کد خبر: ۸۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 06 June 2020
 
تابناک/ یک کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در سه روز آینده پرداخت.
 
 

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور پرداخت و گفت: امروز با نفوذ جریانات خنک به روی نوار شمالی با کاهش دما در این نقاط روبه‌رو خواهیم شد که این کاهش دما تا صبح دوشنبه ماندگار است.

وی ادامه داد: امروز نقاطی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات تهران، البرز، زنجان، سمنان رگبار خواهیم داشت که این رگبار با وزش شدید باد و رعد و برق همراه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز در بعدازظهر در زاگرس مرکزی واقع در استان‌های اصفهان، شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار‌های پراکنده را انتظار داریم.

وی ادامه داد: فردا یکشنبه شمال شرق و سواحل شرقی خزر واقع در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان، نقاطی از مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرق تهران با رگبار، وزش شدید باد و بارش باران روبه‌رو خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: بعدازظهر فردا در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده را انتظار داریم.

وی ادامه داد: امروز و فردا برای خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی شرایط برای احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد که توصیه ما به کوهنوردان این است که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه خطر وقوع صاعقه و تگرگ برای آنان وجود دارد.

نقشینه تصریح کرد: دریای خزر امروز مواج است و توصیه می‌کنیم که افراد از شناکردن در این دریای خزر خودداری کنند. همچنین بهتر است قایق‌های سبک هم تردد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در سه روز آینده خلیج فارس هم مواج و متلاطم می‌شود، تصریح کرد: امروز هرمزگان و جزایر تنگه هرمز مه آلوده بوده و کاهش دید بر اساس مه را داشتند.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: ما در سه روز آینده در نیمه شرقی کشورمان باد شدید خواهیم داشت و همچنین برای استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و جنوب غرب کشورمان باد شدید را خواهیم داشت.

نقشینه در ادامه خاطرنشان کرد: در خوزستان، ایلام و بوشهر و شرق کشور این وزش باد شدید به ویژه در مناطق مستعد می‌تواند موجب افزایش گرد و خاک هم بشود.

وی در تشریح وضعیت آب و هوایی تهران هم خاطرنشان کرد: تهران امروز با افزایش ابر روبه‌رو خواهد بود و در ارتفاعات انتظار احتمال بارش‌های پراکنده، رگبار، رعد برق و وزش شدید باد را داریم.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوا در مهرآباد به ۳۵ درجه سانتیگراد است که این مساله فردا به ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد، همچنین بیشینه دمای شمیرانات به ۳۴ درجه و ورامین و پاکدشت به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تهران امروز با دو درجه کاش دما روبه‌رو خواهد بود، خاطرنشان کرد: کمینه دما امروز در شمیرانات به ۲۰ درجه سانتیگراد و مهرآباد به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

نقشینه خاطرنشان کرد: کرج امروز با شش درجه کاهش دما روبه‌رو می‌شود و تهران امشب و سه شنبه یا چهارشنبه بارش‌های پراکنده خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار