مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اعلام 3 حادثه و خسارت مربوط به تاسیسات شرکت گاز استان البرز گفت: این حوادث ناشی از وقوع سیلاب و رانش زمین در سال 98 بود.
کد خبر: ۸۴۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 05 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین تقی نژاد با اشاره به وقوع 48 حادثه در سال 98 و در مقایسه با حوادث مربوط به گاز مشترکین در سال 97 که 58 مورد بوده گفت: آموزش مشترکین در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت که از ابتدای تشکیل شرکت گاز استان البرز در سال 94 جزو اهداف شرکت در نظر گرفته شده سالانه باعث کاهش آمار حوادث در سطح استان می شود.

تقی نژاد افزود: سال گذشته 3 حادثه هم مربوط به خسارت تاسیساتی ثبت شد که ناشی از وقوع سیلاب و رانش زمین در ابتدای سال 98 بود.

وی در بیمه مشترکین گفت: همه مشترکین شرکت ملی گاز ایران دارای قرارداد بیمه حوادث مشترکین تجاری و خانگی (شهری و روستایی سکونت و گاهی هم عشایری) هستند. مشترکین در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از انفجار ، آتش سوزی و مسمومیت و... طبق قانون از بیمه برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اظهار داشت: مشترکین در صورت بروز حادثه باید فورا با سامانه 194 تماس گرفته و متعاقبا کلیه مستندات لازم را از قبیل گزارش آتش نشانی ، پلیس و... به اداره گاز مربوطه ارائه نمایند و سپس مراتب را از طریق اداره گاز به واحد امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل گزراش می شود و در نهایت واحد مزبور کلیه مستندات را جهت بهره مندی مشترک حادثه دیده و دریافت خسارت مالی یا جانی به شرکت بیمه ارسال می کند.

تقی نژاد اظهار کرد: همچنین شرکت گاز دارای بیمه تاسیسات و مسئولیت مدنی در خصوص تامین پوشش بیمه ای تمام خطر تاسیسات گازدار و تجهیزات و مسئولیت مدنی شرکت متبوعه است تا در صورتی که شهروندان از حوادث مرتبط با گازرسانی متضرر شدند خسارت و غرامت های جانی (فوت و نقص عضو) و یا غرامت بدنی(دیه) با خسارت های مالی از طریق شرکت بیمه گر جبران شود. مسئولین ادارات گازرسانی در صورت وقوع و یا به محض اطلاع از حوادث مراتب را به شرکت بیمه گر گزارش می کنند تا شرکت بیمه گر نیز از عهده تعهدات مربوطه در قرارداد منعقده فی مابین برآید.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه 874 هزارو 692 مشترک گاز در استان داریم گفت: در سال 98 تعداد 1839 انشعاب شهری و 1245 انشعاب روستایی واگذار شد.

وی در خصوص میزان مصرف گاز در اسفند ماه 98 گفت: مصرف گاز استان در اسفند ماه 513 میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه در سال 97 با میزان 625 میلیون مترمکعب روند کاهشی داشت.

تقی نژاد با بیان اینکه سال گذشته 3 عنوان پژوهشی در شرکت گاز استان داشتیم افزود: این پژوهش ها در قالب امور بهداشت، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل، آنالیز مخارات شغل و همچنین بررسی عوامل موثر در بروز حوادث فرآیندی و عملیاتی در شرکت گاز البرز بود.
وی در خصوص آخرین جلسه بازنگری مدیریت نیز گفت: تمام موارد درون و برون سازمانی که عدم تطابق داشت به مدیران تاکید شد تا برای برطرف کردن آن در اسرع وقت اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز البرز تصریح کرد: پیگیری جدی روسای مناطق و نواحی در ثبت و تکمیل مستندات مربوط به مدیریت انرژی، تکمیل فرم های ارزیابی ریسک و مخاطرات ایمنی از سوی واحدها را، از دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد.

تقی نژاد افزود: تاکید به کارفرمایان برای جدیت در تکمیل لوازم خودروهای امداد، و همچنین نظارت جدی تر بر شارژ کپسول های آتش نشانی واحدهای مربوطه و... نیز از مواردی بود که در این جلسه برای بهبود در کیفیت و خدمات رسانی مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار