با توجه به بازگشایی تقریبا تمامی اماکن عمومی یکی از پزشکان خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان لازم است نکاتی را جهت پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا متذکر گردیده است. در توصیه های دکتر امین موید آمده است.
کد خبر: ۸۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 25 May 2020

۱) ساخت و توزیع واکسن موثر بر کرونا ویروس ممکن است ماه ها به طول انجامد و حتی در صورت ساخت واکسن به احتمال زیاد ، بیماری از بین نمی رود و تنها کنترل می شود. بنابراین باید به زندگی با کرونا عادت کنیم یا به عبارتی بهتر است چگونگی زندگی با کرونا را بیاموزیم.

۲) شایعترین راه انتقال آلودگی ، سطوح آلوده و ذرات تنفسی است و با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مبتلایان هیچگونه علامتی ندارند ، بهترین و تنها راه ، پیشگیری با رعایت توصیه های بهداشتی است.

۳) توجه داشته باشید که بازگشایی مکان های عمومی به هیچ وجه به معنای فروکش کردن بیماری نیست و خطر ابتلا همچنان در کمین است. مهمترین نکته در پیشگیری ، عدم حضور در مکان های عمومی و تجمعات می باشد و هر چه تراکم جمعیت در مکان بیشتر باشد شانس ابتلا بیشتر می شود. مکان های عمومی مسقف شانس انتقال را دو چندان می کنند. توصیه ما همچنان پرهیز از تردد به مکان های پر رفت و آمد می باشد .

۴) در صورتی که ناگزیرید به مکان های پر رفت و آمد یا سربسته تردد کنید حتما از ماسک استفاده کنید و فاصله اطمینان ۱ تا ۲ متری را از دیگران حفظ کنید. از دستکاری ماسک خود بپرهیزید که منجر به آلودگی آن می شود همچنین حتی الامکان از دست زدن به تمامی سطوح خودداری کنید.

۵) استفاده از دستکش به معنای عدم آلودگی آن نیست و افراد تصور می کنند دستکش آلوده نمی شود در صورتی که چنین تصوری درست نیست. در صورت تماس دست ها با سطوح سریعا دستان خود را بشویید و در صورت نبود آب و صابون با الکل ۷۰درصد ضد عفونی کنید. چنانچه به هیچ کدام دسترسی ندارید از دست زدن به صورت و حتی چشم ها خودداری کنید.

۶) در صورت امکان بیشتر خرید های خود را اینترنتی و به صورت غیرحضوری انجام دهید. هنگام خرید حضوری نیز ماسک و دستکش به همراه داشته باشید . از پول نقد استفاده نکنید و مراحل خرید با کارت بانکی را خودتان انجام دهیدتمام اجناس خریده شده اعم از خوراکی و غیرخوراکی را آلوده فرض کنید و در صورت امکان سطوح آن را در خانه بشو ‌یید یا با الکل ضد عفونی کنید.

۷) زمان ورود به خانه وسایل شخصی خود شامل کلید ، ساعت ، تلفن همراه و… را ضد عفونی کنید

۸) اکیدا از مهمانی ها و دورهمی ها خودداری کنید و در صورتی که امکان رعایت آن نیست مهمانی ها با جمع کوچک و حفظ فاصله ها و در حیاط منازل باشد و از ظروف مشترک مطلقا استفاده نکنید. ضمنا از دست دادن و روبوسی و هرگونه تماس با سایر افراد بپرهیزید.

۹) خواهشمند است در صورت مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی دیگران ، امر به معروف و نهی از منکر را بر خود واجب بدانید و با حفظ احترام تذکر دهید.

۱۰) افرادی که از شهرها و حتی کشورهای دیگر ، به شهرستان مراجعه می نمایند قرنطینه خانگی به مدت ۲ هفته را رعایت فرمایند و در صورت بروز هر گونه علائم با پایگاه های بهداشت منطقه خود تماس بگیرند.

و در نهایت آرامش خود را حفظ کنید زیرا در صورت رعایت موارد بهداشتی جای نگرانی چندانی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار