارتی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، به ترتیب ۴.۲۷ و ۹.۳۳ درصد افزایش‌یافته است، ولی تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و فوت در همین مدت به ترتیب ۸.۴۴ و ۳۹.۴۵ درصد کاهش داشته‌است که نشان‌دهنده کاهش شدت تصادفات می‌باشد.

مدیرکل راهداری قم خاطرنشان کرد: درسال ۹۷، ۱۲۲ نفر و در سال ۹۸، ۸۲ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: گرچه تعداد تصادفات درسال ۹۸ افزایش‌یافته، ولی تصادفات منجر به فوت حدود ۴۰ درصد کاهش‌یافته که این مساله می‌تواند مربوط به اقدامات عدیده‌ای از جمله اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای، ارتقاء سطح ایمنی و افزایش تعداد نظارت‌ها و کنترل‌ها باشد که بخشی توسط اداره کل راهداری و بخشی دیگر نیز مربوط به دستگاه‌هایی از جمله پلیس‌راه و مرکز اورژانس ۱۱۵ بوده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار