مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول خبر داد؛
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول با بیان اینکه آتش سوزی منطقه تنگ قیر این شهرستان مهار شد، گفت: عامل این آتش سوزی شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 03 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مسلم دژم خو اظهار داشت : عصر روز سه شنبه گزارشی مبنی بر آتش سوزی در منطقه تفریحی تنگ قیر حدفاصل بین ۲ استان ایلام و کرمانشاه دریافت شد که در سریع ترین زمان تمامی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یک نفر از کشاورزان منطقه اقدام به روشن کردن آتش جهت تهیه چای کرده بود که سهل انگاری و بی احتیاطی وی باعث آتش سوزی در کوه مشرف بر دره و رودخانه شد.

دژم خو یادآور شد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و جنگل های منطقه مدیر کل منابع طبیعی استان، فرماندار چرداول و جمعی از مدیران به همراه نیروهای بسیجی، انتظامی و انجمن های مردم نهاد و دوستداران طبیعت با حضور در محل آتش سوزی با یک بسیج همگانی ضمن خاموش کردن آتش از یک حادثه جبران ناپذیر جلوگیری کردند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول تاکید کرد: جهت پایش منطقه و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در چند نقطه محل حادثه مستقر هستند.

وی خطای انسانی را از عوامل مهم آتش سوزی در طبیعت دانست و بر هوشیاری مردم مبنی بر عدم روشن کردن آتش جهت تهیه چای و تفریح تاکید کرد./م

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی به درختان جنگلی آسیب چندانی وارد نشده است و بیشتر گیاهان خشک شده بین دره و سنگ ها از بین رفته اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار