رسانه‌های ونزوئلا گزارش دادند چهارمین نفتکش ایران ساعاتی پیش وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 28 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از «ارینوکو تریبیون»، «فاکسون» چهارمین نفتکش حامل سوخت ایران ساعاتی پیش وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد.

ارینوکو تریبیون با استفاده از وب‌سایت «ترافیک دریایی» نفتکش فاکسون را ساعت ۲۰:۵۸  به وقت کاراکاس در شمال جزیره دوپریا، ایالت سوکر در شمال شرق ونزوئلا، مشاهده کرده است.

سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» نیز در حال حاضر در پالایشگاه «ال پالیتو» در نزدیکی والنسیا، ایالت کارابوبو مستقر شده است این تانکر برای مقامات ونزوئلا بسیار مهم بود، زیرا مواد افزودنی کافی را به همراه داشت تا به ونزوئلا اجازه دهد تا پالایش بنزین خود را از سر بگیرد.

چهارمین نفتکش ایرانی هم به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسید

اولین و دومین نفتکش‌های ایران با نام‌‌های «فورچون» و «فارست» نیز پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرد.

پنجمین و آخرین نفتکش ایرانی با نام «کلاول» نیز در راه ونزوئلاست و انتظار می‌رود تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت دیگر وارد آب‌های این کشور شود.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است. هر پنج نفتکش ایرانی که راهی ونزوئلا شده‌اند قرار است محموله سوخت خود را به پالایشگاه ال پالیتو، که یکی از بزرگترین مجتمع‌های فرآوری نفت در این کشور است، تحویل دهند. پالایشگاه ال پالیتو، که به دلیل محاصره اقتصادی از سوی آمریکا مجبور به کاهش فعالیت خود شده بود، سوخت مناطق مرکزی و غربی ونزوئلا را از طریق ارسال به شهر والنسیا تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار