با هدف کاهش برداشت آب از زاینده رود
مرحله اول طرح انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان با پیشرفتی 99 درصد در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 09 June 2020

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در این مرحله، پساب تصفیه شده با لوله کربن استیل ۶۰۰ میلیمتری به طول چهار هزار و ۴۳۰ متر از محل مخزن تعادل در میدان شهید خاکی تا میدان نهالستان به تصفیه خانه استحصال منتقل می‌شود.
مهدی نصر افزود: در مرحله اول این طرح در ظرفیت‌های مختلف با خروجی ۵۰۰، هزار و هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت پیش بینی شده است.
مهرداد اسماعیلی مدیر آبرسانی شرکت ذوب آهن اصفهان نیز گفت : رویکرد جدید صنایع فولادی برای تأمین آب، استفاده از پساب است و ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی به منظور کاهش مصرف آب، پساب شهرستان ‌های زرین شهر به مقدار بیش از ۶۰ لیتر بر ثانیه و فولاد شهر بیش از  ۱۹۰ لیتر بر ثانیه را خریداری کرده است.
اجرای مرحله اول طرح انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان به منظور جبران آب مورد نیاز و کاهش برداشت آب از زاینده رود همچنین کاهش پیامد‌های زیست محیطی، از خرداد ۱۳۹۷ آغاز شده است.
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار