مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج اعلام کرد ایران در اوج تهدیدات آمریکا، با اعزام کشتی‌های خود به ونزوئلا و چین ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است.
کد خبر: ۸۵۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 26 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مکرم خوری مخول، مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج اعلام کرد ایران در اوج تهدیدات آمریکا، با اعزام کشتی‌های خود به ونزوئلا و چین ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است.

مکرم خوری مخول در مصاحبه با المیادین در ارزیابی اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و تهدید‌های آمریکا در این زمینه گفت: ایران اگر محاسبات دقیقی نداشت این اقدام جسورانه را انجام نمی‌داد، من در گفت‌وگویی که ۶ ماه پیش با شبکه شما داشتم گفته بودم که ایران سلطان دریا و آبراه‌ها است.

وی افزود: آن زمان انگلیسی که کنترل جبل الطارق را به دست دارد، وقتی کشتی گریس ۱ را توقیف بود پس از آزادی این کشتی پیش‌بینی نمی‌کرد کشتی به ساحل سوریه برود و محموله‌اش را بارگیری کند، اما این کشتی با تغییر نامش به آدریان دریا چنین کاری را انجام داد.

 

مدیر مرکز مطالعات اروپا تاکید کرد: تهران تابستان گذشته ثابت کرد چگونه می‌توان کشتی حامل پرچم انگلیس را در خلیج فارس مهار کرد، ایران با این کار ثابت کرد بر روند امور در خلیج فارس مسلط است، زیرا امنیت ایران و خلیج به هم پیوند خورده است.

این استاد دانشگاه کمبریج گفت: ایران امروز هم با بررسی تمام جوانب، این کار را انجام داد، یکی از ابعاد این کار که ایران بدان واقف است این است که این کشور می‌خواهد نامش را جهانی و نفوذش را علنی کند به همین منظور در کنار دوستش ونزوئلا ایستاد و این محموله را به ونزوئلا ارسال کرد و حتی فراتر از آن کشتی‌هایی را به سوی چین گسیل داشت تا بگوید ایران کشوری نیست که قدرت و نفوذش تنها در خلیج فارس باشد بلکه به قدرتی بزرگ در سطح جهانی تبدیل شده است و می‌داند چگونه باید رفتار کند.

مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج تاکید کرد: ایران کشوری است که خواسته‌اش را تحمیل می‌کند و از این پس چنین کشوری و دوستان چنین کشوری قابل محاصره و تحریم نیستند. این کشور محاصره و تحریم‌اش را پشت سر گذاشت و با اقدامات اخیر در پی آن بر آمد تا پس از ربع قرن تروریسم اقتصادی و سیاسی آمریکا، عزت و کرامت اقتصادی‌اش را بازیابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار