اما در این بین جند نکته مهم را باید مدنظر داشته باشیم که متاسفانه نه تنها از سوی مدیران ارتقاء یافته ایلامی رعایت نمی شود بلکه از سوی بخشی از نخبگان وکنشگران سیاسی ،اجتماعی ورسانه ای مورد بی مهری وبی توجهی قرار می گیرد .
کد خبر: ۸۵۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 23 May 2020

تابناک ایلام ::یکی از مزیتهای برجسته استان ایلام که می تواند در تمامی حوزه ها اثرگذاری مطلوب خود را بر جای بگذارد ،نیروی انسانی ارزشمند ،متبحر وکار آزموده ایست که با عبور از مرزهای جغرافیایی ومحدوده استان ،سکان مدیریت مصادر عالی کشور را در دست گرفته واتفاقا منشاء تحولات گسترده ای در حوزه مدیریتی خود بوده اند .

 هر ایلامی به خود می بالد که هر از چند گاهی فرزندان و تربیت یافتگان این سرزمین با تکیه بر توان و غنای کارآمدی و کارآزمودگی خود بر کرسی مناصب مدیریت ارکان مختلف قدرت از اجرایی گرفته ،تا نظارتی و قضایی تکیه می زنند واین افتخاری بس بزرگ برای استان کوچکی است که مولود بیشترین مدیران در تراز بالای مدیریت کشور باشد.

اما در این بین جند نکته مهم را باید مدنظر داشته باشیم که متاسفانه نه تنها از سوی مدیران ارتقاء یافته ایلامی رعایت نمی شود بلکه از سوی بخشی از نخبگان وکنشگران سیاسی ،اجتماعی ورسانه ای مورد بی مهری وبی توجهی قرار می گیرد .

اول اینکه سیاسیون وموثرین ایلامی در حوزه مسابل سیاسی وجریانی همواره کاسه داغتر از آش بوده اند ،نگاهشان به مسایل سیاسی نگاهی صرف است ،به گونه ای که هرگز در این نگاه ،منافع استان لحاظ نمی شود .به عبارتی ساده تر پیاز داغ بازی ها ونگاههای سیاسی در ایلام حتی بیش از سایر نقاطی است که داعیه پایتختی و مرکز ثقل قعالیت های سیاسی وحزبی را دارند .

بارها شنیده ایم که مدیران غیر همفکری منتسب به یک منطقه خاص از کشور در حوزه نگاه به منافع مردمشان احتلافات سیاسی ودیدگاهی را کنار می زنند ،بدون ملحوظ دانستن این دبدگاه به رشد وبالندگی و ارتقاء همولایتی و هم شهری هایشان کمک می کنند ،اما اینجا اینگونه نیست ،اگر در دولت منتسب به اصلاح طلبان یک چهره اصولگرای هم استانی مجال رشد وترقی پیدا می کند ،بخاطر این اختلاف دیدگاه ،نردبان زیر پایش کشیده می شود .

دوم اینکه با وجود اینکه یک هم استانی پله های رشد وتعالی مدیریتی اش را طی می کند، هستند افرادی که چشم رشد وپیشرفت همولایتی وهم تبار خود را ندارند ،به جای حمایت وسرپوش نهادن بر ضعف های وکاستی هایش ،تمامی همت خود را مصروف برجسته سازی آنها نموده تا به هرطریقی ایشان را از بالا به پایین بکشند . هرگز اینگونه فکر نمی کنند که با وجود این ظرفیت ها ومزیت های نیروی انسانی برجسته می توان چرخ های توسعه استان را سرعت بخشید .

نکته سوم متوجه مدیران ایلامیست که بعنوان یک چالش در مسیر استمرار موفقیتهای وی مطرح است .یک ایلامی حتی اگر به بالا ترین مدارج تحصیلی ومدیریتی کشور دست یابد، حاضر نیست دست از تعلقات قومی وقبیله ای خود بکشد . مدیری که از سکوی ایلام به فضای بالای مدیریت ارشد کشوری پرتاب شده ،باید نگاهش از بالا همه مردم ایلام را به عنوان قبیله خود ببیند ،نه اینکه حاضر نباشد باوجود رشدبالا ، خود را از پیله قوم مداری وقبیله سالاری بیرون بکشد .

اگر یک ایلامی به پیشرفت هم استانی اش می بالد ،اگر خوشحال می شود که یک هم تبارش به پست مدیریتی بالایی دست یافته است ،به خاطر تبدیل شدن آن فرد به یک ظرفیت ارزشمند برای برداشتن سنگی از جلو پای توسعه استان است . باید درکنار اینکه در حوزه مسئولیت خود ،همه مردم مناطق مختلف کشور را می بیند ،نگاهی هم به برداشتن باری از دوش استان محروم ایلام داشته باشد .

باید چتر حمایتش را بر سر تمامی استان بکشد ،نه اینکه صرفا از دریچه کوچک وتنگ حصار قومی وقبیله ای که دور خود ایجاد کرده به رفع تنگناها وحل مشکلات نگاه کند ،چرا که در صورت استمرار چنین نگاهی قطعا از چشم مردم خواهد افتاد وامیدها برای بهره مندی از ظرفیت های نیروی انسانی استان به یاس مبدل خواهد شد.

اگر امروز یک نیروی ایلامی به جایگاه ارشد یک سیستم حجیم امدادی وحمایتی دست یافته شده است ،باید به موازت بزرگ شدنش شعاع دیدش به مسایل را گسترش دهد ،از پیله رفتارهای قوم مدارانه و قبیله سالارانه خارج شود . اگر امروز مردم بینوایی که براثر کرونا توان مالی برای مدیریت خانواده را از دست داده اند وقرار است این سیستم بسته های حمایتی در اختیار مردم قرار دهد ،باید این حمایت گسترده باشد نه اینکه صرفا بخشی از منطقه وزادگاه خود را شامل شود.

چرا باید اینگونه باشد ؟چون مردم استان وی را فرزند خود می دانند ،چون رسانه ها و فعالین اجتماعی در پردازش خبر انتصابش با افتخار نوشته اند " فرزند شایسته ایلام " به فلان جایگاه منصوب شد !پس این مدیر باید بیش از دیگران مراقب خود وجایگاهش باشد که با رفتارهای کوچک آن را در معرض انتقادات و سوء تفاهامات بزرگ قرار ندهد . اینکه یک مدیر ایلامی به عالیترین سطح از مدیریت اجرایی یک دستگاه دست یافته است ،باید مراقبت کند رفتارهای مدیریتی اش منطبق با بزرگی جایگاهش باشد ،کاری نکند با توزیع چند بسته حمایتی در یک منطقه خاص ،سطح خود را به اندازه یک ستاد تبیلغات انتخاباتی نازل دهد ! اینجاست که هم خود آسیب می بیند وهم دود این آسیب به چشم مردم استان خواهد رفت !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیلرونی
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
چند بسته حمایتی منظورت ماسک های اهدایی دکتر... به دهلران نباشند؟
احسان
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
باسلام. متاسفانه مدیر مورد اشاره در این نوشتار نه براساس شایستگی های فردی و نه براساس شاخصهای مدیریتی و صرفا از طریق زدوبند سیاسی برخی از اعضای ستاد انتخاباتی آقای روحانی و مثلا تیجاد توازن مدیریتی در نهادهای حمایتی زیر نظر رهبری و ریاست جمهوری و در شرایطی که کاندید اصلی مبتلا به کرونا شده بود منصوب گردید. لذا چون از ظرفیت لازم برای چنین پستی برخوردار نیست و در کارنامه کوتاه مدیریت استانی خود نیز دچار ضعف شدید شخصیتی و تزلزل تصمیم گیری بوده و تخلقات عدیده ای هم داشته که توسط نهادهای نظارتی استانی و ملی در حال بررسی است این انتصاب اخیر نه تنها کوچکترین گرهی از مشکلات عدیده استان نمی گشاید بلکه با تداوم این کارهای سخیف و دور از شان یک مدیر ملی رهبران کشور را در مورد اعتماد به فرزندان استان دچار تردید می کند و برای همیشه فرزندان راستین و توانای استان در حاشیه بی مهری دولتها خواهند ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار