علینقی حیدریان:
به گزارش تابناک سمنان: اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل در سالجاری با تاکید بر برنامه ریزی و اجرای دقیق سیاست‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها برگزار شد
کد خبر: ۸۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 21 May 2020
مرحله اول پایش مرتع در استان سمنان به پایان رسیده است
 
در ابتدای جلسه حجت الاسلام مصطفی مرادی نماینده، ولی فقیه اداره کل در ادامه سلسه مباحث نامه ۵۳ حضرت امام علی (ع) نکاتی را یادآور شدند.
حیدریان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان وشرایط خاص کشور عبادت انفرادی را مد نظر قرار داده واز همکاران خواستند به توصیه‌های پزشکی عمل نمایند
علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این جلسه که با حضور نماینده، ولی فقیه، معاونین، روسای ستادی در اداره کل و روسای شهرستان‌های تابعه استان در محل سالن جلسات شهدای منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل برگزار شد گفت: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی توسط ریاست سازمان و تکریم ارباب رجوع  جزء اولویت‌ها بوده و در سال جاری نیز باید با مدیریت صحیح تلاش کرد درخواست‌های ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن و به درستی پاسخ داده شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی ابلاغی ۹ گانه و چهار طرح محوری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پرداخته و این برنامه راهبردی را سرلوحه فعالیت‌های سال ۹۹ مجموعه منابع طبیعی استان برشمرد.
وی افزود: این برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اقدام شود که همگی در راستای تحقق شعار ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری که امسال را با نام "جهش تولید" مزین نمودند پیش رود که در این راستا لازم است امسال نیز معاونین و ادارات مانند سال‌های گذشته با انرژی مضاعف و جامع نگری کار‌ها را انجام دهند و استمرار داشته باشد و در بین همکاران اداره رعایت نظم و شئون اداری، بهبود فضای صمیمانه، احترام متقابل و اخلاق مداری مدنظر باشد.
وی با قدردانی از معاونت‌ها و ادارات ستادی و شهرستانی در اجرای پروژه‌های سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی گفت: در سطح استان و تمامی حوزه‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری در سال گذشته اقدامات موثری صورت گرفته که باید در سال جاری نیز تدوام داشته باشد و از تجربیات سال گذشته برای اجرای پروژه‌های سال جدید بهره برد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ادامه سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن فصل رویش محصولات فرعی و مرتعی بر این نکته تاکید نمود که به شدت و قاطعیت از برداشت بی رویه، غیر قانونی و بدون مجوز محصولات مذکور جلوگیری بعمل آید.
ایشان با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر گذر دام‌های استان‌های مجاور می‌باشد، با تاکید ویژه بر استقرار ایستگاه‌های کنترل دام در مبادی ورودی و خروجی استان اعلام نمود که دقت و سلامت کاری نیرو‌های مستقر در این ایستگاه‌ها به شدت مورد انتظار و تاکید است.
حیدریان گفت: از ابتدای سال تا کنون خدا رو شکر بعلت افزایش نزولات آسمانی مراتع استان از وضعیت خوب پوشش گیاهی برخوردارند که این افزایش پوشش گیاهی مستلزم آن است که از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه اطفاء حریق‌های احتمالی در فصل گرما پیش بینی و اقدامات لازم در این زمینه بخصوص در کانون‌های بحرانی حریق دراستان به سرعت و دقت صورت پذیرد.
وی گفت: با توجه به تاکید ریاست محترم سازمان مبنی بر اولویت قرار دادن کاداستر، از معاونت حفاظت و امور اراضی خواست که همانند گذشته دقیق و کارشناسی شده این موضوع رو پیگیری و در دوره‌های مشخص گزارشات کاملی را در این زمینه به سازمان ارائه دهند.
ایشان در قسمت دیگر سخنان خود به موضوع تقویت صندوق توسعه حمایت از منابع طبیعی
اشاره نمود و در این راستا همه معاونت‌ها و روسای ادارات ستادی را ملزم به همکاری و تعامل همه جانبه با عوامل این تعاونی‌های تخصصی نمود و اضافه کرد: تجربه به ما نشان داده که در هر زمینه و پروژه‌هایی که همگام با نیاز‌های منطقی مردم پیش رفتیم درصد پیشرفت و موفقیت آن پروژه‌ها بسیار بالا بوده؛ بنابراین امسال نیز باید در همین راستا به افزایش صندوق‌های توسعه حمایت منابع طبیعی کمک نموده تا مردم و جوامع محلی مشارکت خود در حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری را بیشتر تجربه کنند؛ و در سخنان خود به توسعه دولت الکترونیک اشاره کرد وگفت در تمام شهرستان‌های استان اتوماسیون اداری برقراراست وبخشی از آن درزیر ساخت شهرستان کار انجام شده و تکمیل شرایط ویدئو کنفرانس و ارتباط با جلسات غیر حضوری روسای شهرستان‌ها تا نیمه خرداد به پایان می‌رسد.  
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نقش روابط عمومی در انعکاس همه اقدامات و فعالیت‌های منابع طبیعی  بسیار حائز اهمیت دانست و در این راستا از همه معاونت‌ها و روسای ادارات ستادی و شهرستانی خواست که در سال جدید همکاری ویژه و مستمری با این اداره داشته باشند.
حیدریان در ادامه‌ی سخنان خود به لزوم یکپارچگی و دقیق بودن اطلاعات و آمار مجموعه اشاره نمود و از همه همکاران خواست که آمار و اطلاعات دقیق مجموعه را فقط از اداره طرح و برنامه دریافت کنند.
حیدریان در بحث کشت و توسعه گیاهان دارویی در سامانه‌های مرتعی استان و توسعه چوب تاکیدکرد ودر پایان از ارتقای پوشش حفاظتی در استان با تاکید بر بلوک بندی مناطق بحرانی و بهره گیری از همیاران طبیعت در بحث حفاظتی و اقدامات یگان حفاظت اشاره داشت و تاکید کرد تا روسای شهرستان‌ها آن را در مواقع بحرانی مد نظر قرار بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار