برای قبولی اعمال ماه رمضان شرایط و مولفه هایی ذکر شده است که در این گزارش به آن پرداخته ایم.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 24 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی گفت:روز اول ماه شوال به این دلیل عید فطر نام گرفته که بعد از یک ماه عبادت و بندگیِ خداوند، بهترین هدیه برای فرد روزه دار بازگشت به فطرت و پاکی است؛ ماهی که امام سجاد (ع) از آن تعبیر به ماه طهور و پاک کننده می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر بنده مومنی بخواهد در این روز از خداوند عیدی دریافت کند، این عیدی مشروط به پرداخت فطریه است، در واقع این روز علاوه برعید برای مومنان؛ برای فقرا هم عید است، زیرا قسمتی از مشکلات آن‌ها با فطریه برطرف می‌ شود، در نتیجه باید گفت دو بال قبولی روزه ماه رمضان از خودگذشتگی (روزه) و از جیب گذشتگی (پرداخت فطریه) است.

این کارشناس مذهبی در مورد آثار به جا مانده از ماه رمضان مطرح کرد: امام سجاد (ع) در دعای وداع ماه رمضان آثاری را برای ماه رمضان بیان می‌کنند که می‌توان به رقت قلب، کم شدن یا از بین رفتن گناهان و خارج شدن انسان از خطا‌ها اشاره کرد.

 

وی افزود:بهترین اعمال در روز آخر ماه رمضان و وداع با این ماه دعا کردن است و از بهترین دعا‌ها، دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) است. حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره شرط قبولی روزه ماه رمضان و آثار این ماه توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی زیرمی‌توانید آن را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار