متخصصین زنان و نیز همکاران ماما در خصوص وضعیت بکارت بیماران خود نه تنها دقیقاً از ایشان سؤال نمایند بلکه در صورت وجود هر گونه شک و شبهه در پاسخ کلامی بیمار قبل از اسپکلوم گذاری اقدام به معاینه هایمن کنند.
کد خبر: ۸۵۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 04 June 2020

پرده اول : خانمی به متخصص زنان مراجعه نموده و در خواست معاینه به علت ...... می نماید . پزشک قبل از معاینه در خصوص وضعیت بکارت بیمار از وی سؤال می‌نماید و بیمار اظهار میدارد که ازدواج نموده است.

بر اساس این اظهار شفاهی بیمار، متخصص زنان اقدام به اسپکولوم گذاری و معاینه می نماید و.....

پرده دوم: همان بیمار در همان روز ضمن مراجعه به دادسرا از پزشک مذکور نسبت به معاینه دستگاه تناسلی و آسیب رساندن به Hymen خود طرح شکایت می‌نماید.

پرده سوم : فرد مذکور در همان روز به دستور مقام قضایی در پزشکی قانونی تحت معاینه از نظر بکارت قرار می‌گیرد و اعلام پزشکی قانونی چنین است :
"پارگی جدید پرده بکارت در محل .... که مربوط به حدود 24 ساعت اخیر میباشد و .... "

پرده چهارم : حکم دادگاه چنین صادر می گردد که "پزشک به دلیل آسیب رساندن به پرده بکارت بیمار محکوم به پرداخت مهرالمثل می‌گردد".
اما تعیین مهرالمثل بر اساس عرف و عادت و با توجه به وضع زن از لحاظ زیبایی، تحصیلات، موقعیت و شرافت خانوادگی و اجتماعی وی و وضعیت وی نسبت به امثال و اقران و اقارب میباشد.
حال با توجه به مهریه‌های کنونی که سر به فلک کشیده‌اند حساب کنید که مثلاً اگر مهریه دختران یک فامیل 1000 سکه بهار آزادی باشد مهرالمثل دختری در این خانواده چقدر خواهد بود؟!

اما اصل ماجرا ؛ دختری به دلیل رابطه نامشروع دچار آسیب پرده بکارت می‌گردد به راهنمایی شریک جنسی خود بلافاصله به متخصص زنان تازه کار وکم تجربه‌ای مراجعه و با اعلام عدم بکارت خود تقاضای معاینه به دلیل ..... را می‌نماید!

پزشک تنها به پاسخ شفاهی که بیمار به وی می‌دهد بسنده کرده و وی را با اسپکولوم گذاری معاینه می‌کند و باقی داستان همان است که می‌دانید.

از این پرونده واقعی می‌توان نتیجه گرفت که لازم است متخصصین زنان و نیز همکاران ماما در خصوص وضعیت بکارت بیماران خود نه تنها دقیقاً از ایشان سؤال نمایند بلکه در صورت وجود هر گونه شک و شبهه در پاسخ کلامی بیمار قبل از اسپکلوم گذاری اقدام به معاینه هایمن کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار