تا امروز بیش از ۲۰۰ هزار مشترک برای VDSL ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند و امروز این قابلیت به استان فارس رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 31 May 2020

جزئیات ارائه یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی از سوی وزارت ارتباطات

به گزارش تابناک سمنان: چند وقتی است که با شیوع ویروس کرونا در کشور، بحث ارتقای سطح کیفی اینترنت به یکی از موضوعات داغ محافل تبدیل شده است و سوالاتی مانند اینکه «چقدر سرعت اینترنت کُند شده؟ یا اینترنت شما هم قطع هست؟» نُقل مجالس است، و حالا برای رسیدگی به آن وزارت ارتباطات از روزهای اول ورود کرونا به کشور، وارد میدان شده و به گفته خود آقای وزیر «کاری که ماه‌ها برای اجرایی کردن آن زمان داشتیم، در عرض چند هفته انجام شد» و با این اوصاف می‌توانیم افتخار کنیم که از تهدید کرونا به فرصت رسیدیم و بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی کشور را که ماه‌ها یا سال‌ها منتظر اعتبارات و نیروی فنی و امکانات بودیم، در مدت کوتاه ورود کرونا به اکثر زیرساخت‌های فنی به ویژه توسعه شبکه ملی اطلاعات دست پیدا کردیم. اقدامی مثل رسیدن چند هفته‌ای  به ارتقای سطح کیفی اینترنت ثابت خانگی که البته در کنار تمام تلاش‌ها، خالی از چون و چرا نیست و همچنان نتوانسته رضایت مشترکان را جلب کند.

در روزهایی که کرونا مهمان کشورمان شد و تمام جهان درگیر این ویروس منحوس بود، وزارت ارتباطات پرونده‌ قدیمی فرکانس‌های صدا و سیما را بعد از سال‌ها بازخوانی کرد و با متهم کردن صدا و سیما، سعی کرد تا اُفت سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها را برای مردم در دسترسی نداشتن به دو فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز جا بیاندازد. البته که وزارت ارتباطات خوب می‌داند بیشترین مصرف مردم از اینترنت ثابت است و تقویت اینترنت ثابت یعنی بهره‌مندی بیشتر مردم از فضای مجازی و این نکته‌ای است که خود مردم نیز به آن اذعان دارند. 

در همین بازه زمانی که تیغ تیز جوسازی رسانه‌ای بیخ گلوی چند فرکانس‌ بود، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در استوری صفحه اینستاگرامی خود نظرسنجی را مبنی درصد استفاده مردم از اینترنت ثابت و اینترنت همراه منتشر کرد و پس از مدت‌ها مشخص شد که ۷۵ درصد مردم از سرعت و کیفیت اینترنت خانگی ناراضی هستند و با او مشکل دارند که البته برای برطرف کردن این مشکل هم وزیر ارتباطات تمام توان خود و نیروهای مربوطه‌اش را در خدمت این کار گرفت، تا به رضایتی نسبی برسد؛ رضایتی که یک ماهی می‌شود قرار است با تبدیل ADSL به VDSL (سرینو) جبران شود. باز هم به گفته آقای وزیر VDSL  یعنی سرعت ۴ برابری اینترنت ثابت و اینکه سطح اینترنت ۱۰ هزار مشترک در شرکت مخابرات و شاتل به  VDSL ارتقا پیدا می‌کند؛ اما این موضوع را چرا هنوز ۷۵ درصد از مردم چنین خدماتی را دریافت نکرده‌اند و جزو آن یک میلیون اشتراک اینترنت خانگی نیستند، از شرکت مخابرات ایران جویا شدیم.

تعیین و تکلیف وزیر ارتباطات فقط برای 1 میلیون مشترک اینترنت خانگی؛ اینترنت خود را چگونه از ADSL به VDSL تبدیل کنیم؟

 

طبق اعلام روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اضافه شدن مشترکان دو استان قم و تهران به VDSL  (سرینو)، تا امروز بیش از  ۲۰۰ هزار مشترک برای VDSL  ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند و امروز این قابلیت به استان فارس رسیده و هموطنان شیرازی هم می‌توانند از این چهار برابر شدن سرعت استفاده کنند. 

تعیین و تکلیف وزیر ارتباطات فقط برای 1 میلیون مشترک اینترنت خانگی؛ اینترنت خود را چگونه از ADSL به VDSL تبدیل کنیم؟

تعیین و تکلیف وزیر ارتباطات فقط برای 1 میلیون مشترک اینترنت خانگی؛ اینترنت خود را چگونه از ADSL به VDSL تبدیل کنیم؟

باید در نظر داشت که تا امروز ۲۹ میلیون مشترک، صاحب خط تلفن هستند و از این میزان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک دارای اینترنت ثابت  ADSL هستند و می‌توانند به سرعتی معقول از اینترنت خانگی دست پیدا کنند و مابقی استان‌ها و دیگر شهرها منوط به فراهم کردن زیرساخت‌هاست که باید منتظر ماند و دید تا پایان دولت دوازدهم و روی کار بودن وزیر جوان این امر تا چه اندازه محقق خواهد شد و به جامعه آماری یک میلیون مشترک آذری جهرمی چند میلیون دیگر اضافه خواهد شد.

تعیین و تکلیف وزیر ارتباطات فقط برای ۱ میلیون مشترک اینترنت خانگی؛ اینترنت خود را چگونه از ADSL به VDSL تبدیل کنیم؟

 

 

مودم‌های ADSL شرکت مخابرات ایران باید تعویض شوند و به VDSL ارتقاء یابند. پس از اینکه کابل‌های مناطق مختلف این دو شهر تعویض و زیرساخت‌های لازم برای ارائه این اینترنت فراهم شد، انجام این روند بر روی سایت مخابرات اطلاع‌رسانی خواهد شد و سپس مشترکان باید با مراجعه غیرحضوری به سایت این شرکت به آدرس www.tci.ir برای دریافت اینترنت پرسرعت خود اقدام کنند.

در حال حاضر پیش‌ثبت‌نام این مودم‌ها از طریق سایت مخابرات امکان‌پذیر است. مخابرات به صورت تدریجی اقدام به تعویض مودم‌های مشترکان خود می‌کند و هزینه آن را به صورت نقد و یا متعهد شدن فرد برای پرداخت اقساطی آن همراه با قبض تلفن خود، دریافت می‌کند.

هیچ اصراری برای ارتقاء این اینترنت وجود ندارد، اما با این کار سرعت اینترنت تا ۷۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود تا ۴ برابر افزایش  و فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش می‌یابد.

در حال حاضر دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ADSL و VDSL اطلاعیه‌ای درباره روند ثبت‌نام و فعال‌سازی این فناوری بر روی خطوط تلفن مشترکان را ارائه نداده‌اند و شرکت‌هایی مانند مبین‌نت که اینترنت ثابت ارائه نمی‌دهند شامل طرح VDSL نمی‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار