محمد فروهر:
به گزارش تابناک سمنان:  محمد فروهر معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ۸۴ معدن فلزی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها ۳۹ معدن فلزی فعال است.
کد خبر: ۸۵۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 23 May 2020

۳ واحد تولیدی مس با سرمایه گذاری بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در استان ...

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با اشاره به اینکه درمجموع ۸۴ معدن فلزی در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۳۹ معدن به‌طور کامل فعال و ۴۵ معدن نیز در حال تجهیز است.

وی آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت را از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در استان نام برد و گفت: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا است.

محمد فروهر بابیان اینکه ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود، افزود: هفت معدن کرومیت در این استان فعال است که ظرفیت استخراج اسمی این معادن سالانه ۲۰ هزار تن است.

فروهر با اشاره به اینکه ذخایر غنی و متنوع معدنی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: منابع معدنی جز سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و در ایجاد توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی یک منطقه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی بابیان اینکه استان سمنان باوجود ۴۲ نوع ماده معدنی دارای ظرفیت استخراج سالانه ۲۳ میلیون تن محصول معدنی است، تصریح کرد: ۶۲۶ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادرشده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار