کد خبر: ۸۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 29 May 2020
 

تابناک/با تلاش کشاورزان امسال در سه هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی مازندران سیر کشت و برداشت شده است.

 

برداشت محصول سیر در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول سیر در استان مازندران بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار سیر می باشد گفت: از سطح این اراضی بالغ بر ۲۵ هزار  تن سیر خشک و ۴۰ هزار تن سیر برگی برداشت و به بازار عرضه می‌شود 
مجید جعفری افزود: شهرستان قائم شهر یکی از مناطق مستعد کشت سیر در استان مازندران  است که در ۸۰۰ هکتار از زمین‌های مزروعی آن سیر کشت شد. 
او سیر را جزء محصول کشت دوم نام برد که بیشتر در اراضی شالیزاری پس از برداشت برنج کشت و قبل از شروع مجدد شالی در سال بعد برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: محصول سیر به دو روش برگی و بنه‌ای یا خشگ برداشت می‌شود و با تلاش ۴۰۰۰ کشاورز بهره بردار در قائم شهر ۵ هزار و ۶۰۰ تن سیرخشک و حدود ۱۰ هزار تن سیر برگی از مزارع این شهرستان برداشت شده است.
جعفری کیفیت بالا و بازار پسندی را از مزیت ها‌ی محصول سیر این شهرستان برشمرد که در بازار‌های داخلی و بیشتر در استان‌های گیلان و تهران عرضه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خاطرنشان کرد: محصول سیر مازندران به لحاظ برخورداری از کیفیت مطلوب علاوه بر نیاز داخلی، قابلیت صادرات به کشور‌های منطقه را نیز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار