با ورود ویروس کرونا به کشور سیستم آموزشی دچار چالش‌هایی شد که وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی "برنامه‌شاد" اقدام به آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان کرد هرچند زیر ساخت‌های لازم برنامه به درستی تعریف نشد اما توانست گزینه جایگزین مناسبی برای اپیلکشن‌های دیگر در آموزش از راه دور باشد.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 29 May 2020

ایسنا: در این میان برخی دروس که نیاز به آزمون شفاهی داشت از سوی برخی مدارس و دبیران به صورت ارسال صدا انجام شد اما آنچه چالش برانگیز شد، درخواست برگزاری آزمون به‌صورت تصویری از دانش‌آموزان بود که با اعتراض ‌والدین و دانش‌آموزان همراه شده است.

در برخی از مدارس در مازندران از جمله شهرستان قائمشهر مقرر شد که آزمون ترم ۲ متوسطه اول در برخی دروس شفاهی به صورت آنلاین و تصویری برگزار شود با توجه به شکایت و گلایه والدین از نحوه برگزاری آزمون تصویری با یکی از والدین گفت‌وگویی ترتیب دادیم.

برگزاری آزمون تصویری واتس‌آپ اقدامی نادرست از سوی برخی دبیران

آقای صالحی پدر یکی از والدین که فرزندش در کلاس هشتم متوسطه تحصیل می‌کند از وضعیت سخت‌گیرانه برخی از دبیران و معلمان در حوزه برگزاری آزمون‌ها و پرسش از طریق فضای مجازی گلایه‌مند بود و گفت: با توجه به اینکه آموزش از طریق فضای مجازی انجام شده و برنامه شاد نیز دچار نقص‌هایی است، همزمان برنامه آموزشی از طریق واتس‌آپ برای دانش‌آموزان پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اما در این میان برخی از اساتید و معلمان در هفته آتی در برخی دروس که آزمون شفاهی دارد دانش‌آموزان را مجاب کرده که آزمون به صورت تصویری در واتس‌آپ برگزار شود.

برگزاری آزمون از محتوای کل کتاب به‌صورت یکسان عادلانه نیست

این ‌پدر دانش‌آموز قائمشهری اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش‌ها در پایان اسفند به‌صورت مجازی بوده و دانش‌آموزان در درک مفاهیم و مطالب دارای مشکلات فراوانی بودند اما همچنان برخی معلمان اصرار بر برگزاری امتحان به‌صورت تصویری، مجازی و از کل محتوای کتاب داشته و این مسئله استرس دانش‌آموز را دوچندان می‌کند.

ممنوعیت آزمون تصویری در آموزش و پرورش

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اول و دوم در مورد برگزاری آزمون آنلاین برای دانش آموزان در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: هرگونه آزمون تصویری از سوی مدارس و دبیران به صورت مجازی ممنوع است.

اصراری به انجام آزمون برای دانش‌آموزان نیست

وی با تاکید بر اینکه به تمام‌ مدارس اعلام شده که آزمون تصویری مجاز نیست، گفت: برگزاری آزمون تصویری از طریق پیام‌رسان‌های مجازی ممنوع است اما برگزاری آزمون به صورت آنلاین کتبی و پرسش در صورتی که امکانات آن وجود داشته باشد، مانعی ندارد اما اصراری به انجام آن نیست.

آزمون ترم دوم از ۸۰ درصد محتوای تدریس قبل از اسفند است

معاون‌ آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به اینکه با توجه به آغاز آموزش‌ها از اسفند به‌صورت مجازی و درک نکردن صحیح مفاهیم درسی خصوصاً زبان و ریاضی برای دانش‌آموزان با توجه به درخواست والدین دانش‌آموزان مبنی بر کاهش حجم درسی در آزمون‌ها به‌ علت اشراف کامل نداشتن به کل مطالب کتاب‌ها و مدیریت این موضوع اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی آموزش مقرر شد، در پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم با توجه به مصوبه شورای مدرسه و آموزش و پرورش با یقین بر اینکه آموزش به معنای واقعی برای همه انجام شده است یا خیر و با نظر معلم و مدیر براساس فعالیت‌های دانش‌آموزان و نمرات نوبت اول و همچنین ۸۰ درصد کتاب تدریس شده تا اسفند ماه به اضافه ۲۰ درصد آموزش در فضای مجازی برای دانش‌آموزان نمره قابل قبول و کارنامه ثبت شود.

آزمون هدایت تحصیلی نهم غیر هماهنگ برگزار می‌شود

نظری ادامه داد: در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم امتحان کتبی برگزار نمی‌شود و تنها در پایه نهم به دلیل اینکه بحث هدایت تحصیلی مطرح است آزمون به‌صورت حضوری است، که با اختیار شورای مدرسه امتحان برگزار شده اما هماهنگ نیست و به صورت درون مدرسه‌ای انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ معلمی حق برگزاری امتحان به‌صورت تصویری را ندارد.

معاون‌ اموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم نیز، پایه ۱۰ و ۱۱ آزمون به‌صورت غیر حضوری و پایه ۱۲ براساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کشور حضوری انجام می‌شود.

وی افزود: از تاریخ ۱۸ دی ماه ۹۸ تا ۱۶ تیر ۹۹ برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم نظام جدید، سوم نظام قدیم، دوره پیش دانشگاهی نظام قدیم و فنی و حرفه‌ای نظام قدیم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی

معاون‌ آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش مازندران یادآور شد: آزمون حضوری با پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی که دستورالعمل آن نیز صادر شده است، انجام خواهد شد و همچنین هماهنگی لازم با مراکز بهداشت، هلال احمر و ستاد بهداشتی شهرستان‌ها تشکیل شده است.

نظری گفت: در سال گذشته آزمون‌ها در ۱۰۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شد اما امسال براساس شرایط موجود بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع این حوزه‌ها به ۲۷۸ حوزه افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که دانش‌آموزی دچار بیماری و مشکلی باشد مکان جدا برای وی در نظر گرفته شده تا مشکلی پیش نیاید.

از تجمع دانش‌آموزان جلوگیری می‌شود

معاون‌ آموزش متوسطه اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران در مورد کمپین‌های تشکیل شده در فضای مجازی جهت برگزار نشدن آزمون حضوری برای دانش آموزان گفت: نگرانی خانواده‌ها به‌جا بوده و سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد اما براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، ستاد کرونای کشور و وزارت آموزش و پرورش تمهیدات لازم برای انجام برگزاری آزمون در نظر گرفته شده و جای نگرانی نیست و از تجمع دانش‌آموزان نیز جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار