مدیرکل مدیریت بحران استان از احتمال سرریزشدن سد طالقان و رانش زمین و جاری شدن سیل در برخی از روستا‌های حاشیه شاهرود خبر داد .  
کد خبر: ۸۴۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 11 May 2020

 مدیریت بحران درباره سرریز سد طالقان و رانش زمین در منطقه الموت هشدار داد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، قدرت الله مهدیخانی  اظهار داشت: به دنبال انباشت آب در سد طالقان و پر شدن ظرفیت گنجایش این سد، آب آن به احتمال زیاد طی روزهای آینده سرریز می‌شود و شاهد ورود آب در رودخانه شاهرود خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: با اعلام آماده باش به ساکنان روستاهای پایین دست سد طالقان از صاحبان تأسیسات، کارگاه‌های شن و ماسه و مراکز پرورش ماهی مستقر در حاشیه شاهرود خواسته شده تا تجهیزات خود را از مسیر رودخانه و سیل جمع آوری کنند.
مهدی خانی تصریح کرد: در پی بارندگی‌های اخیر، مناطق کوهستانی بویژه نواحی الموت شرقی و غربی و طارم سفلی مستعد رانش زمین هستند.
وی ضمن اعلام هشدار تاکید کرد مردم منطقه لازم است از هرگونه تردد و یا استقرار در مسیر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های فاقد آب، کانال و حاشیه دریاچه‌ها به ویژه در مواقع بارندگی به طور جدی خود داری کنند.
مهدی خانی یادآور شد: ساکنان مناطق در معرض خطر باید موارد احتیاطی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه رخداد از قبیل تغییر شکل شیب‌های خاکی و سنگی و ریزش کوه، موارد را سریعاً به مسئولان اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار