اصفهان از ظرفیت بالای بهداشتی و پزشکی ، برای توسعه گردشگری سلامت برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 16 May 2020

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن کادر مجرب همچنین فعالیت بیمارستان ها و مراکز درمانی متعدد، در خصوص شناسائی و درمان انواع بیماری ها، یکی از مهم ترین مراکز درمانی کشور و حتی منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

سید علی صالح درخشان افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته در حدود 10 سال گذشته، به نظر می رسد استان اصفهان آن گونه که شایسته است مطابق با ظرفیت خود در حوزه گردشگری سلامت فعالیت نکرده است.

وی تاکید کرد: در دهه های گذشته عمدتا توسعه اصفهان از منظر گردشگری بر مبنای گردشگری فرهنگی بوده،بطوریکه در پنج سال اخیر در تلاش بوده ایم تا دیگر گونه های گردشگری همچون طبیعت و سلامت را در اصفهان گسترش دهیم.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فعالیت مرحله نخست شهرک عظیم سلامت اصفهان را از مهمترین قابلیت های گردشگری سلامت دراین استان برشمردو افزود: وجود مناطق خوش آب و هوا در استان به منظور تاسیس دهکده های سلامت و همچنین توان بالقوه استان ، در خصوص کشت گیاهان داروئی و عرضه دارویی آنان از جمله دو ویژگی دیگر اصفهان در حوزه گردشگری سلامت است که تا کنون به این دو حوزه کمتر پرداخته شده است.

سید علی صالح درخشان گفت: تلاش می شود در این زمینه ها نیز در اصفهان با سرمایه گذاری مناسب به پیشرفت مطلوبی دست یابد.

شهرک سلامت اصفهان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات درمانی و بهره بردن از حضور پزشکان مجرب دنیا یکی از قطب های مهم گردشگر درمانی در خاورمیانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار