با وجود امنیت مناسب در سرویس تاکسی‌های اینترنتی همواره نکاتی وجود دارد که عدم رعایت آن‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 28 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: امنیت همواره از آفرینش انسان‌ها تا به امروز یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد بوده است. انسان‌ها همیشه سعی داشته‌اند تا به نحوی برای خود و نزدیکانشان امنیت را فراهم سازند و این امر باعث شده تا اشخاص در رفتارهای خود محتاطانه‌تر برخورد کنند.

امروزه همچنان امنیت از مهم‌ترین مسائل در زندگی روزمره است که افراد آن را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. با گسترش شهرها و علم فناوری، انسان‌ها همواره نیاز به طی کردن مسیرهای طولانی داشته و این امر خطر پیش آمدن اتفاقات ناگوار را افزایش می‌دهد. با رواج استفاده از خودروها، شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا با ارائه سرویس‌های شخصی افراد را با امنیت بیشتر به محل‌های مورد نظرشان برسانند. امنیت این سرویس‌ها زمانی بیشتر شد که به شکل تاکسیرانی‌های اینترنتی درآمدند.

راه‌های ساده برای داشتن سفری ایمن‌تر با تاکسی‌های اینترنتی

شکل‌گیری تاکسی‌های اینترنتی با استقبال بالای کاربران در سراسر دنیا مواجه شد، اما این سرویس‌ها نیز از امنیت ۱۰۰٪ برخوردار نیستند و ممکن است در مواردی ایمنی کاربر را در خطر قرار دهند. افراد سوءاستفاده گر می‌توانند با استفاده از اعتماد کاربر و دور زدن قوانین، ایجاد مزاحمت کرده و یا افراد را مورد آزارهای مختلف قرار دهند. از این رو تصمیم گرفته شد تا با بررسی شرایط، چند روش ساده برای پیشگیری از وقوع حادثه را با کاربران در میان بگذاریم تا به این صورت افراد بتوانند سفری ایمن و بی‌خطر را تجربه کنند.

 

درخواست سفر خود را از محلی امن و مطمئن ارسال کنید

مرحله اول برای استفاده از سرویس تاکسی‌های اینترنتی ارسال درخواست سفر به سرورهای شرکت مورد نظر است. از این رو کاربران نیاز دارند تا از ابتدا حواس خود را به امنیتشان جمع کنند. در هنگام ارسال درخواست سفر، توصیه می‌شود افراد در محلی مطمئن و امن مراحل لازم را طی کنند.

ایستادن در فضای باز و شلوغ خطرهای احتمالی را برای کاربران افزایش می‌دهد و حتی ممکن است گوشی اشخاص به هنگام منتظر ماندن در کنار خیابان به سرقت برود. در نتیجه کاربران بهتر است از درون محیطی امن و بسته سرویس خود را سفارش دهند. از آنجایی که برنامه‌های تاکسی اینترنتی در زمان رسیدن سفیرشان به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کنند در نتیجه این امر نمی‌تواند مشکل‌ساز شود. البته لازم به ذکر است که افراد باید از معطل کردن سفیرها خودداری کنند.

راه‌های ساده برای داشتن سفری ایمن‌تر با تاکسی‌های اینترنتی


اطمینان از تطابق اطلاعات سفیر و خودرو با جزئیات درج شده در نرم‌افزار

پس از ثبت درخواست سفر از محلی امن و رسیدن اتومبیل مشخص شده در برنامه سرویس‌های تاکسی اینترنتی، کاربران باید حتماً از صحت اطلاعات نمایان شده در نرم‌افزار مطمئن شوند. برای این کار اشخاص باید پلاک و نوع ماشین مشخص شده را با نمونه‌ای که به محل موردنظر رسیده تطبیق دهند و سپس تصویر مالک خودرو را با سفیری که به مکان مذکور رسیده مقایسه کنند.

در مواردی پیش آمده که سفیرها به هر دلیلی خودروی خود را تعویض کرده و یا با حساب کاربری نزدیکان خود اقدام به قبول درخواست‌ها کرده‌اند، در صورت مواجهه با چنین مواردی کاربران به هیچ وجه نباید سوار خودرو شوند. حتی اگر سفیر مورد نظر عذر موجی داشته باشد، عقل حکم می‌کند که شخص بر حسب احتیاط سوار اتومبیل مورد نظر نشود. در این موارد توصیه می‌شود که پس از لغو سفر افراد سریعاً به پشتیبانی شرکت تاکسی اینترنتی گزارش دهند تا از این رو اطلاعات فرد به‌روزرسانی شود و در صورت تخلف با او برخورد شود.

راه‌های ساده برای داشتن سفری ایمن‌تر با تاکسی‌های اینترنتی

 

عدم تقبل درخواست‌های غیرمتعارف سفیران

هر فردی ممکن است در شرایط خاص دچار مشکلاتی شود و نیاز داشته باشد که فعالیتی را پیش از انجام کار حال حاضر خود به پایان برساند. این امر برای سفیران نیز صدق می‌کند، اما با این حال درخواست‌کننده به هیچ وجه نباید آن‌ها را قبول کند. کارکنان سرویس‌‌های تاکسیرانی اینترنتی ممکن است بدون اطلاع کاربر، فردی را سوار خودروی خود داشته باشند و یا در میان مسیر تصمیم به سوار کردن شخصی دیگر بگیرند.

این افراد حتی ممکن است در میان راه از کاربر درخواست کنند تا ابتدا به مقصدی دیگر بروند و یا کاری ضروری را انجام دهند. در این شرایط افراد باید درخواست سفیر را رد کرده و در صورت لزوم سفر خود را لغو کنند. بهتر است تا برای ایجاد شرایطی بهتر، کاربران گزارش اتفاق پیش‌آمده را به شرکت مسئول بدهند.

راه‌های ساده برای داشتن سفری ایمن‌تر با تاکسی‌های اینترنتی


اطلاع‌رسانی به خانواده و دوستان از جزئیات سفر

با وجود آن‌که اطلاعات سفر همواره در سیستم شرکت‌های خدمات تاکسیرانی اینترنتی ثبت می‌شود، بهتر است کاربران برای احتیاط بیشتر همیشه افرادی را در جریان سفر‌های خود قرار دهند. توصیه می‌شود کاربران پیش از سوار شدن به خودروی مورد نظر اطلاعات سفیر، اتومبیل و همچنین مقصد خود را با نزدیکانشان در میان بگذارند.

با انجام این عمل راه‌های پیگیری برای دوستان کاربران بیشتر است و در نتیجه میزان وقوع خطرات احتمالی کاهش پیدا می‌کند. حتی اگر سفیر مورد نظر مرتکب خطایی نشود، امکان بروز حادثه‌های جاده‌ای وجود دارد. پس بهتر است که اطلاعاتی برای پیگیری شرایط در زمان‌های اضطراری در اختیار دوستان و آشنایان قرار داده شود.

راه‌های ساده برای داشتن سفری ایمن‌تر با تاکسی‌های اینترنتی

 

نشستن بر روی صندلی عقب در سمت مسافر

جدا از حفظ فاصله اجتماعی، افراد با نشستن در گوشه خودرو و کنار درب اتومبیل می‌توانند احساس امنیت بیشتری را تجربه کنند چرا که آن‌ها دید مناسبی به سفیر خود داشته و در صورت لزوم می‌توانند به راحتی از اتومبیل پیاده شوند. همچنین به هنگام تنها بودن در سفر این امر می‌تواند کمک بسیاری کند؛ چرا که حتی اگر راننده تصمیم به سوار کردن شخص دیگر بگیرد، کاربر از ناحیه پشت سر ایمن است و خطرات احتمالی کاهش پیدا می‌کنند.

راه‌های ساده برای داشتن سفری ایمن‌تر با تاکسی‌های اینترنتی


استفاده از قابلیت‌های ایمنی برنامه‌ها و شرکت در نظرسنجی پایان سفر

قابلیت‌های ایمنی متفاوتی بر روی برنامه‌های سرویس تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. بهترین راه آن است که کاربران از ویژگی‌هایی که یک شرکت برای فراهم‌سازی امنیت سفر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند آگاه باشند و با طریقه استفاده از آن آشنایی داشته باشند.

قابلیت‌هایی مانند به اشتراک گذاشتن اطلاعات سفر با نزدیکان، برقراری تماس ناشناس با سفیران و تماس اضطراری با پشتیبانی و پلیس از رایج‌ترین سرویس‌هایی هستند که این گونه شرکت‌های اینترنتی می‌توانند در اختیار کاربران خود قرار دهند. همچنین این مسئله بسیار مهم است که افراد نظرسنجی سفر خود را تکمیل کنند. چراکه با این کار آن‌ها به بهبود شرایط سفر خود و دیگران کمک می‌کنند، همچنین آن‌ها باعث می‌شوند که سفیران دقت بیشتری در سرویس‌دهی خود داشته باشند.

گزارش از امین وصالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار