کد خبر: ۸۵۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 18 May 2020
غذا های سنتی هر کشور بیانگر تاریخ، فرهنگ و آداب رسوم مردم آن کشور می باشد و شکم گردی نیز از فعالیت های محبوب گردشگران در سفر به شمار می آید به همین جهت تیم لحظه آخر قصد دارد در مجموعه ای از مقالات به بررسی غذا های محلی کشور های مختلف بپردازد. اولین بخش از این مجموعه مقالات نیز به غذا های سنتی روسیه اختصاص دارد، بنابراین اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات در رابطه با غذا های محلی کشور روسیه هستید در ادامه با ما همراه باشید.
 

 

 

آشنایی با فرهنگ غذایی مردم روسیه

در گذشته تعداد بسیاری از مردم روسیه فقیر بوده و شغل اغلب آن ها کشاورزی بود به همین دلیل اکثر غذا های سنتی روسیه همراه با نان سرو می شوند، مردم این کشور تقریبا برای هر فصل سوپ مخصوص دارند و در غذا های محلی آن ها انواع سبزیجات و فرآورده های لبنی نظیر ماست، خامه، پنیر و غیره به چشم می خورد، اما با گذشت زمان و بهبود وضع اقتصادی مردم، فرهنگ غذایی آن ها تغییر کرده و معمولا صبح خود را با صبحانه های مفصل شروع می کنند، وعده نهار در روسیه اغلب شامل سوپ به عنوان پیش غذا، خوراک حاوی گوشت به عنوان غذای اصلی و همچنین دسر می باشد، وعده شام نیز در برخی از خانواده های روسی حذف شده و عصرانه را که شامل سبزیجات و انواع میوه است، جایگزین آن کرده اند. شما هم اگر قصد سفر به این کشور را با تور روسیه دارید اطلاعات زیر میتواند به شما کمک کند .
 
 

 

 

 

ماشروم جولین

قارچ در واقع عضو جدا ناپذیر غذا های سنتی روسیه می باشد و روس ها شیوه های مختلفی برای طبخ آن ابداع کرده اند، یکی از غذا های بسیار لذیذی که با قارچ تهیه می شود ماشروم جولین یا آبگوشت قارچ می باشد، این غذا در منوی اغلب رستوران های موجود در سراسر روسیه وجود دارد و از غذا های گرم و محلی این کشور به شمار می آید.
خوب است بدانید که در پخت ماشروم جولین علاوه بر قارچ از پنیر، خامه ترش، موسیر و ادویه نیز استفاده می شود، ترکیب این مواد با یکدیگر طعمی خوشایند را به وجود می آورد که سبب محبوبیت ماشروم جولین در میان مردم کشور روسیه شده است.
لازم به ذکر است که آبگوشت قارچ شباهت بسیاری به غذا های فرانسوی دارد و به ذائقه افراد زیادی سازگار است بنابراین در سفر با تور روسیه حتما این غذای لذیذ را امتحان کنید.

 

 

 

 

دستور پخت ماشروم جولین

مواد مورد نیاز:
- قارچ
- اسطوخودوس
- خامه ترش
- خامه هم زده 
- فلفل سیاه
- پودر سیر
- پنیر موزارلا
 

 

 

 

طرز تهیه ماشروم جولین

ابتدا باید تکه های قارچ و موسیر را به همراه نمک و فلفل بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا نسبتاً سرخ شوند، فراموش نکنید که پس از سرخ شدن قارچ ها بهتر است آن ها را آب گیری کنید، در مرحله بعد باید خامه ترش، خامه همزده، پودر سیر، نمک، اسطوخودوس و فلفل سیاه را در یک کاسه ریخته و به خوبی با یکدیگر هم بزنید، سپس خامه بدست آمده را به با قارچ هایی که در ابتدا سرخ کرده اید مخلوط کرده و در نهایت مخلوط قارچ و خامه را درون قالب بریزید و سطح آن را با پنیر موزارلا کاملاً بپوشانید، قالب را به مدت 10 الی 15 دقیقه در فر 375 درجه قرار دهید تا غذای لذیذ شما آماده شود.
 
 
 

 

 

پلمنی گوشت

پلمنی گوشت در واقع پیراشکی بسیار لذیذی است که از غذا های سنتی روسیه به شمار می آیند و طرفداران بسیاری در میان مردم دنیا دارد. جالب است بدانید که این غذا به قلب غذا های روسی معروف بوده و به شیوه های مختلفی در این کشور طبخ می شود.
خمیر دامپلینگز یا پیراشکی از ترکیب آرد، آب و کمی تخم مرغ به دست می آید و داخل آن با مواد متعددی نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی و انواع ادویه جات پر می شود، البته برخی از سرآشپز های روسی در مواد داخل پیراشکی ها تغییر ایجاد می کنند و از چاشنی ها و مواد مختلف برای پر کردن آن ها استفاده می کنند که در این میان پلمنی گوشت معروف تر و محبوب تر از سایر پیراشکی های روسی است، لازم به ذکر می باشد که تفاوت پیراشکی های روسی با سایر پیراشکی های دنیا در ضخامت خمیر و میزان مواد آن ها می باشد.
بسیاری از افراد پلمینی گوشت را غذای محلی منطقه اورال می دانند و این در حالی است که مردم سیبری مدعی اند که پلمنی غذای محلی این منطقه می باشد، گردشگران تور روسیه باید بدانند در گذشته برای جلوگیری از یخ زدن گوشت ها در فصل زمستان آن ها را در میان خمیر نگهداری می کردند و بعد ها این شیوه نگهداری به یکی از مراحل اصلی تهیه پلمنی گوشت بین روس ها تبدیل شد.
اگر قصد سفر با تور روسیه را دارید حتما در سفر خود پلمنی گوشت را امتحان کنید، این غذا تقریبا در منوی تمامی رستوران های روسی و همچنین به صورت یخ زده در سوپر مارکت های این کشور وجود دارد و تهیه آن به راحتی امکان پذیر است.
 

 

 

 

دستور پخت پلمنی گوشت

مواد مورد نیاز:
- آرد 
- تخم مرغ
- آب
- نمک
- گوشت قرمز
- پیاز متوسط
- فلفل سیاه
- سیر
 

 

 

 

طرز تهیه پلمنی گوشت

در مرحله اول آرد، نمک، تخم مرغ و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را کنار بگذارید، سپس در مرحله دوم گوشت قرمز، پیاز، نمک، فلفل و سیر را با هم مخلوط کنید، بعد از آن باید مواد به دست آمده از مراحل قبل را در داخل خمیر ها تقسیم بندی شده قرار داده و در آخرین مرحله پلمنی ها را به مدت 7 دقیقه در آب بجوشانید تا خمیر و مواد درون آن ها به خوبی پخته شوند، اکنون پلمنی گوشت شما آماده است و می توانید آن را با خامه ترش نوش جان کنید.
 
 
 

 

 

سوپ برشت

سوپ برشت یا برش از لذیذ ترین و معروف ترین غذا های سنتی روسیه به شمار می آید که قرمز رنگ بوده و معمولا به همراه ماست یا خامه سرو می شود.
این سوپ قرمز رنگ در واقع ترکیبی از میوه های سرخ شده تهیه می باشد و در طبخ معروف ترین نوع آن از تکه های لذیذ چغندر استفاده می شود. مهاجرت یهودیان به خارج از روسیه پخت این سوپ را در سراسر جهان ترویج داد و امروز این غذای محلی به یکی از محبوب ترین غذا های بین المللی تبدیل شده است.
چنانچه قصد سفر به روسیه را دارید، این غذای لذیذ را حتما امتحان کنید.
 

 

 

 

دستور پخت سوپ برشت

مواد مورد نیاز:
- چغندر
- سیب زمینی
- پیاز
- هویچ
- کلم پیچ
- گوشت
- لوبیا 
- ماست 
- خامه
- رب گوجه فرهنگی
- پیاز 
 

 

 

 

طرز تهیه سوپ برشت

ابتدا باید گوشت ها را به تکه های درشت تقسیم کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید، سپس گوشت های تفت داده شده را به همراه آب بر روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملاً بپزند.
پس از گوشت نوبت به سبزیجات می رسد که باید به ترتیب سرخ شده و به گوشت افزوده شوند یعنی ابتدا باید تکه های چغندر سپس هویج را تفت داده و به گوشت اضافه کنید، کمی بعد پیاز خورد شده را به همراه لوبیا تفت دهید و سپس با سوپ مخلوط کرده و هنگامی که تمامی مواد نیم پز شدند زمان آن فرا رسیده که سیب زمینی و کلم خرد شده را سرخ کرده و با سایر مواد ترکیب کنید. پس از پختن مواد باید رب گوجه فرنگی سرخ شده، نمک و فلفل را نیز به برشت اضافه نمایید حال سوپ شما آماده است و می توانید به همراه ماست یا خامه نوش جان کنید.
 
 

 

 

 

بیف استراگانوف

بیف استراگانوف یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین  غذای سنتی روسیه است که با گوشت گاو تهیه می شود، این غذای سنتی از اواسط قرن 19 ام میلادی یکی از غذا های پر طرفدار دنیا به شمار می آید و امروز تقریباً در منوی اغلب رستوران های بین المللی به چشم می خورد، البته توجه داشته باشید که دستور پخت بیف استراگانوف با گذشت زمان دست خوش تغییرات بسیاری شده است به همین جهت در حال حاضر روش های مختلفی برای طبخ بیف استراگانوف وجود دارد که در ادامه اصلی ترین دستور پخت این غذا را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

 

 

 

دستور پخت بیف استراگانوف

- گوشت گردن گاو
- نمک و فلفل 
- کره
- قارچ تازه 
- آرد 
- خردل خشک
- رب گوجه فرنگی
- خامه ترش
- ترش

 

 

 

 

طرز تهیه بیف استراگانوف

قدم اول در تهیه بیف استراگانوف طعم دار کردن گوشت با نمک و فلفل و پختن آن می باشد سپس باید کره و پیاز را با هم مخلوط کرده و سرخ کنید پس از اینکه پیاز ها سرخ شدند زمان آن فرا رسیده است که قارچ ها را به پیاز های سرخ شده اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس باید قارچ های نیم پز را با گوشت های پخته شده و آرد به مخلوط قارچ، کره و پیاز اضافه کرده و آن را به مدت 5 دقیقه سرخ کنید.
برای تهیه سس بیف استراگانوف باید سس گوجه و خردل را با آب گوشت گاو مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود، سپس این سس را به مواد خود اضافه کنید، حال خامه ترش را  با آب جوش ترکیب کرده و تا زمانی که سفت و غلیظ شود حرارت بدهید پس از اینکه خامه به اندازه کافی غلیظ شد می توانید ادویه جات را به آن اضافه کرده و خامه را با غذا ترکیب کنید، اکنون بیف استراگانوف شما آماده است و می توانید آن را به همراه چاشنی مورد علاقه خود نوش جان کنید. 
لازم به ذکر است که در اغلب جاهای دنیا بیف استراگانوف را به همراه سیب زمینی سرخ شده و یا ماکارونی سرو می کنند.
امیدواریم با مطالعه این مقاله تا حدودی با غذا های سنتی کشور روسیه آشنا شده باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار