استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به وضعیت نگران کننده استان های خوزستان، لرستان و کرمانشاه از نظر تعداد افراد مبتلا به کرونا، گفت: لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به مراودات فراوان و تردد افراد به این استان ها ضروری است.
کد خبر: ۸۵۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 31 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد مقابله با کرونا از نیروی انتظامی خواست: نظارت بیشتری بر ترددها در مسیرهای ورودی به استان داشته باشد تا از ورود افراد مشکوک به استان جلوگیری شود.

وی یادآور شد: ایلام در میان یک مثلث قرمز کرونا قرار دارد و این موضوع نیازمند پایش مداوم و اتخاذ تمهیدات ویژه بخصوص در شهرستان های همسایه با استان های مذکور است.

وی تاکید کرد: عادی تلقی کردن شرایط بویژه از نظر مسوولان می تواند به طغیان دوباره ویروس بیانجامد و تبعات سنگینی را به دنبال داشته باشد پس باید بطور مستمر وضعیت مناطق مختلف استان رصد شود.

استاندار ایلام در خصوص آمار ابتلا به کرونا در ۲۰ روز گذشته نیز گفت: اگرچه در ۱۰ روز اول تعداد مبتلایان افزایش یافت اما شاهد کاهش آمار فوتی ها بودیم که این کش و قوس به دلیل تسریع در بیماریابی هوشمند رقم خورد.

وی افرود: اما در ۱۰ روز اخیر بطور معکوس از یک طرف شاهد کاهش آمار مبتلایان بودیم و از طرف دیگر آمار فوتی ها بالا رفت و این یک موضوع نگران کننده است.

وی با اشاره به لغو دورکاری و حضور کامل کارمندان در محیط کار بر لزوم اجرای پروتکل های بهداشتی در محیط کار تاکید کرد و گفت: بر طبق تحلیل داده های آماری درصد ابتلای کارمندان به کرونا در ردیف دوم صنف های مختلف درگیر استان قرار دارد و این یک هشدار جدی برای رعایت بیشتر طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در میان ادارات است.

مساجد تنها برای برپایی فریضه نماز بازگشایی شده اند

استاندار ایلام با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مساجد تاکید کرد: مساجد تنها برای برگزاری فریضه نماز باز خواهند بود و برپایی هرگونه تجمع، مراسم ختم و همایش در این اماکن با توجه به خطر شیوع ویروس همچنان ممنوع است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین از امروز فعالیت دستگاه های اجرایی بطور کامل آغاز شد که می طلبد مدیران مربوطه بطور مستمر به نحوه امور نظارت و فاصله گذاری اجتماعی را کامل اجرا کنند.

وی از رفع محدودیت زمانی فعالیت پاساژها خبر داد و گفت: این موضوع نباید باعث شود نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به گزارش معاون اقتصادی رییس جمهوری در خصوص خسارت ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی به بازاریان کشور در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بر لزوم بررسی دقیق این شرایط در استان برای جبران خسارت های ایجاد شده تاکید کرد.

برگزاری دروس نظری دانشگاه ها بدون مشکل در جریان است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: هفت واحد دانشگاهی با بیش از ۲۰ هزار دانشجو در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۶ هزار را دانشجویان بومی و چهار هزار نفر را دانشجویان غیربومی تشکیل می دهند.

محمد نوذری افزود: بر اساس تصمیم های ستاد ملی کرونا فعالیت دانشگاه ها از ۱۷ خرداد آغاز می شود و تاکنون نیز مشکلی در برگزاری دروس نظری ایجاد نشده ولی برای برپایی دروس کارگاهی و عملی تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به تحصیل تعدادی دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های استان یادآور شد: بیشتر این افراد اتباع عراقی هستند که با هماهنگی صورت گرفته از استان و کشور خارج شده اند.

معاون استاندار ایلام به در پیش بودن روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد اشاره و تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آیین های این ایام از طریق سیمای ملی و استان و فضای مجازی برگزار خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار