استاندار خوزستان خبر داد؛
شریعتی از موافقت مقام معظم رهبری با تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 28 May 2020

موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص ۵۰ میلیون یورو برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز

به گزارش تابناک سمنان: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: در سه روز گذشته توفیق پیدا کردیم به خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان دستور لازم برای حل مشکلات فاضلاب اهواز را صادر کردند.

او افزود:مقام معظم رهبری توجه خاصی نسبت به مسئله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند این مبلغ از صندوق توسعه ملی طی امسال اختصاص یابد و در سال آینده نیز ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص داده شود.

استاندار خوزستان به توجه خاص دولت برای رفع مشکلات استان خوزستان به خصوص ریزگردها اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته به ترتیب ۱۰۰ میلیون دلار ، ۷۰ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای مهار ریزگردها اختصاص داد.

شریعتی افزود:۳۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی ریزگردهای خوزستان به زیر کشت رفت و به واسطه احداث کانال ۱۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد مرطوب سازی، بوته سازی و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار نیز مدیریت شد.

 

او به آبگیری بیش از ۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم به دلیل بارش خوب در ۲ سال گذشته و تامین حقابه آن به منظور مهار یکی از مهمترین مراکز کانون‌های ریزگرد در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون منشا اکثر ریزگردها در استان خارجی است و دولت در حال رایزنی جهت رفع آن است.

استاندار خوزستان گفت: به منظور حفظ پایداری برق در موقع ایجاد پدیده ریزگرد در خوزستان طی سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در صنعت برق برای احداث خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع سرمایه گذاری شد و این مهم باعث شد که برق خوزستان به پایداری بالایی برسد.

او  با بیان اینکه پیش از این ۲هزار دقیقه در سال قطعی برق داشتیم که این زمان به کمتر از ۶۰۰ دقیقه رسیده و نیاز به کاهش زمان قطعی برق داریم، گفت: با توجه به اقلیم خاص استان خوزستان قطعی برق باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دقیقه باشد که برای تحقق این هدف کارهای اساسی و زیربنایی خوبی در حال انجام است.

شریعتی به نصب دستگاه های سنجش هوا در خوزستان اشاره کرد و گفت: در مرز بستان- آبادان دستگاه‌های سنجش هوا و ثبت ریزگردها خریداری و در حال نصب هستند.

استاندار خوزستان گفت: ۳۰ درصد آب های شیرین کشور در خوزستان قرار دارند و به همین دلیل بیشترین تولیدات کشاورزی در این استان کشت می‌شود.

شریعتی افزود: خوزستان بیشترین تولید ناخالص ملی را دارد و به نسبتی که به کشور خدمات می دهد انتظار بودجه و منابع بیشتر داریم هر چند مقام معظم رهبری، دولت و شخص رئیس جمهوری در بحث صندوق توسعه در اختصاص منابع به خوزستان دریغ نکرده اند.

استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند باید مسئولیت‌ها در قبال خدمت‌رسانی به مردم را به تدریج برعهده گیرد و ما هم برای رسیدن به این هدف به عقب نشینی اداره‌های کل استان در این منطقه کمک خواهیم کرد.

او تصریح کرد: فولاد کاوه اروند، فولاد جهان آرا و واحدهای صنعتی مختلف در این منطقه شکل گرفته و رغبت در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری بالاتر رفته و تجارت رونق بیشتری پیدا کرده است.

استاندار خوزستان به ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: پیش از ورود ویروس کرونا گردشگران عراقی به این منطقه سفر می‌کردند و گردش مالی در این منطقه ایجاد شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار