درباره امکان تبدیل پلاک‌ خودروهای قدیمی به پلاک ملی بیشتر بدانید.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 18 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: خودرو‌های قدیمی و کلکسیونی طرفداران زیادی دارند، طرفدارانی که بابت داشتن این خودرو‌ها حاضرند میلیون‌ها تومان هزینه پرداخت کنند تا به هدفشان برسند.

زیبایی و طراحی خاص منحصر به فرد این نوع وسائل نقلیه، باعث شده که افراد زیادی را جذب خود کنند و همین امر موجب افزایش قیمت آن‌ها نیز شده است؛ افزایش قیمتی که تنها به خاطر کلکسیونی بودن و خاص بودنشان پرداخت می‌شود.

فرسوده یا نو بودن خودرو‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و بسته به تمیز بودنشان قیمتشان نیز افزایش می یابد. همچنین سالم و پوسیده نبودن خودرو‌ها به صاحب سابقشان بستگی دارد که چگونه با این وسائل نقلیه برخورد کرده باشند.

بهترین آن‌ها خودرو‌هایی هستند که صاحبانشان چند سالی از آن‌ها استفاده نکرده و به گونه‌ای تنها خاک میخورن؛ اما این خودرو‌هایی که بیش از ۱۷ سال از آن‌ها استفاده نشده، مشکلات خاص خود را هم دارند.

تبدیل پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی برای خودروهای کلکسیونی

عمده مشکل آن‌ها نداشتن پلاک ملی است؛ چراکه بسیاری از مالکان وسائل نقلیه زمانی که در ابتدای دهه ۸۰ طرح تعویض پلاک‌های قدیمی با پلاک ملی کلید خورد اقدام به تعویض پلاک جدید نکردند، در حالی که همه وسائل نقلیه ملزم به تعویض پلاک‌های خود شده بودند.

در حال حاضر هم بسیاری از طرفداران و مالکان این گونه وسائل نقلیه پلاک‌هایشان ملی نیست و پلاک قدیمی دارند.

حال این دسته از مالکان و خریداران وسائل نقلیه کلکسیونی و قدیمی، درباره امکان دریافت پلاک ملی برای خودرو‌ها سوالاتی دارند که برای پاسخ سوالات به سراغ رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا رفتیم تا ببینیم آیا خودرو‌های پلاک قدیم می توانند پلاک ملی دریافت کنند؟

تبدیل پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی برای خودروهای کلکسیونی

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اظهار کرد: به استناد مصوبه شماره ۹۳۳۰۸/ت ۴۰۵۸۷ ک تاریخ ۷/۶/۸۷ و شماره ۱۲۶۶۵۳/ت ۴۹۲۰۸ ه تاریخ ۱۴/۷/۹۲ هیئت وزیران مندرج در روزنامه رسمی به ترتیب شماره ۱۸۴۹۸ تاریخ ۱۱/۶/۸۷ و شماره ۱۹۹۸۴ تاریخ ۱۸/۷/۹۲ سن فرسودگی وسائل نقلیه اصلاح شد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا افزود: به استاد مصوبه شماره ۹۵۲۰۰/ت ۵۵۰۷۴ ه تاریخ ۱۸/۷/۹۷ هیئت وزیران، وسائل نقلیه کشاورزی مانند تراکتور و کمباین مشمول سن فرسودگی نمی‌شوند.

او بیان کرد: سن فرسودگی خودرو‌های سواری ۲۰ سال، سواری دولتی ۱۵ سال، تاکسی ۱۰ سال، مینی بوس ۱۵ سال، اتوبوس شهری ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری ۱۵ سال، کامیون کشنده ۲۵ سال، وانت ۱۵ سال و موتور سیکلت ۱۰ سال است.

سرهنگ محمدی بیان کرد: خودرو‌هایی که دارای انواع پلاک‌های قدیمی بوده و در سن فرسودگی هم قرار دارند، امکان ارائه خدمات شماره گذاری مربوط به تبدیل پلاک آن‌ها به پلاک ملی وجود ندارد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا ادامه داد: این قبیل خودرو‌ها باید مسیر اسقاط یا اوراق را طی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار