رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد:
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: امکانات ورزشی برای بانوان بسیار محدود است و باید از ظرفیت همه دستگاه ها در این زمینه استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 02 June 2020

عباس ملازینلی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: چند وقتی است که اهتمام جدی تری در ارتباط با ورزش بانوان از طرف شورای فرهنگ عمومی و شورای شهر یزد به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: نه تنها در حوزه ورزش بلکه در تمامی حوزه‌ها اعم از تبلیغات و فرهنگی، اگر فقط شهرداری بخواهد کار کند، بدیهی است که اتفاقات بزرگی رقم نمی‌خورد و مطالبات شهر و مردم پابرجا می‌ماند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد ادامه داد: فضای ورزشی یزد به ویژه برای بانوان محدود و اندک است و شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی چهار سالن وحدت، شهید زارچی پور، صاحب الزمان و سید الشهدا را بیشتر ندارد و تمام سانس‌های صبح این سالن‌ها به ورزش بانوان اختصاص پیدا کرده است.

ملازینلی تصریح کرد: اکثر ادارات و نهادها در کنار سالن‌های اجتماعات، سالن‌های ورزشی برای کارکنان خود دارند که بخش زیادی از ساعات این اماکن ورزشی خالی است و اگر شورای فرهنگ عمومی و شورای اسلامی شهر یزد با جدیت پیگیر این موضوع شوند که این سرمایه راکد به صورت عمومی استفاده شود، می‌توان میزان امکانات ورزشی بانوان را به میزان زیادی افزایش داد.

وی افزود: اولین پارالمپیاد ورزشی ویژه جانبازان و معلولان را در چهار رشته ورزشی برای نخستین بار در رشته‌های دارت، بوچیا، پرتاب وزنه و تیراندازی برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی برگزار شد و هفتمین المپیاد ورزشی یزد هم با بیش از ۱۸ هزار نفر از شهروندان برگزار شد و در ۳۹ رشته ورزشی بانوان هم حضور داشتند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با بیان اینکه بانوان از این ورزش‌ها استقبال بسیار خوبی داشتند گفت: مشخصه این ورزش‌ها این بود که بتوان در هر محله و با هر نوع امکاناتی آن را برگزار کرد که از جمله آن دارت، هفت سنگ و والیبال ساحلی بود.

ملازینلی از برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در چند پارک و بوستان یزد و با حضور مربیان ورزشی خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان ورزشی بانوان در اماکن عمومی هم از دیگر برنامه‌هایی است که در این حوزه برگزار شده است.

وی از برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی در پارک‌ها و بافت تاریخی یزد خبر داد و عنوان کرد: توجه ویژه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد به برگزاری این مسابقات به صورت خانوادگی بوده و در کنار این مسابقات، دو همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادها برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد برگزاری المپیاد کشف استعداد کشور در رشته‌های هندبال و جودو را یکی دیگر از اقدامات این سازمان دانست که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان یزد برگزار شد.

کویرنوردی، شتر سواری، طناب کشی ویژه بانوان، جشنواره‌های مختلف در ۳۰ رشته ورزشی در طول تابستان سال گذشته در پارک‌های ویژه بانوان را از دیگر اقدامات دانست و گفت: با توجه به خانوادگی بودن این برنامه‌ها، زمینه افزایش نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی از برگزاری مسابقات دارت و یوگا ویژه بانوان سالمند در شهر یزد خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های کویرنوردی ویژه معلولان یکی دیگر از اقداماتی است که در حوزه ورزشی برگزار و مورد استقبال بسیار زیاد بانوان قرار گرفت.

با وجود همه اقدامات صورت گرفته، باز تاکید می‌کنیم که امکانات ورزشی ویژه بانوان کم است و اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر امکانات سایر ادارات در حوزه ورزش برای عموم افراد در نظر گرفته شود این آمادگی برای مدیریت و استفاده بهینه از آن توسط سازمان وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار