‌ایرج حیدریان:
به گزارش تابناک سمنان: ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه طرح مطالعاتی احداث سد مخزنی فینسک مهدی‌شهر انجام‌شد، گفت: با اجرای این طرح آب آشامیدنی شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه تأمین می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 05 May 2020

۱۷۳ میلیمتر باران در استان سمنان بارید | مرآت : آخرین اخبار استان ...

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی اجرای طرح سد مخزنی فینسک به میزبانی فرمانداری مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه اجرای طرح سد مخزنی فینسک، تمامی مراحل قانونی در بخش‌های محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و… را گذرانده است، اظهار داشت: طرح مطالعاتی احداث سد مخزنی فینسک انجام‌شده و با احداث این طرح، برای تأمین آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی برای جابجایی روستای تلاجیم به اتمام رسیده و در کنار عملیات ساخت سد، فرآیند ساخت جاده و جابجایی روستا آغاز می‌شود.

ایرج حیدریان با تأکید بر اینکه روند اجرای این طرح بدون مشکل قانونی به‌زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: اخذ ردیف بودجه برای احداث طرح‌های عمرانی به‌طور تقریبی غیرممکن است اما با تلاش مسئولان استانی و کشوری این طرح برای سال جاری ردیف بودجه گرفت.

حیدریان بابیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جابجایی و ساخت خانه‌های روستایی برای جابجایی روستای تلاجیم اعلام آمادگی کرده است، گفت: در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان مجوز تخصیص آب برای سد فینسک از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط دریافت شده است.

وی از دریافت مجوز ماده ۳۲ ساخت سد مخزنی فینسک خبر داد و گفت: در روزهای آینده با همکاری مسئولان استانی انجام می‌شود و این در حالی است که مجوز زیست‌محیطی برای ساخت سد مخزنی فینسک در سال ۹۱ انجام شد و در سال ۹۳ این طرح تأییدیه زیست محیط را دریافت کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار