رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کیهان: نمایندگانی که از سوی مردم طرد شدند چرت و پرت می‌گویند / واکنش ایران به ماجرای مرگ شهروندان افغانستانی/ انهدام دو تیم تروریستی تجزیه طلب در آذربایجان و کردستان و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 07 May 2020
 
تابناک گیلان/ رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کیهان: نمایندگانی که از سوی مردم طرد شدند چرت و پرت می‌گویند / واکنش ایران به ماجرای مرگ شهروندان افغانستانی/ انهدام دو تیم تروریستی تجزیه طلب در آذربایجان و کردستان و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
 

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آیت‌الله جنتی: مصوبه اخیر مجلس به دنبال بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان است

دبیر شورای نگهبان با اشاره به طرح اخیر مجلس دهم موسوم به اصلاح قانون انتخابات گفت: من به رئیس مجلس گفتم که باید اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد، اما متاسفانه طرح اخیر نه تنها هیچ نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات ندارد، بلکه با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه هفددهم اردیبهشت ۱۳۹۹) در جلسه این شورا ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: اتفاق مبارکی که به نام حرکت مومنانه در راستای کمک مردم به یکدیگر در این ایام کرونا آغاز شده، اقدامی بسیار خوب است که باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: با تلاش مسئولان و هشیاری و مراقبت‌های مردم باید به کاهش و ریشه کنی ویروس کرونا برسیم و انشاءالله با عنایت خدای متعال، به زودی شر این ویروس منحوس از سر مردم جهان، شیعیان عالم به وی‍‍ژه مردم عزیز کشورمان کنده شود. آیت‌الله جنتی در ادامه نطق پیش از دستور خود به ماجرای طرح اخیر مجلس دهم موسوم به اصلاح قانون انتخابات که از سوی عده‌ای از نمایندگان طراحی شده اشاره کرد و گفت: در حالی که ما مدت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات اخیر، درباره اصلاح قانون انتخابات فریاد زدیم و مطالبه کردیم، مجلس محترم هیچ توجهی به این امر نکرد و حالا و در روز‌های پایانی خود تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات آنهم با این کیفیت افتاده است.

کیهان: نمایندگانی که از سوی مردم طرد شدند چرت و پرت می‌گویند

روزنامه کیهان نوشت: گفت: نمایندگانی که در انتخابات اخیر از جانب مردم طرد شده‌اند، بد‌جوری به پر و پای نمایندگان مجلس یازدهم می‌پیچند و علیه مجلسی که هنوز تشکیل نشده چرت و پرت می‌گویند!
گفتم: می‌دانند که یکی از اولین اقدامات مجلس یازدهم، تعقیب نزدیک به ۸۰ نماینده مجلس کنونی است که بیت‌المال را هپل هپو کرده‌اند.
گفت: ایول! پس بگو که چرا خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا ماجرای دزدی آن‌ها از بیت‌المال در حاشیه قرار گرفته و فراموش شود!
گفتم: عده‌ای به یک قلعه حمله کرده بودند، یکی از نگهبانان قلعه با پرتاب سنگ ملاج رئیس مهاجمان را غرق خون کرد و یارو در حالی که از درد به خود می‌پیچید فریاد کشید و به نگهبان قلعه گفت؛ مگر سپر به این بزرگی را در دست من نمی‌بینی که سنگ را به وسط ملاجم می‌زنی؟!

افشین علا: مجری‌ شدن یک روحانی، در شأن روحانیت نیست

افشین علا، شاعر و نویسنده در روزنامه اطلاعات نوشت: به مسئولان محترم سیما توصیه می کنم برای آینده، به کیفیت آیتم‌های مذهبی بیشتر از کمیت و تعدد آن‌ها اهمیت بدهند. همان گونه که امسال شاهد بودیم در برخی شب‌ها بعد از افطار، پخش دقایق کوتاهی از درس خارج فقه رهبر انقلاب، بیش از ساعت‌ها سخنرانی‌های رایج، اثرگذار و مغتنم بوده است. در برنامه‌های مجری محور نیز باید در انتخاب افراد، به فضل و دانش آنان توجه بیشتری شود. مثال آموزه‌های ناب استاد ساعد باقری کجا و لفاظی‌های مالل آور برخی مجریان محترم و مداحان گرامی کجا؟ این که به یک روحانی ارجمند نقش مجری برنامه‌ای عوام پسند بدهیم، در شأن روحانیت نیست. ادبیات و مضامین سخنان یک روحانی است که باید جذاب باشد، نه آن که منبر را به استیج تبدیل کنیم. همان گونه که برای بهروز شدن، الزام نیست برخی سلبریتی‌های عزیز را در جایگاه نظریه پردازی بنشانیم. سرزمین ما صاحب ثروت‌های بی شمار در حیطه علم و ادب و عرفان است. بهره گیری از جواهرات بدلی، مصداق بارز ناسپاسی و کفران این نعمت الهی است.»

واکنش ایران به ماجرای مرگ شهروندان افغانستانی

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تداوم فضاسازی برخی رسانه‌های بیگانه ـ که با پول‌های نفتی اداره می‌شوند ـ در خصوص وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان در منطقه مرزی با ایران تاکید کرد: همان گونه که پیشتر توسط مقامات مختلف کشورمان بیان شد اخبار منتشره مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی مجبور به بازگشت به افغانستان با عبور از رودخانه هریررود شده و دچار حادثه شده اند را قویا تکذیب می‌کنیم. سید عباس موسوی افزود: به ‌رغم بی ارتباط بودن موضوع به ایران و با توجه به درخواست مقامات افغانستان، این وزارتخانه بدلیل روابط برادرانه مبتنی بر اصول حسن نیت و حسن همجواری بین دو کشور، امروز چهارشنبه طی یادداشتی رسمی به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران آمادگی مقامات ذیربط در ایران را برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعا‌های مطرح اعلام کرد. موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مرز‌های خود با افغانستان را مرز‌های صلح و دوستی دانسته و بر عزم و اراده خود برای تداوم روابط دوستانه و برادرانه با کشور جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس احترام متقابل تاکید می‌نماید.

مهریه میترا را همسر اول نجفی داد

وکیل محمدعلی نجفی درباره پرداخت مهریه میترا استاد گفت: شما اگر به دادگاه‌های خانواده مراجعه کنید، تعیین سکه‌های کلان در بسیاری پرونده‌ها وجود دارد. این بحث از پرونده خارج است و اخلاقیات را مطرح می‌کنید. حداقل آقای نجفی دین خود به این خانواده را پرداخت کرده است. من قبول دارم مبلغ سنگین است. اگر همسر (اول) آقای نجفی کمک نمی‌کرد، او قدرت پرداخت را نداشت. این که این میزان مهریه تعیین شده، توافق است.

توییت سخنگوی وزارت بهداشت درباره «قتل/خودکشی؟!» یک محقق چینی

سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ ابهام‌برانگیز یک محقق چینی که در بر روی منشأ کروناویروس جدید کار می‌کرد، خبر داد. کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود نوشت: «قتل/خودکشی؟! بینگ لئو، محقق ۳۷ ساله چینی که هفته‌های اخیر ظاهرا در دانشگاه پیتسبورگ روی منشا #کروناویروس جدید تمرکز داشته است هم بر ابهامات معمای #کرونا افزود. جسد دکتر لیوی ۳۷ ساله در آپارتمان شخصی خود یافت شده است ... .»

انهدام دو تیم تروریستی تجزیه طلب در آذربایجان و کردستان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) در ادارات کل آذربایجان و کردستان موفق شدند، دو تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه طلب که برای اقدامت ایذایی و تروریستی از اقلیم همسایه وارد کشور شده بودند را رصد و منهدم نمایند. طی عملیات اطلاعاتی موثر صورت گرفته ۱۶ نفر از عناصر تروریست به همراه ۲ قبضه کلاشینکف، یک قبضه کلت کمری، ۲ قبضه نارنجک جنگی، ۷ عدد خشاب و ۲۴۰ عدد فشنگ به همراه تجهیزات انفجاری بازداشت شدند. سرکرده این کروهک تروریستی تحت حمایت یکی از کشور‌های مرتجع عربی و در اروپا مستقر است. برخی از تروریست‌های دستگیر شده، در ترور و به شهادت رساندن افراد بی گناه و اخاذی از تولید کنندگان و تجار در غرب کشور نقش داشته اند. یکی از تیم‌های تروریستی در اقدامی جنایتکارانه فرزند یکی از هواداران نظام را مظلومانه به شهادت رسانده است.

محققی که روی منشأ "کروناویروس" کار می‌کرد، به قتل رسید

جسد دکتر "بینگ لو" (Bing Liu) محقق ۳۷ ساله چینی که استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه "پیتسبرگ" بود و روی منشا کروناویروس کار می‌کرد، در خانه این محقق پیدا شد. پلیس معتقد است این پرونده "قتل" است. دپارتمان پزشکی و زیست شناسی سیستمی و محاسباتی دانشگاه " پیتسبرگ" که "بینگ لو" در آنجا تحقیق می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: تمرکز کار تحقیقاتی "بینگ لو" روی علوم اساسی "کروناویروس" بود. وی در آستانه یافتن تحقیقات بسیار مهم درباره یافتن مکانیسم‌های سلولی بود که سبب ایجاد "کووید-۱۹" می‌شوند. این دپارتمان اعلام کرده که قصد دارد تلاش‌های این محقق را ادامه دهد. پلیس اعلام کرد: "بینگ لو" در خانه خود در شمال " پیتسبرگ" توسط یک مرد چینی به ضرب گلوله کشته شد. گفته شده قاتل که یک مرد ۴۶ ساله چینی به نام "هائو گو" (Hao Gu) بوده است، پس از قتل بینگ لو، به داخل ماشین خود رفته و خود را هم با شلیک گلوله کشته است. پلیس گفت: هر دو آن‌ها یکدیگر را می‌شناختند، اما رابطه آن‌ها به تحقیق لو درباره "کروناویروس" مرتبط نبوده است. البته انگیزه اصلی این قتل هنوز فاش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار