سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زلزله ۴ ریشتری در حوالی دماوند در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 27 May 2020

زلزله ۴ ریشتری تهران را لرزاند

به گزارش تابناک سمنان: مهدی ولی پور سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله تهران اظهار کرد: در ساعت ١٣:٤١ امروز (چهارشنبه هفتم خرداد ماه) زلزله ۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری تهران رخ داد.

وی با اشاره به محل وقوع زلزله بیان کرد: کانون زلزله در رودهن بود و این زلزله در تهران، دماوند و  رودهن احساس شد.

ولی پور گفت: سه تیم ارزیاب ( ۲ تیم  از دماوند و ۱  تیم از شهرستان آمل) به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: استان‌های تهران و مازندران در آماده باش کامل هستند.

ولی پور گفت: زلزله در پردیس، دماوند، شمیرانات و قسمت‌های شمالی تهران حس شده است.

ضرورت اجتناب شهروندان از حضور در نزدیکی پرتگاه‌ها و ساختمان های نیمه کاره

منصور درجاتی مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به وقوع زلزله ۴.۴ ریشتری در شهرستان دماوند، گفت: این زلزله در مسیر رودهن و تهران اتفاق افتاد که در نقاطی از تهران هم احساس شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط عمومی در شهر دماوند عادی است و مردم همچنان در خانه هایشان هستند، افزود: فعلا توصیه به ترک منزل نمی‌کنیم، اما اگر شاهد پس لرزه باشیم، آن وقت مردم باید خانه هایشان را ترک کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: تا حصول اطمینان از عادی بودن شرایط، مردم از حضور در نزدیکی پرتگاه‌ها و کنار ساختمان‌های نیمه تمام خودداری کنند.

شهرستان های تهران در وضعیت زرد قرار دارند

محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله دماوند و رودهن اظهار کرد: به محض وقوع زلزله در ساعت ۱۳:۴۱ در استان تهران و مازندران، یک تیم ارزیاب از شهرستان پردیس و یک تیم از شهرستان دماوند به محل حادثه اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:  هم اکنون در شهرستان دماوند و پردیس وضعیت قرمز اعلام شده است و همچنین شهرستان‌های معین استان دماوند در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های تهران هم وضعیت زرد دارند و تیم‌های واکنش سریع در آمادگی کامل هستند.

محمدی تصریح کرد : خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در دماوند و  رودهن گزارش نشده است، اما  به جهت زلزله‌های اخیر که در دماوند رخ داد،  محلی برای اسکان اضطراری تعبیه شده و همچنین در شمیرانات هم محلی برای اسکان اضطراری شهروندان در نظر گرفته شده است.

آماده باش نیروهای آتش نشانی برای حوادث احتمالی

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: در پی زمین لرزه دقایق قبل شهر تهران، خودرو‌های عملیاتی از داخل آشیانه‌ها خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: این به معنای اعلام بحران نیست و فقط جنبه پیشگیرانه دارد.

او بیان کرد: نیرو‌های آتش نشانی همیشه در آماده باش هستند و آمادگی آنان منوط به وقوع بحران نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار