کد خبر: ۸۵۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 04 June 2020

 

تابناک/نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه رفع مشکلات زیست‌محیطی تالاب انزلی در اولویت قرار دارد گفت: قرارداشتن روستاها و اراضی مردم در حریم تالاب زمینه‌ساز بروز بسیاری از معضلات است.

 
حریم تالاب انزلی باید بازنگری شود / روستاهای بسیاری‌ در حریم تالاب قرار دارند

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، رفع مشکلات زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی انزلی را یکی از اولویت‌هایی که باید سریع‌تر مورد پیگیری باشد خواند و اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که روستاهای بندرانزلی و مردم آن دارند این است که حریم تالاب انزلی باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اینکه آن‌چه که در حوزه حریم تالاب انزلی مصوب شده از حیث کارشناسی و اجرایی دچار مشکلاتی است عنوان کرد: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از روستاهای ما 100 درصد در حریم تالاب قرار دارند که این موضوع مشکلاتی را برای اهالی آن به بار آورده است.

دنیامالی قرار داشتن روستاها و اراضی مردم در حریم تالاب را زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات دیگر هم برای اهالی آن و هم برای خود تالاب تلقی کرد و افزود: برای حل و فصل معضل حریم تالاب انزلی تاکنون پیگیری‌ها و مذاکرات زیادی انجام دادیم و با توجه به دغدغه مردم منطقه همچنان این روند را دنبال می‌کنیم.

وی بسترها و زمینه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان بندرانزلی را بسیار وسیع تلقی کرد و با بیان اینکه باید از مواهب منطقه به بهترین نحو ممکن بهره‌برداری شود تصریح کرد: افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله اهداف مهمی است که به صورت ویژه برای تحقق آن در بندرانزلی تلاش می‌کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس رفع مشکل اشتغال به کار جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی را مهم‌ترین فایده حرکت به سمت رونق سرمایه‌گذاری در بندرانزلی دانست و ابراز داشت: شهرستان بندرانزلی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی زیادی دارد که می‌توان با بهره‌برداری و تکیه بر آن‌ها معضل بیکاری را برطرف کرد.

وی تلاش مجلس یازدهم برای تعامل اثربخش با مجموعه دولت جهت رفع  آسیب‌های اقتصادی و کم‌رنگ کردن هر چه بیشتر تبعات بحران‌های ایجاد شده را نیز ضروری خواند و اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های عموم مردم محسوب می‌شود و مجلس یازدهم این موضوع را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

دنیامالی رسالتی که بر عهده مجلس است را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مجلس یازدهم برای پاسخ به خواسته‌های مردم آمادگی داشته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند خاطرنشان کرد: کنترل تورم در کنار تلاش برای حفظ قدرت خرید مردم از مواردی است که انتظار داریم توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار