فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام از تشکیل قرارگاه های جهادی با همکاری سپاه و منابع طبیعی استان برای مقابله آتش سوزی در جنگل های ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 02 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال شاکرمی در جلسه هم افزایی، هم اندیشی و پیشگیری از حریق با حضورمسئولان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ومنابع طبیعی استان در مرکز اطفای حریق چغاسبز اظهار کرد: سپاه به عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه شرایط سخت از جمله سیل، زلزله، کرونا و آتش سوزی در کنار مردم و همراه با مردم است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با اشاره به اهمیت حضور سریع در محل آتش سوزی ها بر رعایت اصول مدیریت یکپارچه و اهمیت مدیریت صحنه حوادث آتش سوزی مراتع تاکید و عنوان کرد: مدیریت کار بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری است و سپاه و بسیج در کنار این مجموعه ایفای نقش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به منظور هماهنگی بیشتر در امور اطفای حریق، تفاهم نامه همکاری میان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) و منابع طبیعی استان منعقد و طی آن قرارگاه های جهادی متشکل از گروه های جهادی و نیروی های منابع طبیعی تشکیل خواهد شد.

شاکرمی بیان کرد: قرار است در قالب این تفاهم نامه، قرارگاه های جهادی با یک فرماندهی واحد در میدان عملیات و در مناطق بحرانی و فوق بحرانی که بیش از ۸۶ منطقه و سطحی معادل ۴۱۸ هزار هکتار را در بر می گیرد، با ساز و کار جدید و با کمترین هزینه، بیشترین حفاظت از عرصه ها انجام شود.

سردار شاکرمی در پایان ضمن هشدار به عاملان آتش سوزی ها، از مراجع قضایی، دادگستری ها و دادستان خواست تا با خاطیان برابر قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام نیز گفت: مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت و احیا منابع طبیعی برعهده دارند.

رضا احمدی بیان کرد: از مردم عزیز استان ایلام استدعا دارم در بحث پیشگیری از حریق و مراقبت های ویژه در این فصل گرم از سال کمک کنند که انشاالله ما هیچگونه حریقی در جنگلها و مراتع استان در این فصل از سال نداشته باشیم./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار