نوید دانایی:
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اشاره به طرح هر خانه یا پایگاه سلامت که از سال قبل در سمنان به صورت پایلوت کشوری برگزار شد، گفت: سفیران سلامت در قالب این طرح جذب شدند.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 01 June 2020
بیمارستان‌های سمنان برای مقابله با کرونا آمادگی کامل دارند ...
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم آغاز به کار طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که به میزبانی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و با حضور معاون وزیر بهداشت و نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران برگزار شد، بیان داشت: این طرح سال قبل در آبانماه در سمنان و سه شهر دیگر ایران به صورت پایلوت انجام شد که نتایج خوبی را هم در بر داشت.
وی با بیان اینکه سفیران سلامت سمنانی در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت جذب شدند، ابراز کرد: این سفیران سلامت در سه گروه اصلی شامل بهداشت، توانبخشی و پیشگیری آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها را به خانواده‌هایشان منتقل می‌سازند.
نوید دانایی افزود: سمنان تنها دانشگاه علوم پزشکی بود که به‌جز شهر در روستا نیز اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را داشت و ما در روستای خیرآباد سمنان شاهد جذب سفیران سلامت بودیم.
دانایی هدف این طرح را اجتماعی کردن مشارکت‌های مردمی در بحث بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: این طرح توانست در سمنان با جذب تعداد خوبی از سفیران سلامت همراه شود که هم اکنون در حال انجام کار‌های ترویج و بهداشتی هستند.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم سلامتی را اشاعه دهیم باید از ظرفیت و آگاهی مردم و عموم جامعه بهره ببریم، بیان داشت: جز در سایه همراهی مردم نمی‌توان شاهد موفقیت در اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار