مهران مدیری شب گذشته در برنامه «دورهمی» با اندیشه فولادوند گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۵۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 21 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: مهران مدیری شب گذشته میزبان اندیشه فولادوند شاعر و بازیگر سینما و تلویزیون بود.

در بخشی از گفت و گو فولادوند درباره چگونگی شاعر شدنش گفت: ادبیات میراث خانواده من است؛ پدربزرگم و پدرم هر دو شاعر هستند. این اتفاق در شرایط زیستی زندگی من تاثیرگذار بود و از ۹ سالگی شعر می‌گویم.

این بازیگر در ادامه درباره شکستن چندباره بینی‌اش در کودکی اظهار کرد: در کودکی بیشتر با پسر‌ها فوتبال می‌کردم و دروازه بان بودم! برای همین چند بار بینی ام شکست.

بازیگر سریال «بچه مهندس» درباره سن و محل تولد خود هم گفت: من متولد ۱۳۶۱/۷/۷ هستم؛ در میدان ونک مریض خانه ۵۰۳ ارتش به دنیا آمدم. مدیری هم در این بخش با خنده بیان کرد: واقعاً دقیق‌تر از این نمی‌شد، پاسخ داد.کار من را راحت کردید.

مدیری سپس درباره حواشی یکی از شعر‌های این بازیگر سوال کرد و او پاسخ داد: من و رفقای شاعرم از دهه ۸۰، همیشه سلیقه شعرمان اینگونه بوده و طبیعی است که این سبک شعری برای بیشتر افراد تازگی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در گذشته که فضای مجازی نبود، این جنس برخورد‌های انتقادی را بار‌ها از برخی ناشران، اصحاب مطبوعات و کسانی که مجوز چاپ اثر می‌دادند، دیده بودم. بعد‌ها و در سال های‌اخیر، این سبک و سلیقه شعر گفتن به جریان پست مدرن نسبت داده شد.

این بازیگر عنوان کرد: البته من از کسی که این شوخی را با شعر من انجام داد، سپاسگزارم؛ چرا که این فیلم (بع بع) باعث شد غزل پست مدرن با گوش کلیت جامعه که شاعر نیستند، شنیده شود و مردم با آن آشنا شوند. برای من اتفاق مبارکی بود و نظرات مختلفی را از سوی مخاطبان دریافت کردم.

 

درخواست فولادوند از نسل‌های مختلف

فولادوند در پایان گفت و گوی خود با مدیری گفت: یک حرفی می‌خواهم بزنم که امیدوارم کسالت آور نباشد؛ از همه مردم و نسل‌های مختلف خواهش می‌کنم بیشتر کتاب بخوانند. معیار سواد امروز حافظه نیست؛ اگر به حافظه باشد، گوگل بزرگترین حکیم معاصر است.

این بازیگر توضیح داد: باید بخوانیم تا سواد لازم را داشته باشیم و دروغ را از راست و حقیقت را از مجاز تشخیص بدهیم. باید بیشتر بخوانیم تا بتوانیم بفهمیم چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ. زندگی عمیق است؛ باید از سطح فرار کنیم. سطح برای میکروب و ویروس است و باید از سواد اینترنتی یک بند انگشت از یک اقیانوس بیکران فاصله بگیریم.

گزارش از الهام قبادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار