استراماچونی غیر از ۱/۵ میلیون یورو برای دوسال قراردادش با استقلال، خواهان جایزه آپشن قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی هم شده است، چون می‌گوید قبل از ترک تهران، استقلال را صدرنشین کرده بود و ۳۰۰ هزار یوروی دیگر را حق خود می‌داند. استرا مثل کالدرون، ویلموتس و کی روش، پول کار نکرده اش را از ایرانی‌ها طلب کرده، چون مدیران بی کفایت ایرانی این بهانه را به دست شان داده اند
کد خبر: ۸۵۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 08 June 2020

سرمربی ایتالیایی که در مصاحبه های پیاپی و لایوهای فضای مجازی با ادعای عشق به باشگاه استقلال میلیون ها هوادار ایرانی و طرفدار رنگ آبی را شیدا و عاشق خود کرده بود، بعد از فسخ یکطرفه و عدم بازگشت به تیم پس از دریافت حق و حقوق معوقه، حالا ادعای غرامتی نجومی بیش از کل قرارداد دوساله را کرده است!

به گزارش تابناک ، باشگاهی که به تعصب سرمربی خارجی اش می نازید ، وکلایش را برای رد ادعای ۱/۸ میلیون یورویی استراماچونی معرفی کرده و می خواهد با پیشنهاد سازش ادامه کشمکش در دایره حقوقی فیفا را مختومه کند. گرچه شاید بعید به نظر برسد که استراماجونی با رقم پایینی راضی به پس گرفتن شکایتش بشود.

جزییات شکایت عجیب ۳۵میلیاردی استراماچونی از استقلال

او نشان داده است که شخصیتی کاملا متناقض با مصاحبه هایش دارد و در حالی که گفته بود با به روز شدن معوقات دستمزدش به استقلال برمی گردد اما با وجود واریز کل وجه عقب مانده به حساب اروپایی اش، زیر حرفش زد و با مطرح کردن بهانه های واهی از انجام تعهد سرباز زد چراکه تاخیر مدیران استقلال در پرداخت حقوق او، این بهانه را به دستش داده بود. درست مثل پرونده ویلموتس در فیفا که کار حالا به غرامت هفت میلیون یورویی کشیده است.

خبر شکایت استراماچونی از استقلال و مطالبه ۱/۸ میلیون یورویی این مربی ایتالیایی، هواداران استقلال را نگران کرد که مبادا دوباره دردسر تازه‌ای در راه باشد، اما گویا استرا و استقلال فعلا در مرحله رایزنی اولیه وکلا قرار دارند. 

گویا پرونده استقلال و استراماچونی هنوز به دست فیفا نرسیده و هنوز در مراحل ابتدایی و تنظیم لایحه قرار دارد؛ این ادعای یکی از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال است که می‌گوید: اگر سرمربی ایتالیایی به صورت رسمی به فیفا شکایت کرده بود، فیفا این شکایت را به فدراسیون فوتبال اطلاع می‌داد تا ما هم باشگاه استقلال را در جریان بگذاریم. به نظر می‌رسد فعلا وکلای استراماچونی طرح شکایت نکرده باشند. احتمالا آن‌ها به باشگاه استقلال نامه زده اند که قصد شکایت به فیفا را دارند و دنبال مذاکره هستند.

در این میان مدیر روابط بین الملل باشگاه استقلال این شکایت را تایید کرده است. گویا دو هفته قبل نامه‌ای از وکلای سرمربی ایتالیایی به باشگاه استقلال رسیده و در این نامه، ادعای ۱/۸ میلیون یورویی مطرح شده است.

قرارداد استراماچونی با استقلال ۱/۵ میلیون یورو برای دو فصل بود. مرد ایتالیایی این قرارداد را به اصطلاح پکیجی بست و خودش و تمام همکارانش در یک قرارداد بودند چرا که آندره آ شنیده بود باشگاه‌های ایرانی، خیلی زود سرمربی خارجی خود را کنار می‌گذارند و با دستیارش ادامه می‌دهند. او می‌خواست با یک قرارداد پکیجی جلوی این اتفاق را بگیرد. ۱/۵ میلیون یورو شامل این بند‌ها می‌شد؛ هر فصل ۵۰۰ هزار یورو دستمزد خودش، نفری ۵۰ هزار یورو دستمزد چهار دستیارش و سالی ۵۰ هزار یورو پورسانت فدریکو پاستورلو، مدیر برنامه اش.

چرا مطالبات استراماچونی از استقلال زایش داشت؟!
مدیران استقلال بعد از استخدام استراماچونی چندین بار روی رقم پایین قرارداد او مانور داده بودند. احتمالا آنها با شنیدن دستمزد ویلموتس متوجه شدند که جاداشت ارقام بزرگتری در قرارداد مرد ایتالیایی نوشته شود. خود استرا هم گویا از شنیدن دستمزدهای نجومی مربیان خارجی در فوتبال ایران متعجب شده بود؛ قرارداد برانکو و کالدرون با پرسپولیس، دنیزلی و جرج لیکنز و حتی جان توشاک با تراکتور و سرآمد همه آنها قرارداد ویلموتس با تیم ملی ، هوش از سر استراماچونی پرانده بود و او تصورش را هم نمی کرد در یک کشور تحریم شده خاورمیانه که دچار مشکلات اقتصادی است، سیستم دولتی و خصوصی اینهمه ارز برای خرج کردن داشته باشند.

به این ترتیب از مبلغ ۱/۵ میلیون یورو ذکر شده در قرارداد دوساله آندره آ و همکارانش بیش از ۴۰۰ هزار یورو (با احتساب پولی که بعد از فسخ قرارداد در ایتالیا به او پرداخت شد) دریافت کردند و نزدیک یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو طلبکارند، اما نکته بسیار عجیب و شگفت آور که اوج سودجویی مربیان خارجی در ایران را نشان می دهد این است که آندره آ استراماچونی، بدلیل صدرنشین کردن استقلال با اضافه کردن آپشن پاداش‌های قهرمانی، کسب سهمیه و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، خواهان ۱/۸ میلیون یورو شده است!

استراماچونی در مسیر کی روش و ویلموتس

پول هنگفت برای کاری که نکرده است. این درست همان شیوه ای است که کارلوس کی روش در پیش گرفت و بدون رساندن ایران به مقام سومی جام ملتهای آسیا، خواهان پاداش 200هزاردلاری سکوی سوم مسابقات قاره شد! همچنین ویلموتس نیز کل حقوق سه ساله اش را برای شش ماه کار در تهران و چهار بازی نشستن روی نیمکت تیم ملی درخواست کرده است!

در این میان کالدرون نیز با نیم فصل حضور در پرسپولیس خواهان حقوق کل قرارداد یکساله اش شده است که نیم ملیون دلار هزینه بیشتر روی دست قرمزها می گذارد. خوان گسترده و رنگارنگی از دلارها و یوروهای عمدتا دولتی که باید به واسطه بی کفایتی و عدم دانش روز مدیران ایرانی، به پای مربیان خارجی ریخته شود.

جزییات دفاعیه استقلال مقابل مار خوش خط و خال ایتالیایی

باشگاه استقلال با مدیرعامل جدید به تازگی از یک چاه بزرگ بدهی به چندین شاکی خلاص شده است و موفق شده دیاباته و میلیچ را با واریزهای ارزی به تهران برگرداند. یقینا آنها دوست ندارند وقت را کشته و کار را به مراحل بالاتر بکشانند. استقلال دفاعیه‌ای را برای ارائه به وکلای استراماچونی تنظیم کرده است. در این دفاعیه، وکلای باشگاه استقلال اعلام کرده اند مرد ایتالیایی یک سال تعهد خدمت به باشگاه استقلال بدهکار است و اگر می‌خواهد تمام مطالبات دو سال قراردادش را دریافت کند ابتدا باید مسئله تعهد سال دوم او به استقلال روشن شود.

برگ برنده وکلای استقلال این است که استراماچونی بعد از فسخ قرارداد با استقلال، مبلغی را در ایتالیا از این باشگاه دریافت کرد. استراماچونی که پیش از دریافت این مبلغ مدعی بود در کشورش متهم به پولشویی شده، حالا دیگر نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد چرا که در ایتالیا، پول از طریق امن به او دستش رسیده و هیچ بانکی هم در این کشور، مرد ایتالیایی را مواخذه یا متهم به پولشویی نکرده است. تنها برگ برنده استراماچونی هم این است که باشگاه استقلال بیش از دو ماه دستمزد او را پرداخت نکرد و همین اشتباه فتحی و خطیر به مرد ایتالیایی اجازه داد با حمایت قانون حق فسخ فیفا از قرارداد با استقلال خارج شود و حالا طلب غرامت کند.

پیشنهاد استقلال به استراماچونی برای سازش
طرفداری نوشته وکلای باشگاه استقلال در گام نخست به وکلای آندره آ استراماچونی پیشنهاد سازش داده اند. آن‌ها اعلام کرده اند اگر استراماچونی در فیفا پول قرارداد سال دوم خود را طلب کند آن‌ها هم بحث تعهد خدمت سال دوم او را مطرح می‌کنند. گویا آن‌ها یک راه جدید پیش پای مرد ایتالیایی گذاشتند تا طرفین بدون نیاز به مراجعه به فیفا بر سر مطالبات سال اول قرارداد به توافق برسند. هنوز مشخص نیست وکلای مرد ایتالیایی چه پاسخی به این پیشنهاد سازش می‌دهند.

آن‌ها اگر پرونده را به فیفا بکشانند، فدراسیون جهانی بعد از بررسی، موضوع شکایت را به فدراسیون فوتبال ایران اطلاع می‌دهد تا فدراسیون هم استقلال را در جریان شکایت قرار بدهد و از آن‌ها جواب یا همان دفاعیه بخواهد. باید دید وکلای استراماچونی کدام راه را انتخاب می‌کنند؛ سازش و قبول ۳۵۰ هزار دلار باقی مانده سال اول قرارداد یا پیگیری مطالبه ۱/۸ میلیون یورویی به امید دریافت ۱/۱ میلیون یورو باقیمانده از قرارداد؟

رویای تکراری استقلال در فیفا مثل سایر تیمهای ایرانی 
جالب است بدانید پیش از این، برخی افراد در باشگاه استقلال مدعی بودند استراماچونی که تنها ۱۳ هفته در رقابت‌های لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست، بیش از خدماتی که انجام داد از باشگاه استقلال دریافتی داشته و قرار نیست دیگر پولی به او پرداخت شود، همان ایده و خیالی که مدیران پرسپولیس نیز درباره برانکو و کالدرون و حتی مانوئل ژوزه پرتغالی در دوره رویانیان می گفتند.

کارشناسان حقوقی اما نظر دیگری دارند و معتقدند از آن جایی که بدقولی باشگاه استقلال و پرداخت نکردن حقوق استراماچونی باعث فسخ یکطرفه قرارداد شد، باشگاه استقلال دست کم باید پول سال اول قرارداد مرد ایتالیایی و دستیارانش را کامل بپردازد. البته استقلالی‌ها می‌گویند اگر استراماچونی به فیفا شکایت کند، آن‌ها با توجه به این نکته که در ایتالیا و بعد از فسخ قرارداد، به مرد ایتالیایی پول دادند و دو مرحله در رم و دوحه برای بازگرداندن او نماینده پای میز مذاکره فرستادند، استراماچونی را محکوم می‌کنند و خسارت زیادی به او نمی‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار