کد خبر: ۸۵۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 27 May 2020
 
 

دی ماه‌سال ٩٥ بود که استاندار خوزستان اعلام کرد مشکل آب بخش «غیزانیه»، سه ماه ‏دیگر حل می‌شود. چهار‌سال پس از آن روزها، مشکل آب هنوز به سیاق قبل است و همین هم عاملی ‏بود تا در روز‌های اخیر اهالی این منطقه دست به تجمع بزنند و از ‏مسئولان بخواهند این بار دیگر کار را یک‌سره کنند.

بستن جاده، اما کار را به خشونت رساند تا جایی که ‏فرمانده انتظامی شهرستان اهواز از زخمی شدن دو نفر از تجمع‌کنندگان با سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ‏ضد شورش خبر داد: «اعتراض مردم به تأمین نشدن آب شرب‌شان مطالبه‌ای قانونی است، اما باید در ‏مجرای قانونی انجام شود.»

به گزارش شهروند، مشکل آب، اما فقط برای غیزانیه نیست. کل استان درگیر است و مردم ‏‏ «دهدز» هم ١٥‌سال است درگیر جیره‌بندی آب‌اند. نماینده مردم اهواز در مجلس ‏می‌گوید یک سوم ماجرا به اعتبارات ربط دارد و مابقی مشکلات آبفای خوزستان است که پیمانکاران ‏نادرست را بدون تشریفات و با رابطه انتخاب می‌کند. اهالی غیزانیه می‌گویند: «آب را دادند به پیمانکار‌ها و ما بی‌آب شدیم. دام و خودمان تشنه‌ایم.» ‏

مشکل آب این منطقه سبب شد رئیس جمهوری هم ‏واکنش نشان دهد و در گفتگو‌هایی با وزیر نیرو و استاندار خوزستان، دستور دهد تا هرچه سریع‌تر‏ بخش‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را برای رفع این معضل انجام دهند. روز گذشته شرکت آب و ‏فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای به مشکل آب منطقه پرداخت و ‏دلیل این مشکل را تأمین نشدن اعتبارات لازم، نبود مواد اولیه، تولید لوله و معارضان شامل کشاورزان ‏و سازمان‌های دولتی دیگر دانست و اعلام کرد از‌سال ۹۸ اجرای این پروژه پس از وقفه طولانی مجدد ‏آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایانی احداث فاز اول قرار دارد و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد ‏رسید. ‏استاندار خوزستان هم در جمع خبرنگاران دیروز بیان کرد که اعتراض مردم به حق بود تا ٢ هفته آینده آب به غیزانیه می‌رسد.

عکاس: محمد آهنگر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار