کد خبر: ۸۵۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 06 June 2020
 
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید_۱۹درکشور طی ۲۴ ساعته گذشته خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
 

تابناک/سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، ادامه داد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند.  در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.  امیدوار هستیم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی، بتوانیم شاهد روند کاهشی ابتلا به کووید19 در کشور باشیم. هنوز در هیچ کجای جهان روشی به جز رعایت نکات بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال بیماری یافت نشده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ 16 خرداد ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی   ۲۳۷نفر تا ۱۵ خرداد   ۶۵۲۴
3 اردبیل ۴۵   ۲۰۳۳ ۳۰۰۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۱۶ ۷۰   ۱۱۳۵
7 بوشهر ۱۹۰ ۱۹ ۶۴۵ ۱۷۰۷
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۳۲ ۳۰ ۶۸۷ ۷۳۸
10 خراسان جنوبی ۱۵ ۴۶ ۶۸۳ ۷۳۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۱۵ ۱۳۷ ۷۹۶ ۲۳۰۹
13 خوزستان ۷۸۲ ۶۴۵ ۱۶۸۶۹ ۱۸۲۰۶
14 زنجان ۵ ۱۳۵ ۹۹۴ ۱۱۹۶
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ١١۵ ۱٣۵   ۲٧٣٩
17 فارس ۵۸ ۱۱۳ ۵۶۶۷ ۶۴۵۵
18 قزوین        
19 قم ۳۳      
20 کردستان ۸۸ ۱۶۶ ۱۸۶۵ ۳۷۳۹
21 کرمان ۱۲۴ ۹۰   ۲۱۸۰
22 کرمانشاه ۲۲۵ ۱۴۶   ۵۹۷۷
23 کهگیلویه و بویراحمد ۶ ۹   ۸۰۳
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۱۰ ۱۶۵ ۴۵۷۴ ‭۴۷۶۵‬
27 مازندران ۷۰      
28 مرکزی        
29 هرمزگان ۳۳۳ ۶۶   ۵۰۱۹
30 همدان        
31 یزد        

***

۷۸۲ بیمار جدید در خوزستان به کرونا مبتلا شدند/ بهبود ۱۶۸۶۹ بیمار

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۷۸۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته (۱۵لغایت ۱۶خرداد) در استان خوزستان شناسایی و ثبت شده است.

علی احسان پور ظهر جمعه از شناسایی ۷۸۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته (۱۵ لغایت ۱۶ خرداد) در استان خوزستان خبر داد و گفت: با احتساب این ۷۸۲ نفر، کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان به ۱۸ هزار و ۲۰۶ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از مجموع ۷۸۲ بیمار جدید، ۶۲۱ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۶۱ بیمار نیز بستری شدند.

احسان پور بیان کرد: در حال حاضر ۶۹۲ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۶ هزار و ۸۶۹ نفر از این بیماران، بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۵ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۵ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، ۸ مورد در حوزه دانشگاه جندی‌شاپور و دو مورد در حوزه دانشگاه آبادان بوده است.با احتساب این ۱۵ نفر، تعداد کل فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان خوزستان به ۶۴۵ نفر رسیده است.

آمار جدید مبتلایان به کرونا در استان بوشهر

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: با شناسایی ۱۹۰ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در این استان تا امروز (جمعه ۱۶ خرداد) به هزار و ۷۰۷ نفر شامل ۹۸۶ مرد و ۷۲۱ زن رسید.

بر اساس این گزارش دو نفر به جان باختگان کرونا در استان هم افزوده شدند و تعداد فوتی‌ها به ۱۹ نفر شامل ۱۱ زن و ۸ مرد رسید.

همچنین نخستین مورد فوت مادر باردار مبتلا به کرونای استان بوشهر از شهرستان عسلویه گزارش شد. ۱۰۸ نفر از مبتلایان جدید مرد و ۸۲ نفر زن هستند. امروز نیز همه ۱۰ شهرستان استان، موارد جدید ابتلا به کرونا داشته‌اند. در شهرستان بوشهر ۵۶، تنگستان ۳۱، دشتستان ۲۹، کنگان و گناوه هر کدام ۲۲، جم ۱۵، دیر ۱۱، دشتی۲، دیلم و عسلویه هر کدام یک نفر به فهرست مبتلایان به کرونا افزوده شدند. تا ۱۵ خرداد، ۶۴۵ نفر از مبتلایان بهبودی قطعی یافته‌اند، ۸۳۲ نفر در خانه‌ها مراقبت می‌شوند و ۲۳ نفر هم در بیمارستان بستری هستند.

شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۰۳ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۸۰۳ نفر خبر داد.

پرویز یزدان پناه عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۱۰۰ مورد جواب دریافتی آزمایشگاه مولکولی یاسوج، شش مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

یزدان پناه با اشاره به پراکنش جغرافیایی افراد مبتلا، اظهار کرد: یک زن در شهرستان بهمئی، چهار بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه مواد جدید مبتلا به کرونا هستند.  هر شش مورد جدید مبتلا با موارد مثبت شناسایی شده در ارتباط بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار توجه به پروتکل‌های بهداشتی شد و عنوان کرد: مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی دقت لازم را داشته و حتماً برای خروج از منزل و حضور در محیط‌های پرتردد از ماسک استفاده کنند.

۹۹۴ بیمار بهبودیافته کرونایی در زنجان ترخیص شدند

ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز ۹۹۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۱۹۶ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۵ نفر در استان زنجان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۲۳۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز ۹۹۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۴۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در اردبیل

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

شهرام حبیب زاده بعدازظهر جمعه در جلسه ستاد کرونا استان بیان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به ۳ هزار و پنج نفر رسید.  از این تعداد تا کنون دو هزار و ۳۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۶ نفر بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

پذیرش ۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۵ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به شانزدهم خردادماه، ۳۳ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: ۱۴ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین گفت: در شبانه روز گذشته، ۶ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آنها وخیم است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۱۱۳۵ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به یک هزار و ۱۳۵ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد جدید در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و ۱۳۵ نفر خبر داد.

وی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۷۰ نفر است.

کریمیان افزود: مورد جدید فوتی متعلق به شهرستان ایلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عنوان کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

تست ۱۲۴ نفر در استان کرمان مثبت شد / جیرفت در صدر آمار

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار موارد مثبت مبتلا به کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲۴ مورد ذکر کرد.

مهدی شفیعی با اشاره به بررسی ۳۷۶ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در سطح استان کرمان اظهار کرد: از این تعداد نتیجه تست ۱۲۴ نفر مثبت شد.

وی ادامه داد: موارد مثبت جدید شامل ۲۴ مورد افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۵۵ مورد بیماران سرپایی، ۱۰ مورد پرسنل و ۳۵ مورد اطرافیان بیماران است.

شفیعی بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۷۰ مورد دانست و افزود: موارد مثبت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۲ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۰ مورد و حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم هشت مورد در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از بین مبتلایان جدید ۵۹ نفر زن و ۶۵ نفر مرد هستند، افزود: از مجموع تعداد دو هزار و ۱۸۰ مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان تعداد ۸۲۱ نفر آنها بستری و هزار و ۳۵۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

شفیعی از درگذشت سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته شامل یک زن و یک مرد از شهرستان‌های تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مرد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان به دلیل ابتلاء به کویید ۱۹ خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون ۹۰ نفر است.

شناسایی ۱۵ بیمار جدید کرونا در خراسان شمالی/ ۲ نفر دیگر فوت شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نتایج آزمایش ۱۵ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد و متاسفانه دو نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی فوت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۱۵ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد و متأسفانه دو نفر نیز در اثر ابتلاء به این بیماری فوت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: تا ظهر ۱۶ خرداد، ۲۳۰۹ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۴۶ نفر بستری و ۱۳۶۳ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۳۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۱۲۳۸ نفر، شیروان ۲۶۰ نفر، فاروج ۱۴۱ نفر، مانه و سملقان ۲۲۴ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۸ نفر، راز و جرگلان ۱۴۸ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

وی یادآور شد: تاکنون ۷۹۶ نفر بیمار بهبود یافته، آزمایش ۳۵۸۱ نفر از موارد مشکوک منفی و هم اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به ابتلاء به کرونا بستری هستند.

شناسایی ۱۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان با شناسایی ۱۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۳۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۶ هزار و ۲۷۶ آزمایش انجام شده، نتیجه آزمایش ۵ هزار و ۵۳۸ نفر منفی و ۷۳۸ نفر مثبت شده است.

مهدی زاده افزود: از این تعداد، ۶۸۳ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و ۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال عمومی این بیماران خوب است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵ مورد جدید مبتلا به کرونا (دو نفر بستری و ۱۳ نفر سرپایی) در ۲۴ ساعت گذشته از بین ۸۹ آزمایش انجام شده، گفت: از نمونه‌های مثبت امروز ۱۲ نفر از شهرستان نهبندان و شهرستانهای بیرجند، درمیان و قاین هرکدام یک نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدیدی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی تاکنون همان ۴۶ نفر است.

وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۷۵ هزار و ۷۷۲ نفر عنوان کرد.

۳۳۳ نفر مبتلا به کرونا در یک روز/۹ نفر فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۳۳۳ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۵۰۱۹ نفر رسید.

حسین فرشیدی جمعه شب در ارتباط تلویزیونی با خبرنگاران در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۸۷۹ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۳۷۰ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۲۵۷ نفر همچنان بستری، ۱۸۵ نفر ایزوله، ۳۴ نفر در «آی. سی. یو» هستند که ۱۱ نفر از بیماران بستری در آی سی یو بدحال هستند و ۳۸ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه آنهایی که علائم کرونا ندارند جهت نمونه گیری به مراکز سلامت استان مراجعه نکنید، اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۵۰۱۹ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۶۶ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در هرمزگان اضافه شد. خانم ۹۱ ساله از بندرعباس، خانم ۸۳ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت، آقای ۳۸ ساله از بندر بدون بیماری زمینه‌ای، خانم ۶۰ ساله «فوت در منزل» با سابقه آسم و فشار بالا، آقای ۵۹ ساله از میناب با سابقه دیابت، آریالای ۷۴ ساله از رودان با سابقه فشار خون بالا، آقای ۸۰ ساله از رودان با سابقه فشار خون بالا، آقای ۳۴ ساله از لنگه بدون بیماری زمینه ایی و خانم ۲۵ ساله باردار اعزامی از عسلویه، همراه با کم آبی و سوءتغذیه ناشی از روزه داری ۴۰ روزه و بروز مشکلات قلبی و همچنین وجود جنین مردهدر رحم و سایر مشکلات همراه. تا کنون ۶۶ مورد مرگ مشکوک به کرونا داشته ایم.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: هرمزگان امروز با تعداد ۳۳۳ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین آمار مبتلا به کرونا را تجربه می‌کند. که از این تعداد ۱۱۸ زن و ۲۲۵ مرد بوده است که میانگین سنی این افراد ۲۰۶ نفر چهل سال و به پایین و ۱۲۷ نفر چهل و یک سال و بالاتر هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ سال گذشته ۲۹۸ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱۵ نفر از قشم، ۵ نفر از بستک، ۳ نفر از لنگه، ۵ نفر از رودان، ۱۰ نفر از بندر خمیر، ۱ نفر از میناب، ۱ نفر از پارسیان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۳۴۱۹، میناب با ۳۹۷، قشم ۲۷۹، رودان با ۲۶۰، بندر خمیر با ۲۰۴، بندرلنگه با ۱۶۲، حاجی آباد با ۱۲۵، کیش با ۶۷، جاسک ۳۶، پارسیان با ۲۵، بستک ۳۱ و سیریک با ۱۰ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

رشد دو برابری مبتلایان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/ شناسایی ۳۲ مورد جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی با اشاره به صعودی شدن شیب ابتلا به کرونا و موج دوم شیوع این بیماری در استان گفت: با شناسایی ۳۲ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز جمعه ۱۶ خرداد، ۷۳۸ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است. 

شیرانی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان ۱۳ مورد مربوط به شهرستان شهرکرد، ۹ مورد شهرستان فارسان، ۵ مورد شهرستان اردل و مابقی مربوط به سایر شهرستان هاست.

وی بااشاره به افزایش دو برابری مبتلایان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته براساس نتایج ۲۰۰ آزمایش ارسالی گفت: بیشتر مبتلایان به علت سفر، تفریح، دورهمی، میهمانی خانوادگی، چند مورد سفر از کشور‌های خارجی بدون رعایت قرنطینه و ... بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۶۸۷ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمارفوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری هم کماکان ۳۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه تعداد بیماران بستری افزایش نداشته، اما به دلیل وجود بیماری در سطح جامعه و سهل انگاری شیوع آن مورد هشدار است. در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

١١۵ بیمار جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

١١۵ مثبت آزمایشگاهی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت آمار مبتلایان مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان به ۲ هزار ٧٣٩ مورد رسید.

دکتر هاشمی شهری افزود: مجموع افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان با بیماری‌های حادّ تنفسی تا صبح امروز جمعه ۱۶ خرداد ماه به ۳۶٨١ نفر رسیده است که ۳۰۶۵ نفر از آنان پس از طی دوره درمان، ترخیص شده اند. در این مدت مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در بیماران بستری و سرپایی استان به ۲٧٣٩ مورد رسیده است که ۱۶١٢ و ۴۵٧ و ۶٧٠ نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند. از مجموع ۲٧٣٩ مورد مثبت آزمایشگاهی نیز ۷٨٠ نفر بعد از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شده اند، ۵٩ نفر همچنان در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱٣۵ نفر نیز متاسفانه جان باخته اند.

رشد خزنده کرونا در فارس، در سایه بی توجهی مردم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: از یک هزار و ۲۸۵ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۵۸ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۴۵۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۱۳ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

همتی، مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را ۵ هزار و ۶۶۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.

افزوده شدن ۸۸ نفر دیگر به کرونا در استان کردستان

کرونا خیال کوتاه آمدن ندارد، آمار‌ها همچنان صعودی است، مردم نکات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته ۸۸ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان این بیماری به سه هزار و ۷۳۹ نفر برسد.

فرزین رضاعی افزود: از ظهر دیروز تا امروز ۲ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند. مجموع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۱۶۶ نفر است. یک هزار و ۸۶۵ بیمار مبتلا به کرونا هم تاکنون بهبود یافته‌اند.

به علت وضعیت قرمز کرونا در استان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرستان از تشدید نظارت‌ها بر اماکن عمومی خبر می‌دهد.

آرزو فلاحی گفت: شب گذشته یک تالار عروسی به دلیل برگزاری مراسم، با هماهنگی اداره اماکن، نیرو‌های انتظامی و بازرسین سلامت مرکز بهداشت سنندج تعطیل و پلمپ شد. ۲ واحد قلیان سرا نیز به علت عدم رعایت اصول بهداشتی و بازگشایی غیر مجاز پلمپ شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرستان از مردم خواست از رفت و آمد‌های غیر ضروری و تجمع در اماکن عمومی و برگزاری مراسم و مجالس خوددداری کنند و نکات پیشگیرانه و بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه به مرز ۶ هزار نفر رسید

با شناسایی ۲۲۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۵ هزار و ۹۷۷ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۲۲۵ تعداد بیمار شناسایی شده در شبانه روز گذشته ۲۷ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۹۸ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

وی افزود: با ثبت ۵ مورد فوت طی شبانه روز گذشته، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۴۶ نفر رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۱۰۴۶ نفر جزء بیماران بستری و ۴۹۳۱ نفر نیز جزء بیماران سرپایی می‌باشند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۴۵۱۸ نفر بستری شدند که از این تعداد ۴۰۹۹ نفر ترخیص شده و ۲۷۳ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

با انجام ۶۲۱ آزمایش در روز گذشته، تا کنون ۲۲۲۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

ثبت ۱۱۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در لرستان/ ۲۶ نفر بستری هستند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۶ نفر در مراکز درمانی به علت این بیماری بستری هستند.

محمدرضا نیکبخت امروز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۵۱۲ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۱۱۰ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.  خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان هیچ مرگی به علت کووید ۱۹ در لرستان نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۵ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند، افزود: تا کنون ۲۷۸۸۳ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۵۱۲۷ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۷۶۵ مورد مثبت و تعداد ۲۰۶۶۲ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد ۲۶ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، تصریح کرد: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۵۷۴ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

کرونا برای یزدی‌ها عادی شد/ آمار مبتلایان افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هم اکنون ۷۳ بیمار بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند و روزانه تست ۷ نفر نیز مثبت می‌شود.

محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هم اکنون ۷۳ بیمار بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند و روزانه تست ۷ نفر نیز مثبت می‌شود.چون در محاصره استان‌هایی هستیم که در وضعیت هشدار قرار دارند نگران شیوع و موج دوم کرونا در استان هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست از سفر به استان‌های در وضعیت هشدار خودداری کنند.

نوری شادکام در پاسخ به اینکه چرا از بخش خون و آنکولوژی بیمارستان شهید صدوقی برای خدمات دهی به بیماران کرونایی استفاده شده است، گفت: ما برای مخلوط نشدن بیماران و فعال کردن بیمارستان و اینکه ساختمان مجزایی برای خدمات به بیماران کرونایی نداشتیم ناچار به استفاده از بخش خون شدیم.

او با بیان اینکه خدمات به بیماران خون و آنکولوژی در بیمارستان همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: امیدواریم تا چند هفته آینده با فروکش کردن بیماری دوباره این بخش به حالت عادی برگردد.

 کرونا در آذربایجان غربی رکورد زد/شناسایی ۳۰۳ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با شناسایی ۳۰۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در یک روز استان رکورد آمار مبتلایان به این بیماری را ثبت کرد.

جواد آقازاده با گلایه از بی توجهی مردم به هشدارهای داده در زمینه رعایت فاصله اجتماعی و نیز توجه به پروتکل‌های بهداشتی اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۳۰۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در سطح استان مجموع مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به شش هزار و ۵۲۴ نفر رسید که از این تعداد سه هزار و ۹۵۸ نفر بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه از ۳۰۳ نفر جدید شناسایی شده تعداد ۲۷۵ نفر بیماران سرپایی و ۲۸ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی هستند ادامه داد: از مجموع شش هزار و ۵۲۴ نفر مبتلا تعداد یک هزار و ۸۱۲ نفر مربوط به ارومیه، خوی یک هزار و ۱۴۹ نفر، مهاباد ۸۲۴ نفر، میاندوآب ۶۶۸ نفر، بوکان ۶۵۵ نفر، سلماس ۳۹۴ نفر، پیرانشهر ۱۶۷ نفر، تکاب ۱۴۶ نفر، نقده ۱۵۷ نفر، اشنویه ۱۳۲ نفر، شاهین‌دژ ۱۱۱ نفر، ماکو ۷۰ نفر، چایپاره ۶۷ نفر، سردشت ۹۱ نفر، شوط ۳۶ نفر، پلدشت ۲۸ نفر، چالدران ۱۷ نفر مبتلا هستند.

آقازاده با بیان اینکه با کاهش حساسیت مردم، در پیک دوم، آمار فزاینده شد و بیماران مراجعه کننده نسبت به پیک اول، بد حال تر بوده و بیشتر نیازمند بخش ویژه ای سی یو هستند ادامه داد: رفتار ویروس و ماهیت آن تغییر یافته است و به شکل‌های مختلف و علائم متفاوتی خود را در بیماران نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه فاز دوم بیماری از فاز اول آن خطرناک‌تر است گفت: باید با رفتار و کردار و عادات هوشمندانه با ویروس مواجه شویم، فاصله گذاری هوشمندانه یا هدفمند نیازمند مسئولیت‌های فردی و اجتماعی است که باید رعایت شوند.

آقازاده اضافه کرد: شهرستان‌های با وضعیت قرمز از نظر کرونا شامل سردشت (بخاطر شرایط ویژه ای که دارد از جمله وجود ۴۰۰ جانباز شیمیایی بالای ۵۰ درصد با آسیب ریوی)، ارومیه، مهاباد، میاندوآب، سلماس و خوی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکید می‌کنم که بیماری کرونا باید جدی گرفته شود و پروتکل‌های بهداشتی دقیقاً رعایت شود گفت: باید خود مراقبتی را سرلوحه پیشگیری از بیماری قرار دهیم تا هم خود و هم خانواده و هم جامعه مصون از بیماری باشد.

هشدار به مازندرانی‌ها

زنگ خطر شیوع کرونا با افزایش مسافرت‌ها به مازندران دوباره به صدا در آمد. ۷۰ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۴ساعت گذشته، ۶۰ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۴۱ نفر مرخص شده اند، گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه ۲۶۵ نفر گزارش شده است.

دکتر روحانی زاده به افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در بخش‌های سرپایی و بستری مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: از تعطیلات عید فطر تاکنون شاهد افزایش ورود مسافران و کاهش فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.با افزایش مبتلایان شاهد به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع کرونا در استان هستیم. مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک و دستکش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تعداد ۱۰بیمار جدید کووید۱۹ پذیرش شده در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه را نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۸ بیمار از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه ترخیص شدند.

دکتر جلالی افزود: هم اکنون ۷۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.
او گفت: هم اکنون ۲۳ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: گرمای هوا سبب شد تا تمایل افراد به استفاده از ماسک و دستکش کاهش یابد و همین امر باعث افزایش ابتلا افراد به بیماری کرونا شده است.

دکتر جلالی افزود: ورود مسافر زیاد، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی سبب شد تا آمار ابتلا در این شهرستان روند صعودی یابد.  پزشکان و پرستاران کادر درمانی استان پس از ۱۱۰ روز فعالیت درمانی خسته هستند و با افزایش ابتلا دوباره این قشر پاسخگویی نیاز بیماران نخواهند بود.

کیانوش جهانپور گفت: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.  خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار