علی تشنه دل:
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: منابع معدنی نقشی اساسی در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان دارند.
کد خبر: ۸۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 18 May 2020
ضرورت توسعه ظرفیت‌های صنعتی شرق استان سمنان/وجود مزیت‌های کم‌نظیر ...
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید از معادن جنوب سمنان با بیان این مطلب افزود: با توجه به وجودمنابع معدنی غنی در استان و با توجه به اینکه منابع معدنی جزء سرمایه‌های ملی میباشند، نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان، بدیهی میباشد.
وی با اشاره به برخی از این راهکار‌ها اظهار داشت: با توجه ویژه به راهکار‌های کارشناسی می‌توان در جهت توسعه معادن، جلوگیری از خام فروشی و افزایش سهم ارزش افزوده فرآورده‌های معدنی قدم‌های خوبی برداشت.
علی تشنه دل تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، بهره برداری بهینه از این منابع معدنی جزء ضروریات بوده و لازمه تحقق این امر، توجه ویژه به راهکار‌های کارشناسی در جهت توسعه معادن می‌باشد.
تشنه دل تکمیل فعالیت‌های اکتشافی و توسعه وتجهیز معادن بزرگ و بهره برداری بهینه ازاین ذخایر معدنی را از مهمترین راهکار‌های توسعه معادن عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های موررد نیاز تجهیر معادن و اتخاذ سیاست‌های مناسب حمایتی از ملزومات امر توسعه در بخش معدن استان می‌باشد.
وی با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در بخش معدن استان گفت: کمبود اعتبارات، وجود مشکلات مربوط به محدودیت منابع طبیعی، محیط زیست، محدودیت‌های قانونی موجود در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب درمناطق جنوبی استان باتوجه به تمرکز معادن فلزی دراین بخش را از مهمترین مسایل و مشکلات این حوزه عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار