سازمان جهانی بهداشت درباره فرا رسیدن موج دوم بیماری کووید ۱۹ در کشور‌هایی که با کاهش همه‌گیری مواجه هستند، هشدار داد.
کد خبر: ۸۵۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 26 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشور‌هایی که همه‌گیری ویروس کرونا در آن‌ها در حال کاهش است برای برداشتن محدودیت‌ها عجله نکنند چرا که موج دوم بیماری در راه است.

مایک رایان مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه جهان در حال حاضر در میانه موج  اول شیوع ویروس است، در خصوص فرا رسیدن موج دوم بیماری هشدار داد.

رایان گفت: همه گیری‌ها اغلب در چند موج رخ می‌دهد، به این معنی که موج دوم شیوع ممکن است در اواخر سال جاری در مناطقی که موج اول فروکش کرده، آغاز شود در نتیجه حذف زودهنگام محدودیت‌ها می‌تواند فرا رسیدن موج دوم را سرعت بخشد.

او تصریح کرد: موج اول همه گیری کاملا طبیعی است و به خودی خود اتفاق می‌افتد، اما موج دوم می‌تواند ماه‌ها بعد رخ دهد و این واقعیتی است که کشور‌ها باید به آن توجه داشته باشند؛ ما همچنین باید بدانیم که بیماری ممکن است هر زمان اوج بگیرد، بنابراین این روند رو به کاهش فعلی نباید این تصور را برای ما ایجاد کند که فرصت کافی برای آماده شدن به منظور مواجهه با موج دوم را داریم.

 

مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: کشور‌های اروپا و آمریکای شمالی باید با در نظر گرفتن یک راهبرد جامع اقدامات بهداشتی، اجتماعی و نظارتی لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که در مسیر رو به کاهش بیماری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار