کد خبر: ۸۴۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 06 May 2020

جاده ترانزیتی آستارا- جمهوری آذربایجان برای افزایش تجارت احداث می‌شود

تابناک/ فرماندار آستارا از برنامه‌ریزی برای ساخت جاده ترانزیتی به موازات راه‌آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان، به منظور افزایش ارتباط زمینی، حمل و نقل بیشتر کالا و تقویت تجارت برون مرزی خبر داد.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در بازدید از مسیر خاکی جاده در حاشیه راه آهن آستارا-آستارا اظهار کرد: جمهوری آذربایجان جاده ترانزیتی خود را به موازات راه آهن به نقطه صفر مرزی ما رسانده است و ما نیز با ساخت این جاده از نقطه مرزی تا بارانداز راه آهن آستارا، زمینه تردد کامیون ها و حمل و نقل کالا و تجارت برون مرزی را فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیمانکار ساخت جاده ترانزیتی آستارا - آستارا مشخص شده است و به زودی با حضور مسئولان مرتبط، کلنگ اجرای آن به زمین زده خواهد شد و این مسیر، ظرفیت های توسعه اقتصادی و تجاری با کشورهای اوراسیا و روابط ایران و آذربایجان را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: امروز مدیرکل راه آهن شمال کشور و نمایندگان استانی شرکت راه آهن نیز از این مسیر بازدید کردند و آغاز مراحل اجرایی آن با جدیت پیگیری می شود.

فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با جمهوری آذربایجان، یک راه زمینی، یک راه دریایی و یک راه ریلی دارد و با بهره برداری از جاده ترانزیتی، یک راه زمینی دیگر به مسیرهای ارتباطی ایران و آذربایجان افزوده خواهد شد.

او ادامه داد: تعریض جاده آستارا - اردبیل نیز در حال اجراست و با تکمیل آن، حمل و نقل ترکیبی در شمال غرب ایران رونق و تصادفات جاده ای کاهش خواهد یافت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند و بعد از اتصال راه آهن آستارا به رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب ایران، امکان حمل و نقل ریلی از بنادر شمال تا جنوب میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز ریلی، دریایی و زمینی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار