خبر ویژه؛
احمد توکلی در نامه‌ای به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، طی گزارشی هشت صفحه ای، توضیح داده که محمد علی تفکر «فاسد و مفسد» است و پس از تاسیس یک شرکت اقتصادی، ۱۱ نماینده ادوار مجلس را شریک کرده و به هر یک دو درصد سهم داده است.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 31 December 2019

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، از شراکت ۱۱ نماینده پیشین مجلس با محمدعلی تفکر، مدیر «فاسد» موسسه اعتباری فرشتگان، خبر داده است.

به گزارش «تابناک»؛ احمد توکلی در نامه‌ای به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، طی گزارشی هشت صفحه‌ای، توضیح داده که محمد علی تفکر «فاسد و مفسد» است و پس از تأسیس یک شرکت اقتصادی، ۱۱ نماینده ادوار مجلس را شریک کرده و به هر یک دو درصد سهم داده است.

گزارش توکلی از شراکت یک «مفسد» اقتصادی با ۱۱ نماینده پیشین مجلس / نام منصور آرامی (نماینده بندرعباس در مجلس نهم) در میان شرکا! + گزارش

توکلی در پانوشت این گزارش، اسامی ۱۱ نماینده پیشین مجلس را ذکر کرده و نوشته: منصور آرامی (نماینده بندرعباس در مجلس نهم)، عطاءالله حکیمی رودبار (نماینده رودبار در مجالس هفتم و نهم)، مهناز بهمنی ( نماینده سراب در مجلس نهم)، هادی قوامی (نماینده اسفراین در مجالس هشتم، نهم و دهم)، غلام‌محمد زارعی (نماینده کهکیلویه و بویر احمد در مجالس نهم و دهم)، سعید زمانیان دهکردی (نماینده شهرکرد در مجلس نهم)، رحمت‌الله نوروزی (نماینده علی‌آباد در مجلس نهم)، نبی‌الله احمدی (نماینده داراب در نهم)، عمران علیمحمدی (نماینده ایلام در مجلس نهم)، شهلا میرگلوی بیات (نماینده ساوه در مجلس نهم) و موسی احمدی (نماینده عسلویه در مجلس نهم) در این شرکت‌ها سهامدار بوده‌اند.

 گزارش توکلی از شراکت یک «مفسد» اقتصادی با ۱۱ نماینده پیشین مجلس / نام منصور آرامی (نماینده بندرعباس در مجلس نهم) در میان شرکا! + گزارش

 

بخشی از گزارش هشت صفحه ای احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سایت منسوب به وی منتشر شده است

 

طبق گزارش احمد توکلی که سایت الف متعلق به وی آن را منتشر کرده علاوه بر سهام اعطایی تفکر به این ۱۱ نماینده پیشین مجلس، ۵۵ درصد سهام این شرکت هم متعلق به تفکر بوده است.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در بخش دیگری از این نامه نوشته که تفکر در حدفاصل ماه‌های فروردین تا مرداد سال ۹۵، ۴۴ میلیارد و ششصد میلیون تومان از شعب‌ مختلف موسسه فرشتگان برداشت کرده است که «نشان‌دهنده سوء جریان مالی در این جابه‌جایی‌ها است».

به نوشته توکلی، خانواده آقای تفکر نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان از حساب‌های موسسه فرشتگان برداشت و خارج کرده‌اند.

محمدعلی تفکر که مالک «شرکت‌های سوله و سقف و گروه باهر و باهر کیش» معرفی شده است، آذرماه سال ۹۵ بازداشت شد.

تعاونی اعتباری فرشتگان سال ۹۶ پس از وقوع تخلفات عدیده و داشتن بدهی ۸۶۰۰ میلیارد تومانی منحل اعلام شد.

مشکلات تعاونی‌های اعتباری و عدم پرداخت سپرده‌‌ها سبب بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در سال ۹۶ شد و دولت مجبور به تامین منابع مالی برای بازپرداخت سپرده‌ها شد.

میزان کمک بانک مرکزی ایران برای بازپرداخت بدهی‌های موسسه کاسپین ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد. با این حال گزارشی درباره نحوه بازپرداخت کل بدهی‌ها، وضعیت اموال این موسسه و پرونده منتشر نشده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار