علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی و صنعتی صادرات‌محور استان سمنان باوجود تحریم‌های خارجی، فشار‌های اقتصادی و شیوع کرونا ویروس در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.
کد خبر: ۸۶۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 10 June 2020


استاندار سمنان عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: زیرساخت‌های خوبی در دولت تدبیر و امید برای تسهیل در صادرات و واردات کالا ایجاد شد و این رویه مثبت و اصولی در سال جهش تولید ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: فشار‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس و تحریم‌ها مشکلاتی را برای واحد‌های صنعتی صادرات‌محور کشور و استان سمنان ایجاد کرد که دستگاه‌های اجرایی موظف به گره‌گشایی از مشکلات و تسهیل در روند صادرات کالا از استان به نقاط مختلف جهان هستند.
علیرضا آشناگر با اشاره به افزایش صادرات کالا در سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ از استان سمنان، گفت: حمایت ویژه از صنعتگران به دور از کاغذبازی‌های اداری در افزایش صادرات و رونق اقتصادی در استان تاثیر شایانی داشت.
آشناگر تصریح کرد: سال ۹۹ با شیوع کرونا ویروس آغاز شد که این ویروس در اقتصاد جهان تاثیر قابل توجهی داشت و باعث کاهش صادرات کالا از کشور ایران و از دیگر نقاط جهان شد.
وی ادامه داد: گزارش‌ها از افزایش صادرات کالا از استان سمنان به نقاط مختلف جهان دلگرم‌کننده است و در بخش صادرات مصالح ساختمانی، مواد معدنی، کشاورزی و تولیدات بخش صنعت توفیق‌های خوبی حاصل شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه تاثیرپذیری واحد‌های صنعتی استان سمنان از تحریم و فشار‌های خارجی به نسبت بنگاه‌های اقتصادی دیگر نقاط کشور در سال گذشته کمتر بود، گفت: این امر نشان از پویایی و به روز بودن واحد‌های تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی استان دارد.
آشناگر با اشاره به اینکه روند صادرات کالا از استان سمنان به میزان قابل توجهی تسهیل شده است، گفت: این رویه در سال جاری با تمام قوا ادامه یابد و موانع صادراتی از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود.
استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه کالا‌های صادراتی در استان سمنان، یادآورشد: افزایش کالا‌های صادراتی و توجه به تنوع بازار‌ها در کشور‌های خارجی همانند سال گذشته از سوی فعالان اقتصادی استان دنبال شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار