صد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ساختمان عمارت شهرداری و در غیاب ریاست شورا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 31 May 2020

به‌ گزارش تابناک تبریز، صدو هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ساختمان عمارت شهرداری و در غیاب ریاست شورا برگزار شد.

بررسی لایحه فیمابین شهرداری منطقه 8 وجمعیت خیریه نوبر در زمینه تغییر کاربری و تفکیک انجام یافته در سنوات قبل، درمحل قبلی مدرسه غیرانتفاعی هاشمیه متعلق به خیریه مذکور و پرداخت غرامت ملک به مبلغ 16 میلیارد و 640 میلیون تومان و تهاتر مبلغ با عوارض پروانه‌های ساختمانی مورد درخواست خیریه یکی از بندهای این صورت جلسه بود که مورد تصویب قرار گرفت.

ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به جزئیات این پرونده اظهارداشت: در زمان شورای چهارم با خیریه نوبر توافق شده بود تا مدرسه هاشمیه واقع در خیابان 17 شهریور که بیش از 800 متر مساحت داشت را شهرداری تبدیل به فضای سبز کند و در قبال این تملک 300 متر از آن مدرسه را با کاربری تجاری به آن خیریه بدهد.

وی ادامه داد: شهرداری در آن زمان تمام این مدرسه را تملک کرده و به فضای سبز تبدیل کرد، چراکه ایجاد فضای سبز در اولویت بوده خواهد بود که قسمتی از این بدهی را با تهاطر پول پروانه پرداخت خواهیم کرد.

خریداری بسکت مخصوص هلیکوپتر آتش نشان توسط شهرداری تبریز

بررسی لایحه شهرداری تبریزمبنی بر تجویز انجام معامله خریداری بسکت مخصوص هلیکوپترمورد نیاز از اشخاص حقیقی وحقوقی به مبلغ 200 میلیون تومان و در قالب اعتبارات بودجه مصوب پیش بینی نشده دومین بند صورت جلسه بود که مورد تصویب قرار گرفت.

شهین باهر به حوادث آتش سوزی رخ داده در بازار تبریز و جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و ابرازداشت: در برخی از حوادث امکان حضور ماشین آتش نشانی و یا خود آتش نشان نیست و گاها زمان بر می‌شود، در این مواقع وجود چنین بسکت‌هایی می‌تواند مفید و کارساز باشد.

37 الی 42 ایستگاه آتش نشانی در تبریز باید وجود داشته باشد

علیرضا زبردست مدیرعامل آتش نشانی تبریز نیز در این جلسه از وجود 23 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تبریز خبر داد و گفت: اگر از بعد زمانی احتساب شود باید 37 ایستگاه و اگر از نظر شعاع عملکردی حساب شود 42 ایستگاه آتش نشانی در تبریز باید وجود داشته باشد.

وی با بیان این که سازمان آتش نشانی 447 پرسنل عملیاتی دارد که باید حدود 750 پرسنل عملیاتی باشد، ابرازداشت: این کمبود با اضافه کاری نیروهای این سازمان برطرف می‌شود.

زبردست با اشاره به این که میانگین سنی خودروهای آتش نشانی 18 سال است، گفت: میانگین سن این ماشین‌ها باید 5 سال باشد که 13 سال از وضعیت فعلی عمر بیشتری کرده‌اند.

مساعدت مالی به خانواده‌های پاکبانان جان‌باخته درحین انجام وظیفه در اتوبان پاسداران

بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر اعمال مساعدت مالی به مبلغ 10 میلیون تومان به هریک از خانواده‌های دوتن از پاکبانان شرکتی شاغل در شهرداری که درحین انجام وظیفه در اتوبان پاسداران فوت کرده‌اند، سومین بند دستور جلسه بود که مورد موافقت و تصویب اعضا قرار گرفت.

محمدحسین استوتچی در اعتراض به تأخیر در ارائه این لایحه، ابرازداشت: پاکبانان خدوم یک سال پیش در حین انجام وظیفه فوت کرده‌اند و شهرداری و شورای شهر این اعمال مساعدت را باید خیلی وقت پیش مصوب می‌کرد، چرا به نظر برخی از اعضای شورا این قبیل مصوبات در اولویت نیست و اورژانسی محسوب نمی‌شود؟

لزوم یکپارچه سازی حساب شهرداری‌های مناطق جهت عدالت در خدمات شهری

فریدون بابایی اقدم از اعضای شورای شهر با انتقاد از وضعیت آسفالت اتوبان پاسداران در حد فاصل شهرک ارم، عنوان کرد: شهرداری انگار معاونت عمرانی ندارد، چند نفر باید در آن جا دچار حادثه شوند تا چاله‌ای پر شود، اگر آن چاله دهن باز کند حادثه‌ای بزرگتر رخ خواهد داد.

وی از جزیره‌ای بودن پول‌های مناطق نیز انتقاد کرد و افزود: قرار بود حساب‌های شهرداری یک کاسه شود تا خدمات برای همه جا یکسان صورت گیرد، نه این که یک شهرداری به دلیل واقع شدن در منطقه محروم و حاشیه شهر هزینه‌های خود را نتواند مدیریت کند و خدمات بدهد.

بابایی اقدم ادامه داد: در محله چهل متری 300 خانه را تملک کرده‌اند که خیابان احداث شود، حال کارشناسان می گویند که شیب زیاد است و احداث خیابان اصولی نیست، هزینه این همه تملک بر عهده چه کسی است، کسانی که خانه‌های خود را به شهرداری سپرده‌اند چه گناهی کرده اند که باید چوب بی تدبیری‌های شهرداری را بخورند؟

300 خانه تملکی محله 40 متری بلاتکلیف مانده‌اند

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای شهر نیز از موضوع تملک‌های محله 40 متری انتقاد کرد و ابرازداشت: هزینه کردن بیت المال دقت زیادی را می‌طلبد، نمی‌شود که طرحی غیراصولی داد و بعداً گفت که این طرح اجرایی نمی‌شود و 300 خانه بدون سرانجام رها شوند.

وی با ابراز تأسف از خرابی آسانسورهای پل‌های عابر پیاده گفت: احداث این آسانسورها هزینه هنگفتی برداشته است، چرا باید به خرابی آن توجه نشود، هر منطقه باید تعمیرات لازم را انجام شود.

نامه شهرداری در مورد بنیاد خیریه عربشاه با مدیریت عاملی ذکریا والائی مبنی بر تجویز انجام معامله و واگذاری و فروش مقدار 74 هزار متر مربع از اراضی خاوران با کاربری فرهنگی به بنیاد مذکوربه منظور احداث آسایشگاه و مرکز اسکان خانه به دوش‌ها و افراد فاقد توان مالی و ارائه خدمات خیرخواهانه پزشکی وتحصیلی وتوانبخشی با تایید هیئت 3 نفره کارشناسان رسمی دادگستری وبا دریافت یک پنجم کل بها زمین به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط سه ساله از زمان تحویل زمین از بنیاد مذکورآخرین دستور جلسه‌ای بود که به جلسات آتی موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :